Ga naar inhoud


De F1 GP is dit weekeinde in Mexico.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Drs. IJZerbout, ik zou zeggen, ga nog eens kijken met een andere kleur bril. Indien je niet ziet wat hier gebeurd, nederlander of niet, adviseer ik je om niet meer te kijken naar F1. Wat Max laat zien is echt ongehoord.

 

Ik ben een fan van Rosberg.

Dat mag toch wel?  wat interesseert mij die Verstappen?  :D   Zo´n patriot ben ik echt niet hoor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh...nou ik deze nare dingen allemaal gelezen heb ben ik geen fan van Rosberg meer.

Dan toch maar Verstappen want die doet niks fout.

 

Is dit verhaal van de NOS niet misschien een klein beetje gekleurd?

Natuurlijk willen ze graag zien dat Verstappen er wat van maakt, dus dan zit er niets anders op dan de Duitsers slecht te praten.

 

Over de vader van Max Verstappen lees ik niks. Daaruit leid ik af dat Max Verstappen het helemaal zelf uit eigen kracht heeft geflikt en zijn papa in de kroeg een glaasje jenever zat te drinken met een sigaartje.

 

Tja, de Duitsers zijn nu al zovele jaren toonaangevend in de Formule 1 (met coureurs en auto´s) dat het langzamerhand strond vervelend begint te worden en dan moet je wel een landsman de hemel inprijzen.

 

Ik ben benieuwd wat ze geschreven zouden hebben als Verstappen een Duitser was geweest. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Volkskrant is o.a. het volgende over Verstappen te lezen:

Zondag ging het in Brazilië opnieuw over de 19-jarige Nederlander, maar dan over datgene waarover hij veel liever praat: racen, en hoe goed hij daar wel niet in is. Met een magistrale inhaalrace in de regen, waarin hij dertien plekken won in de laatste vijftien ronden, knokte Verstappen zich naar plaats drie op het circuit van Interlagos.

Regen is de scherprechter in de Formule 1. Het nivelleert de verschillen tussen auto's. De stuurkunsten van coureurs worden doorslaggevend. Om die reden zijn er coureurs die regen vrezen, of het juist omarmen. Verstappen behoort tot die laatste categorie. In Brazilië werd hij op zijn wenken bediend, want het waren Nederlandse omstandigheden op het circuit in Sao Paulo: grijze lucht en een regenbui waaraan geen einde kwam.

De man met wie hij het felst streed dit seizoen, Ferrari-coureur Kimi Räikkönen, bleek in de regen geen partij voor Verstappen. Hij beroofde de Fin van zijn derde plaats met een inhaalactie aan de binnenkant. In de dertigste ronde was WK-leider Nico Rosberg het volgende slachtoffer van Verstappen.

De Duitser, geen held in de regen, had even geen grip op de spekgladde ondergrond en Verstappen profiteerde. Zes ronden later verloor hij de controle over zijn Red Bull. Eerst wist hij met 250 kilometer per uur te voorkomen dat hij spinde, daarna stuurde hij zijn auto miraculeus weg van de vangrail. Het was een actie die zelfs op een spelcomputer lastig te kopiëren is.

Verstappen verloor zijn tweede plaats alsnog door een strategische fout van zijn team. Hij ruilde bij een pitstop zijn regenbanden, die zo'n 65 liter water per seconde kunnen verwerken, in voor de snellere intermediate-banden die zo'n 25 liter per seconde aankunnen. Direct na de bandenwissel ging het harder regenen en al snel kon Verstappen weer naar binnen, omdat hij naar eigen zeggen 'als een boot' over het asfalt gleed.

Hij viel terug naar plek zestien, waarna hij begon aan de inhaalrace die nog vaak zal worden herhaald. Alsof zijn tegenstanders palen waren en hijzelf alpineskiër, zo stuurde Verstappen zijn auto de laatste vijftien ronden over het asfalt. Van teamgenoot Ricciardo tot viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel in zijn Ferrari, allemaal werden ze gedegradeerd tot figuranten in de Verstappen-show.

'Jij hebt nieuwe racelijnen ontdekt', zei de Britse Formule 1-analist Martin Brundle na de race tijdens de podiumceremonie tegen de Nederlander. Verstappen verklaarde, met brede glimlach, droogjes zijn opmerkelijke routes over het circuit: 'Ik kon niets zien door al dat water'.

Via sociale media kroonden racefans Verstappen tot coureur van de race, commentatoren kwamen superlatieven tekort. De acties van Verstappen overschaduwden alles. Dat was een geluk voor racefederatie FIA, want voordat Verstappen zich roerde op Interlagos was het voor de fans lang wachten op spektakel. De race werd namelijk twee keer een half uur stilgelegd, met joelende Brazilianen op de tribunes tot gevolg.

 

Bron: http://www.volkskrant.nl/sport/verstappen-van-zestien-naar-drie-tijdens-magistrale-race-in-gp-brazilie~a4414498/

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heel sportief en toch mag ik die man niet !

 

Ik denk dat de instelling van verstappen "normaal" is in de formule1. Dat is gewoon een beroeps deformatie.

En je moet in die sport een grote ego hebben anders heb je de de "drive" niet om te winnen.

 

Ik kijk al jaren F1 maar deze was wel een van de mooiste race die ik gezien heb. En niet omdat een nederlander gewonnen heeft want ik zou hetzelfde hebben als iemand anders deze akties uithaalde.

Maar er is geen andere F1 rijder die het zo kan :)

 

En ik moest zeker lachen toen de huilebalk weer begon te jammeren. Die 2 zullen nooit vriendjes worden.

 

Ik vind dat max een veel betere instelling heeft dan de meeste rijders. Want de andere toprijders zouden lekker rustig achter de nr 1 cruisen om zo de 2e plaats veilig te stellen. Max niet . die gaat om te racen.

 

En volgend jaar bredere banden en achtervleugels :)

Dan heeft de Auto nog meer grip waardoor er nog meer spectaculaire inhaal momenten komen.Ik ben benieuwd wat max daarmee doet ;)

 

Er komen nog hele mooie races in de toekomst door die hollander  :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brabander toch?

 

hmm , en ik die dacht dat Max uit Noord-Holland kwam ? :crazy:

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte limburger hahhhha zijn opa woont hier 32 vandaan hij is opgegroeit in maaseik zoeen 26 km hiervandaan jos zijn vader(x-vrouw) en max vaak genoeg gezien en mee gepraat en een pint gedronken !

Zijn zus is ook een hele hartelijke meid als ze op frachochamps of zolder deden racen kregen we altijd vrijkaarttjes nl toppie

 

p.s Daarvoor spreekt ie ook zo goed duits

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij woont toch in Monaco?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...