Ga naar inhoud


Stilstaand beeld, ongeacht welke zender, sinds upgrade


paulussat
Ga naar oplossing Opgelost door TheEnforcer,

Aanbevolen berichten


Maar ik begrijp dat het apparaat onbruikbaar wordt als je het inschakelt ???? Lijkt me dat CD dan aan geregistreerde eigenaren een werkende ontvanger zou moeten toesturen..

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur en toestanden met die gecertificeerde rotzooi van CD.

Ik ben nog steeds ZEER TEVREDEN met mijn VU+ Solo 4K-UHD ontvanger.

Geweldige ontvanger ZONDER problemen!

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt misschien dus toch wel een probleempje, ontvanger wordt meestal gebruikt door atechnische familie. Of die met een enigma ontvanger om kunnen gaan is maar de vraag. Dan misschien  maar op zoek naar  een andere oude CD gecertificeerde meuk

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik begrijp dat het apparaat onbruikbaar wordt als je het inschakelt ???? Lijkt me dat CD dan aan geregistreerde eigenaren een werkende ontvanger zou moeten toesturen..

Als je hem niet inschakelt istie net zo goed onbruikbaar :)

 

Ik zou je willen adviseren om vooral veel te klagen bij CD, (stagiare-) Webcare medewerkers helemaal gek maken op Social Media, zoveel mogelijk negativiteit in de wereld brengen omtrent de afhandeling van jouw 'klacht', en wellicht zijn ze dan bereid om (een deel van) je klachten op te lossen.

 

Je bent niet de enige en CD probeert vooral zoveel mogelijk te 'profiteren' door (onwetende) klanten zo'n aanbod te doen, en a-technische klanten zullen hier dan ook snel(ler) mee akkoord willen gaan omdat ze liever ongestoord TV willen kijken dan elke dag met CD in de clinch te liggen omtrent dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit een paar weken niet gevolgd, hebben de prutsers dit nog steeds niet opgelost ??? Heb nog een 7141 staan in een vakantiehuis, kan die dus beter nog niet aan de stroom hangen?

Aan de stroom hangen, leuk, die had ik nog niet eerder gehoord. Waar het om gaat is dat die 7141 de voorkeur zender 498 (Download CDS) niet kan vinden.

 

Daarom vóórdat je hem aan de stroom hangt er voor zorgen dat dat niet kan.

 

Dat kan:

1. door de 7141 van Astra 1 af te halen. Dus de kabel van de Astra1 LNB los te maken.

of

2. door de coax kabel van de 7141 los te maken.

 

In geval 1. de kabel van de Astra1 LNB niet meer vast schroeven voordat CD het firmware probleem opgelost heeft. Wil je ondertussen toch naar zenders op Astra1 kijken dan rest je weinig dan een tweede/derde hands SD/HD ontvanger aan te schaffen en dus twee ontvangers aan de TV te hebben aangesloten. Als die ontvanger maar géén CD doos is.

In geval 2. De 7141 ontvangt nu geen enkel signaal. Dan de 7141 aan zetten (aan de stroom hangen). In het menu de automatische updates uit zetten en voorkeur zender 498 wissen. Hoe dit kan staat wel ergens in de handleiding neem ik aan. Anders kan een van de andere forumleden met zo'n ontvanger je hier hoogst waarschijnlijk wel mee helpen. Dat gedaan kan je de 7141 weer uitzetten, de antennekabel weer vastschroeven en dan de 7141 weer aanzetten.

 

Voel je je niet zeker bij mogelijkheid 2, kies dan voor 1. Drastisch, waar, maar zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik snap je denkwijze echter is optie twee niet mogelijk. De voorkeurzender kun je niet wissen en ook al staan de automatische updates uit dan nog wordt deze geforceerd doorgevoerd, hier heb je geen enkele invloed op.

 

 

De oplossing voor dit probleem moet van CD komen, hetzij door de update niet meer aan te bieden OTA of door een nieuwe software update aan te bieden die deze problemen oplost. Andere oplossingen kunnen wij als betalende klant niet doen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding hangt achter een duo-LNB, dus maar 1 kabel... Dan zou ik de 19 kop af moeten plakken of zo (of er natuurlijk weer een single LNB in doen, maar ik weet niet waar hij nu op uitgericht staat,neem aan 19). Of in het afstemmenu de astra 19 weghalen, als dat kan?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die erkent men, na wat aandringen, waarna je zachtjes in een niuewe Orca box wordt gemasseerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het om gaat Penthe, is dat de 7141 maagdelijk gehouden wordt. Dus dat er voor gezorgd wordt dat verkrachting uitgesloten wordt. Dat kan alleen door de 7141 uit de buurt van cd voorkeuze xender 498 (Astra1 12515 H) te houden.

Welke methode daarvoor gekozen wordt is om het even. Als er maar voor gezorgd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...