Ga naar inhoud


code oranje


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik zie inderdaad verschil in brandstof verbruik tussen zomer en winter bedrijf.

De rolweerstand van je band maakt daar een klein verschil in.

 

Een groter deel van het verschil zal hem zitten in hoe snel de motor op bedrijfstemperatuur is en de extra ingeschakelde elektrische verbruikers in je wagen,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor woensdag nacht wordt hier in de nacht 3 graden vorst verwacht, overdags gaan de voorspellingen naar + 16 graden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft bizar welke schijnargumenten idiotenautorijders aanvoeren om vooral maar niet die eenmalige paar euro uit te geven en daarmee levens te redden en de verzekeringspremies voor iedereen, henzelf inclusief, te verlagen.

Het is niet te geloven.

 

Deze maand heeft de verzekering weer 2500 € mogen betalen omdat iemand een fout maakte, op z'n zomerbandjes een te lange remweg had en op de auto (met winterbanden) van m'n schoonzoon knalde.

 

Ook 4-seizoenen-banden zijn overigens geen echt alternatief, behalve voor straatarme mensen die toch auto willen rijden. Ze zijn 's zomers slechter dan zomerbanden en 's winters slechter dan winterbanden. Zeg maar een zeventje tegenover 2x een tien.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hier maak je de bekende fout in je berekening.

Je koopt alleen een set banden vooruit,ze gaan namelijk 2 keer zo lang mee.

 

Stel, je moet elke 100.000 km je banden vervangen.

Met een set zomer en een set winterbanden zal je 200.000 km kunnen afleggen.

Per afgelegde km ben je dus niet duurder uit.

 

Je kan je velgen voor je winterbanden net zo duur maken als je zelf wil, je kan ook je banden omzetten op je "zomervelgen".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat klopt, maar een fikse deuk, of nog erger, de rest van je leven in een invalide wagentje lijkt mij duurder.

 

Maar even een andere rekening, een wagen zal gemiddeld 20.000 € kosten.

Je geeft aan dat je winterbanden 500 € kosten.

 

Je hebt het dan over wel 2,5 % van de aanschaf waarde van je wagen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan koop je een paar goed gebruikte, scheelt de helft in prijs en kun je ook nog 4 jaar op voorruit.

 

Maar dat bedoel ik dus, je kunt met de beste argumenten komen en met ik weet niet hoeveel bewijzen dat winterbanden beter zijn maar helpt toch niet.

Als er geen consequentie tegenover staat is elk goed bedoelt advies toch aan dovemans oren gericht.

Men moet eerst een (financiële) prikkel krijgen of zelf ervaren wat het is voordat men in wil zien dat men veiliger met de juiste banden kan rijden.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergist je, Astro iris.

De 4 velgen haal je van de sloop of je koopt ze via marktplaats. Zolang je geen Bentley rijdt of geilt op blitse lichtmetalen velgen kost je dat verdomd weinig en dat is idd. eenmalig zolang je die auto houdt (en bij verkoop kun je iets meer voor de auto vragen). Blijft over de 4 winterbanden. Die kosten je niets extra als je een viertal jaren met je auto rijdt want je zomerbanden gaan 2x zo lang mee.

Het is een kwestie van 4 zomerbanden en 4 winterbanden of 8 zomerbanden. En mogelijk een rolstoel voor de rest van je leven bij die 2e keus. Dat zijn 4 banden extra.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja inderdaad je berekeningen kloppen als een bus, maar door de heel weinige kilometers die ik rij gaat het rubber van de banden rapper kapot dan er slijtage is van de groeven, wat doe ik daar dan mee?

Loont een eigen wagen dan nog wel.

 

Neem een taxi en huur een wagen voor je grotere afstanden.

Zou je zo maar onder de streep goedkoper kunnen zijn.

 

En wanneer je zo weinig kilometers rijdt zou ik ook geen winterbanden aanschaffen.

Ik zou dan gewoon bij winterse omstandigheden de wagen op de oprit laten staan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...