Ga naar inhoud


Kan je een gewone koelkast ook inbouwen ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja dat kan als je er maar voor zorgt dat er voldoende ventilatie is. Ik heb zelf een ventilator geplaatst die voor de nodige ventilatie zorgt want dat heb je wel nodig in Spanje waar het in de zomermaanden heel regelmatig boven de 30 graden is. Maar de inbouwkoelkast die er nu in zit zal toch ook wel de nodige ventilatie hebben gehad neem ik aan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De maten van inbouwkoelkasten, afwasmachines, etc. zijn gestandariseerd. Ik snap daarom niet dat je niet een passende inbouwkoelkast kan vinden. Keukens hebben een rastermaat-breedte van 40-60-80 cm etc.

De normale hoogte van het aanrecht is ca. 85 cm. Daaronder past iedere inbouwkoelkast.

Ik begrijp niet dat je een inbouwhoogte van 90 cm hebt.

Mogelijk dat je een verhoogd aanrecht hebt maar dat is dan weer aan te passen met de voetleiste aan de onderkant. De poten van de keukenkastjes zijn daarop in te stellen.

Ook de hoogte van een inbouwkoelkast is aan de onderkant instelbaar.

 

Hier vind je er alles over: commerciële link verwijderd.

 

Let er vooral op dat de koelkast aan de ondervoorkant door uitsparingen in de leiste (roosters of gaten o.i.d.) en aan de bovenachterkant in het aanrecht d.m.v. roosters kan ventileren. Sprietje heeft het erover gehad.

Extra ventilatoren zijn niet nodig als je ervoor zorgt dat er een goede natuurlijke luchtstroming is. Ook bij hogere omgevingstemperaturen.

 

Tafelmodelen in een keuken inbouwen is vragen om problemen.

aangepast door Johan45
commerciële link verwijderd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rond de 90 cm zijn er genoeg inbouw koelkasten te vinden.

Ook tussen de 83 en 88 cm is er genoeg keuze.

 

Waarom een duurder tafel model aanschaffen, en de extra moeite doen om het deurpaneel te monteren bij een tafel model?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi te zien op bovenstaande tekening is de 200 cm² luchttoevoer onder en de 200cm² luchtafvoer boven. Hou je je daaraan niet, dan zal de koelkast geen lang leven bescheerd zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond de 90 cm zijn er genoeg inbouw koelkasten te vinden.

Ook tussen de 83 en 88 cm is er genoeg keuze.

 

Waarom een duurder tafel model aanschaffen, en de extra moeite doen om het deurpaneel te monteren bij een tafel model?

 

Omdat inbouw meest veel duurder is dan een standaard tafelmodel bijvoorbeeld.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deelcitaat TS;

... inbouw tot 90cm hoogte...

 

dit valt imo onder een tafelmodel.

 

Ieder model hoger dan een tafelmodel

zal nooit passen onder 90 cm.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat inbouw meest veel duurder is dan een standaard tafelmodel bijvoorbeeld.

 

Inbouw is ver het algemeen wat duurder maar als je het over een keuken van €uro 15k hebt, waar lul je dan over?

Ik keek net even op een bekende website waarvan het noemen van de naam hier op hoge straf staat en daar vind ik een inbouw koelkast met 4 sterren, en een vriesvak met een hoogte van 88 cm voor €uro 169. Ik geloof niet dat het nog goedkoper kan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

...een keuken van €uro 15k hebt, waar lul je dan over?

.

Je kan zien dat ze in de Emiraten veel geld verdienen, en het ook makkelijk uitgeven....

15000 euro... als we het over Zweedse Kronen hebben, komen we al dichter in de buurt van wat ik aan een keuken besteed.... ;)

 

Inbouwapparatuur vind ik bovendien niet goed. Ik hoef geen keuken met inbouwapparaten... als het niet anders kan is de electrische kookplaat een uitzondering met daaronder de gewone oven...   maar koelkasten en vriezers wil ik niet ingebouwd hebben, maar gewoon vrijstaand. Die doen het langer , en je kan de grootte ervan zelf bepalen.

Inbouwkoelkasten zijn vaak veel en veel te klein, en inderdaad een stuk duurder dan normale apparaten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inbouwapparatuur vind ik bovendien niet goed. Ik hoef geen keuken met inbouwapparaten... als het niet anders kan is de electrische kookplaat een uitzondering met daaronder de gewone oven...   maar koelkasten en vriezers wil ik niet ingebouwd hebben, maar gewoon vrijstaand. Die doen het langer , en je kan de grootte ervan zelf bepalen.

Inbouwkoelkasten zijn vaak veel en veel te klein, en inderdaad een stuk duurder dan normale apparaten.

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel genieten van het leven.

 

De inbouw keuken machines en apparaten gaan bij mij net zo lang mee als losse apparaten, er zit technisch hoegenaamd geen verschil in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat TS geen keuken heeft van 15k... (hem een beetje kennende...)

En volgens mij zit hij in een huurhuis, dan is het makkelijker een vrijstaande

koelkast weer mee te nemen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha Con,

 

Ik zit niet in een huurhuis maar een eigen huis.....oke oke van de bank dan.

 

Ik heb gewoon een klein keukentje, meer heb ik ook niet nodig als alleenstaande. Onder en boven koelkast heb ik nog gewone kastjes. Nogmaals, als alleenstaande kan ik toe met een klein kassie, ik heb wel een aparte vriezer.

 

wat betreft dat ik zei...weinig aanbod, dan bedoelde ik tweedehands. Had ik er even bij moeten zeggen. Ik zal eens even kijken naar een nieuwe, maar helaas, elke euro minder is hier welkom.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...