Ga naar inhoud


Commerciële satelliettelevisie voor Duitsers straks niet meer gratis


Prawo

Aanbevolen berichten


Sat tv is in Duitsland nog steeds nummer 1. Dat zie je regelmatig terug in statistieken die gepubliceerd worden.

Logisch, je hebt een prachtig aanbod, zonder lopende abonnementen, als je dat niet wil.

 

Je ziet inderdaad een "magerder" aanbod sat receivers... maar ik denk dat dit komt doordat de markt verzadigd is... en een aantal groten overblijven. Technisat is een van de groten, ook Humax is er zo een...... en dan heb je een heel wat kleinere markt voor Linux receivers....

Tot slot heb je dan nog een reeks low end receivers, die je voor een paar tientjes koopt, en dan heb je het wel gehad.

Abonnee tv (Sky) heeft lang niet zoveel klanten...  het is een groep die best geld over heeft voor extraatjes in de vorm van sport (Bundesliga) en US amerikaanse films....   voor de doorsnee gebruiker levert abonnee tv niet echt veel op, maar dat laatste is dan mijn persoonlijke mening, al lijkt het er op dat velen dezelfde mening toegedaan zijn als je naar de cijfers kijkt.  Zelfs HD+ loopt wel, en zit op een abonnee aantal wat nog nooit zo hoog geweest is als nu, maar het is ook slechts een klein percentage van de sat kijkers die een HD+ kaart in gebruik heeft, na de gratis fase.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Sky ontvanger kost inkoop onder de US$ 9,00 per stuk als je er 50.000 van bestelt. Uiteraard in China. Stelt dus niets voor.

De Chinezen dumpen die dingen voor iedere prijs.

 

Uh uh, alle kwaliteit naar z'n waarde.

 

In China kunnen ze vrijwel alles voor vrijwel elke prijs leveren, maar te goedkoop, is vragen om problemen.

 

Het is ook altijd goed uitkijken als je wat uit China besteld, want veel producten in het algemeen zijn erg goedkoop en vaak zonder verzendkosten. Veel mensen willen te goedkoop, dan vinden ze het gek dat het snel stuk is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat tv is in Duitsland nog steeds nummer 1. Dat zie je regelmatig terug in statistieken die gepubliceerd worden.

Logisch, je hebt een prachtig aanbod, zonder lopende abonnementen, als je dat niet wil.

 

Je ziet inderdaad een "magerder" aanbod sat receivers... maar ik denk dat dit komt doordat de markt verzadigd is... en een aantal groten overblijven. Technisat is een van de groten, ook Humax is er zo een...... en dan heb je een heel wat kleinere markt voor Linux receivers....

Tot slot heb je dan nog een reeks low end receivers, die je voor een paar tientjes koopt, en dan heb je het wel gehad.

Abonnee tv (Sky) heeft lang niet zoveel klanten...  het is een groep die best geld over heeft voor extraatjes in de vorm van sport (Bundesliga) en US amerikaanse films....   voor de doorsnee gebruiker levert abonnee tv niet echt veel op, maar dat laatste is dan mijn persoonlijke mening, al lijkt het er op dat velen dezelfde mening toegedaan zijn als je naar de cijfers kijkt.  Zelfs HD+ loopt wel, en zit op een abonnee aantal wat nog nooit zo hoog geweest is als nu, maar het is ook slechts een klein percentage van de sat kijkers die een HD+ kaart in gebruik heeft, na de gratis fase.

 

Duitser zijn wat dat aan gaat erg verwend, daar is niks mis mee, maar ik denk dat je ze niet zo snel over de streep krijgt bij abonnementskosten die ze voor vrijwel geen enkele zender betalen. Ik heb begrepen dat nasynchronisatie de reden was dat het niet gecodeerd werd, nu investeerders een slaatje er proberen uit te slaan door het in HD door te geven, kan het wel eens heel lang gaan duren voor ze dat terug verdient hebben, als dat al lukt.

 

Ooit werd in Nederland de HDTV geïntroduceerd, maar nog steeds wordt er niet volledig in HD uitgezonden, dat komt met name door de bandbreedte en compressie. In Nederland gaan steeds meer mensen van de satelliet af, willen alles in 1 hebben en op vanavond na (Ziggo had last van een onweersbuitje) , maar op de bandbreedte wordt niet zoveel beknibbeld als CDS dat doet.

 

In Duitsland wonen meer mensen, maar het Duitstalige gebied is nog veel groter waardoor programma's goedkoper gedeeld worden, dus is het makkelijker een grotere bandbreedte aan te bieden zodat HDTV pas echt tot zijn recht komt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...  ik ben in ieder geval heel erg blij met het prachtige Duitse aanbod. Ik mis totaal geen nederlandse televisie. 

We zien wel wat de toekomst brengt...  voor mij hoeft HD ook nietr zo nodig, als ik er meer/extra voor moet gaan betalen.  Gewoon zorgen dat je geen bakbeest van een tv hebt, en alles is OK.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...