Ga naar inhoud


code oranje


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten

 

 

Even terug denken, maart 2005, zo ineens 50 cm sneeuw en de nacht daarop zo in eens 20 graden onder nul..  ( omgeving Heerenveen )

En vergeet 1979 niet, vanuit de Wieringermeer mocht ik niet eens de afsluitdijk over en aangezien mijn bed aan de andere kant was, mijn dochter op de achterbank lag te slapen en mijn vrouw moe was vond ik het noodzakelijk om wel door te rijden.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


En vergeet 1979 niet, vanuit de Wieringermeer mocht ik niet eens de afsluitdijk over en aangezien mijn bed aan de andere kant was, mijn dochter op de achterbank lag te slapen en mijn vrouw moe was vond ik het noodzakelijk om wel door te rijden.

https://youtu.be/7AfO9TdgnO8

Ik heb de winter van 1963 meegemaakt, alle rivieren, meren en de zee waren bevroren.

Laatste was vlak langs de kust, allemal ijsschotsen.

Er was een elf steden tocht en vanaf december tot in maart kwam de temperatuur maar zelden een beetje boven nul.

 

Dat is pas winter, nu vallen treinen al uit met maar een centimeter sneeuw en het land ligt lam.

 

Als je TRT Haber of A Haber kunt ontvangen, kijk dan daar eens naar.

Velen in NL/ Vl. denken dat het hier altijd heet is, ja,

in de zomer.

In grote delen van Turkije wordt het in de zomer ver in de dertig graden, maar in de winter makkelijk -25 of meer.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren nog eens tijden he?

Toen de schepen van hout waren en de mannen van staal.

Als er destijds 10% van de bevolking al forensden is het veel.

Toen, dat de afsluitdijk nog van hout was, en de vissen achteruit zwommen, anders kregen ze water in hun ogen.....

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En code oranje heette gewoon beperkte dijkbewaking in rayon Appelscha door de dijkwachter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal op andere plekken wellicht best glad zijn geweest maar gisteren nog een rondje Almelo, Hardenberg, Hoogeveen, Ommen, thuis gemaakt maar weinig van gladheid vernomen.

oké hier en daar lag wat sneeuwpap en bij flink wegtrekken en vol op de rem gleed je een beetje, maar om daar code oranje voor te geven?

Vond het dan ook erg verwonderlijk dat ze telkens aangaven dat het in het oosten zo glad was en dat geadviseerd werd om thuis te blijven.

 

Dat thuisblijven zou ik dan ook alleen willen adviseren voor personen die op een schone 100 Km weg toch 50 menen te moeten gaan rijden.

Als je dan op zo'n weg rijdt en je wordt (terwijl er ook nog een inhaal verbod geldt) meerdere keren ingehaald dan zou er toch een lampje bij je moeten gaan branden dat je wellicht te langzaam rijdt en door je gedrag juist een gevaar op de weg bent.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan die lagere snelheid kan je aflezen welke banden in welke conditie onder de wagen zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik woon in zuid limburg (tegen de ardennen aan)en gisteren was echt hopeloos hoor vanaf zoeen uur of 11:00 was niet meer te rijden met de auto stoepen straten alles zat onder het ijs , sneeuw was die nacht ook gevallen zoeen 7 cm .

 

vandaag ging het weer een beetje maar was nog glad , ook veel ongelukken gezien dor die idioten die veels te hard rijden !

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik woon in zuid limburg (tegen de ardennen aan)en gisteren was echt hopeloos hoor vanaf zoeen uur of 11:00 was niet meer te rijden met de auto stoepen straten alles zat onder het ijs , sneeuw was die nacht ook gevallen zoeen 7 cm .

 

vandaag ging het weer een beetje maar was nog glad , ook veel ongelukken gezien dor die idioten die veels te hard rijden !

 

1pm

Inderdaad beelden gezien in het nieuws, maar wij wonen hier aan de zeekant en het valt dikwijls op dat men in nieuwsberichten deze regio vaak vergeet. Ik hoorde de weerman gisterenmorgen zeggen, "we zijn deze morgen opgestaan met een zware winterprik, daarom is er code oranje" en als je dan buiten kijkt en alles is groen met wat mist en een temperatuur van 3° dan stel ik me toch vragen bij hun weerberichten.

Trouwens vandaag ging de thermometer hier naar 9°.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik woon in zuid limburg (tegen de ardennen aan)en gisteren was echt hopeloos hoor vanaf zoeen uur of 11:00 was niet meer te rijden met de auto stoepen straten alles zat onder het ijs , sneeuw was die nacht ook gevallen zoeen 7 cm .

 

vandaag ging het weer een beetje maar was nog glad , ook veel ongelukken gezien dor die idioten die veels te hard rijden !

 

1pm

Malloten die denken dat het op de autoweg hetzelfde werkt als thuis achter de spelcomputer hou je altijd.

Maar helaas ook personen die bij de eerste de beste sneeuwvlok al op de rem schieten en net als dit figuur met een slakkengangetje vooraan rijden met een hele rij auto's er achter "nee hoor het was helemaal niet druk, ik kon gewoon doorrijden".

"Ja sukkel gebruik die achteruitkijk spiegel eens, daar heb je zo'n ding voor, dan zie je de file achter je en dat je iedereen ophoudt"

Maar wil je niet sneller? Prima daar heb ik alle begrip voor, maar ga dan wel regelmatig even op een parkeerplaats staan om de rest er langs te laten.

 

Maar je zegt het zelf al "Zuid Limburg" ..............das nie in het oooooosten hé :)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...