Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten

Kreeg net van een kennis te horen dat in Zeeland bij de kabelaanbieder Delta, de discovery zenders per 5 mei op zwart gaan.

Er zijn dus ook nog andere partijen die de verhoging niet willen betalen.

Ze hebben de klanten wel al een alternatief geboden, dus daar worden de klanten een stuk beter geïnformeerd 

http://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/delta-wijzigt-tv-pakketten~a335bf1b/

Ook bij Delta zitten de klanten te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het was toch brood en spelen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of Discovery gaat overstag!

Laten we ervan uitgaan, dat degenen die voorgegaan zijn een beter contract hebben weten te bedingen.

 

Anders was nu het beeld op zwart in die landen voor de Discovery zenders.

 

RTL-Z is tenslotte in Nederland ook overstag gegaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter, last-minute gesprekken tussen de twee partijen hebben gehaald in een overeenkomst om het partnerschap te redden, wat betekent dat Sky-abonnees nog steeds de 12 Discovery-kanalen kunnen bekijken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Quest en beide Eurosport-kanalen.

Hoewel de volledige aard van de nederzetting niet is bekendgemaakt, beweren beide partijen overwinning

Dus er zijn daar ook dreigementen geweest van "zoveel? Dan zetten we jullie op zwart".

En uiteindelijk zullen beide partijen wel wat water in de wijn gedaan hebben.

Hier zal het waarschijnlijk ook zo uitdraaien.

In dat spel van onderhandelen wordt het hard gespeeld.

Dreigen met de zenders op zwart te zetten, en om te tonen dat het menens is, de klanten verwittigen.

Maar dat is natuurlijk een tweesnijdend zwaard, want hoe meer mensen dan protesteren, hoe meer Discovery zal zeggen "zie je wel, jullie klanten kunnen niet zonder ons."

Als het verhaal van verdubbeling effectief klopt, dan denk ik dat M7 er effectief goed aandoet het been stijf te houden, en het onderste uit de kan te halen.

Alleen geloof ik hen niet echt als ze zeggen dat ze gelijkwaardige alternatieven klaarhebben.

Ze zouden ook een aantal bestaande zenders upgraden naar HD in dat geval.

Dan gaan ze heel goed moeten kiezen wat ze naar HD zetten, want als ze bijv. Zes naar HD omzetten, dan hebben alleen de TVV klanten daar iets aan.

Idem ditto, maar dan alleen voor CD klanten, voor die RTL zender die nog in SD is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maandag weten we meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens staat, als discovery networks op zwart gaat, ze dan niet meer hun 30 zenders pakket zouden halen.

Zal M7 dan ook op de vingers getikt worden of een boete o.i.d. kunnen worden opgelegd?

Straks geeft M7 geen recht meer om zenders aan te bieden, omdat ze niet meer voldoen aan de mediawetgeving, en verdwijnen ze uit de Benelux.

Mocht dit zo zijn, dan kan ik onmiddellijk voor 300€ M7 materiaal in de kliko smijten, en bespaar ik +/- 85€/maand, die ik voor deze club betaal..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tellen niet alle FTA zenders mee in het "pakket" van CD en gingen procedures van de toezichthouder tegen CD (net als bij Digitenne overigens) niet alleen over het MOETEN toevoegen van het Belgische één en Canvas?
Want bij Digitenne tellen NPO 1-2-3 ook gewoon mee en die zijn FTA.
Of zie ik iets over het hoofd?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelezen op het satellitemagazine: 

(Artikel van Pepijn van Rijen) 

 

 

Als beide partijen niet tot een beslissing komen tegen het einde van de maand, zal M7 Group een geschikt back-up scenario lanceren in mei om dezelfde kijkervaring te bieden aan haar klanten met gelijkaardige zenders. De capaciteit die vrijkomt zal gebruikt worden voor zowel het toevoegen van nieuwe zenders als het upgraden van enkele bestaande populaire zenders van sd naar hd. “We zijn ervan overtuigd dat deze veranderingen kunnen bijdragen aan het creëren van een uitgebreider aanbod voor onze trouwe klanten”, aldus Troelstra.

 

 

(Persbericht van M7 Group)

Die 30 zenders in het basispakket zijn gewaarborgd.

 

Het is een interessant punt, wanneer die met alleen Orca gecodeerd zouden worden, en een groot deel van de klanten met eigen ontvangers die niet zou kunnen ontvangen.

Die zouden dan minder dan 30 zenders kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op zwart gooien die reclame zenders...5 minuten programma en 10 minuten reclame..en herhaling na herhaling..vroeger was Discovery leuk...nu weinig toegevoegde waarde meer..en ik ben geen sport liefhebber dus wil er ook niet een cent aan meebetalen ..betaal tenslotte al verplicht genoeg voor sport bij de publieken .

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...