Ga naar inhoud


Kan je een gewone koelkast ook inbouwen ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

waarom pin je je vast op die hoogte ? Neem gewoon een koelkast die erin past en vul de boven kant op met een grille  (belgisch voor een ding dat lucht doorlaat of rooster) zodat er verluchting is.Simpel en goedkoop.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wat is dan het probleem ? Koop gewoon een koelkast naar je zin die erin past.Die normen zijn er maar gekomen door de leveranciers zelf om prijzen in de hoogte te duwen.Voldoende luchtafvoer voor de warmte is er al als je aan de achterkant 10 cm ruimte hebt en eventueel idem aan de bovenzijde (en onderzijde).

 

Ps: in Belgie behoord een inbouw koelkast bij een huurwoning tot de verantwoordelijkheid van de verhuurder en moet hij een nieuwe installeren.Mss moet je daar wel eens info over inwinnen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel genieten van het leven.

 

 

Jij hebt echt een vreemde instelling mbt het begrip "genieten van het leven"....  je geeft telkens dezelfde standaardreactie...  jammer dat je zo ongenuanceerd reageert op een serieus onderwerp.

 

Kijk maar eens in Zweedse keukens... de grote meerderheid heeft vrijstaande koel- en vrieskasten in de keuken....   is dat omdat de Zweden niet genieten van het leven, of omdat ze praktisch ingesteld zijn, en weten wat een verstandige keuze is?  tja..... misschien iets om over na te denken...   maar ook hier gun ik ieder zijn vrijheid om dingen te beslissen, ook al zijn ze niet altijd optimaal.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch raar dat een relatief eenvoudige vraag zo dadelijk uitmond in persoonlijke aanvallen.

 

Ik heb de vraag even herbekeken, en het antwoord is m.i. "neen, je kunt een gewone koelkast niet inbouwen".

Je kunt een gewone koelkast zeer moeilijk inbouwen.  

een inbouwapparaat heeft immers speciale deuren (zonder frontpaneel) en vaak met aangepaste speciale scharnieren.

Je zult dus moeten zoeken bij inbouwapparaten, en daar de gewenste afmetingen bij.

Doorgaans zijn inbouwapparaten duurder dan losstaande.

Waar ik persoonlijk sterk zou op letten, is de automatische ontdooiing, want er worden nog steeds andere verkocht.  

Bij inbouw wil je echt niet klooien met het vrieswater  (dooiwater)

Vaak wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om het legboord (waarop de koelkast moet komen) te versterken met een plaat aluminium,

ten einde schade door vocht uit de koelkast te beperken. Het vocht loopt dan op de aluminium plaat, in plaats van op het hout/vezelplaat.

Wil je toch een gewone koelkast inbouwen, dan zal je een koelkast moeten kopen die veel kleiner is, en dan steeds twee deuren moeten openmaken:

1 van de keukenkast en 1 van de koelkast. Handig is anders.

Bij het eventuele weglaten van de keukenkastdeur, wordt je geconfronteerd met een niet passende koelkast. Dat oogt niet mooi.

Ik vermoed dat je bij een dergelijke oplossing ook problemen zult krijgen met afkoeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten .

Dan kun je zonder aanzien des persoon en/of merk iets vinden op de markt van koelkasten die past op die plek en binnen dat budget!

Keukens, koelkasten en cv ketels zijn altijd een stokpaardje van de zweden geweest. Evident met Ikeja.

 

goed zoeken op internet brengt echter veel meer spannende opties voor die plek en Uw budget.

tenminste als je met afmetingen kunt omgaan  ;) 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je toch een gewone koelkast inbouwen, dan zal je een koelkast moeten kopen die veel kleiner is, en dan steeds twee deuren moeten openmaken:

1 van de keukenkast en 1 van de koelkast. Handig is anders.

 Dit hebben wij ook in de keuken. Geen idee waarom de vorige bewoners hiervoor gekozen hebben. Je moet inderdaad 2 deuren open doen. Maar voor de rest werkt het gewoon.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat nuanceren. Ik heb een tafelmodel

vriezer en een dubbeldeurskoelkast.

 

Bij beide is het scharnierpunt zó gekozen dat

de deuren binnen de breedte van het apparaat

blijft. Hetgeen impliceert dat een keukenkastje

daar NIET voor open hoeft.

 

LET WEL, ik zeg NIET dat dat regel is, daar kan

ik niet over oordelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 1e posting is sprake van inbouw. Dat betekent ín een kastje van 60cm breed (of een grotere standaardmaat).

Dan is de koelkast minimaal 2x de dikte van de kastwand smaller.

Bij onderbouw vervalt de kast en kan de koelkast zelf 60cm breed zijn.

Dat maakt een verschil in prijs en liters inhoud ten nadele van inbouw.

In beide gevallen zit je vast aan de hoogte van het aanrecht.

Bij een koelkast hoger dan het aanrecht is sprake van vrijstaand al dan niet met een deur in keukenkleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik dat hier neer ga zetten ga jij dat dan opzoeken en lezen ? Het is een Beko, type intresseerd mij totaal niet. Het ding zal het heus wel tig jaar doen. Hij moet de boel wat koel houden, niet meer en minder.

 

Het lullige is wel, ik heb m gekocht bij een plaatselijke zelfstandige ondernemer. Dit, omdat ik ervoor ben de plaatselijke ondernemers te steunen. Hij was iets duurder dan de grote landelijke jongens, maar dat heb ik er dan bewust voor over. Tijdens het vervoer van winkel naar mijn adres, amper vier km, heeft de chauffeur zeer hard moeten remmen, gevolg, koelkast total loss. Ik krijg nu donderdag een nieuwe. Gek eigenlijk nog, dat levertijd leverancier naar dealer nog enkele dagen is, terwijl er verschillende webshops zijn waar ik m vanavond om 2359 nog kan bestellen en morgen in huis..... Tis niet anders, mijn principe van de lokale leverancier is in deze belangrijker.

 

Topic mag wat mij betreft op slot. (Of praten we hier nog over als de economische levensduur van het ding al lang verstreken is.......)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het vervoer van winkel naar mijn adres, amper vier km, heeft de chauffeur zeer hard moeten remmen, gevolg, koelkast total loss. Ik krijg nu donderdag een nieuwe.

 

Topic mag wat mij betreft op slot. (Of praten we hier nog over als de economische levensduur van het ding al lang verstreken is.......)

Super leverancier, iedereen die zoiets normaal vervoerd zet het vast, elke lading die gewoon goed vast staat komt na een "noodstop" niet total loss uit de laadruimte, laad staan bij "zeer hard remmen".

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...