Ga naar inhoud


Commerciële satelliettelevisie voor Duitsers straks niet meer gratis


Prawo

Aanbevolen berichten

Straks zal mogelijk alleen nog HD+ beschikbaar zijn voor degenen die meer willen zien dan de Duitse publieke omroep.

 

Volgens een recent artikel in Computer Bild worden de SD versies van commerciële Duitse zenders mogelijk in 2019 uitgezet.
http://www.computerbild.de/artikel/avf-News-Audio-Video-Foto-SD-Abschaltung-Gratis-Fernsehen-via-Sat-vor-dem-Aus-18034697.html

 

SD-Abschaltung schon 2019?

Geht es nach den großen TV-Sendern, soll die Gratis-Variante bei den Privaten bei wegfallen. Grund: Eine Kommission prüft derzeit, ob man ab 2019 ausschließlich per HD sendet und dann auf SD komplett verzichtet, meldet die Zeitschrift „InfoDigital“. Ein Grund: Die Öffentlich-Rechtlichen müssen an allen Ecken und Enden sparen – da käme die Abschaltung des SD-Signals gerade recht. Experten bezweifeln allerdings, ob alle betroffenen Haushalte schon 2019 in der Lage sind, schon HD via Sat zu empfangen.

Mit anderen Worten: Der bisher kostenlose Empfang von RTL, Sat.1 & Co. per SD fiele dann weg – übrig bliebe nur das kostenpflichtige HD+-Abo (Preis: 75 Euro/Jahr)

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, dit was natuurlijk een kwestie van tijd. De Duitse commercielen laten zich ook op andere platforms in Duitsland coderen.

Ik heb dit zien aankomen. Gelukkig kun je in Duitsland nog HD+ settop-boxen kopen met smartcard.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Straks zal mogelijk alleen nog HD+ beschikbaar zijn voor degenen die meer willen zien dan de Duitse publieke omroep.

 

Volgens een recent artikel in Computer Bild worden de SD versies van commerciële Duitse zenders mogelijk in 2019 uitgezet.

http://www.computerbild.de/artikel/avf-News-Audio-Video-Foto-SD-Abschaltung-Gratis-Fernsehen-via-Sat-vor-dem-Aus-18034697.html

Hier wordt denk ik de Duitse private omroepen zoals RTL en Pro7 bedoeld.

 

Voor de duidelijkheid, de Publieken blijven ongecodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb dit zien aankomen. Gelukkig kun je in Duitsland nog HD+ settop-boxen kopen met smartcard.  

 

Het gaat over "gratis".

Kopen kan altijd.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over "gratis".

Kopen kan altijd.

 

Het gaat NIET over gratis. Lees de titel van dit draadje nog maar even. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Die titel heb ik zelf gemaakt.
En moet je (net als bij een krant) lezen in samenhang met het onderliggende stukje.

Daar staat toch duidelijk dat er op termijn geen gratis (SD) commerciële zenders meer te zien zullen zijn.
HD+ moet je dan kopen om naar die zenders te kunnen blijven kijken. Dat kan nu overigens ook al als je daar behoefte aan hebt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig, ik zal ze missen als kiespijn!

Het is en blijft me een raadsel hoe uitgerekend zenders die het moeten hebben van kijkcijfers omdat daarop de reclameopbrengsten zijn gebaseerd barrières oprichten die in feite het aantal kijkers beperken. Maar daar zal wel een logica inzitten die ik niet kan bevatten. Dat er minder invloed van de doorgaans rechtse en sensationalistische commerciemedia uit zal gaan kan ik alleen maar toejuichen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Waarschijnlijk zien ze dat de verkoop bij DVB-T2 goed loopt zodat ze het nu ook bij de satellietkijkers aandurven.
Overstappen heeft voor Duitsers straks weinig zin, overal gaat het geld kosten.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, en dat geldt ook voor MBC wat mij betreft.
Maar zij die geen talen spreken hebben weinig keuze.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan blijft de vraag, wat gaan de Oostenrijkse en Zwitserse varianten doen?

De Oostenrijkse varianten zijn ook in HD beschikbaar, maar zijn eveneens als de Duitse versie gecodeerd...

Van de Zwitserse variant bestaat geen HD versie...  het zou me dus verbazen als ze die wel gaan coderen.  Er blijft dus nog steeds hoop op "gratis" kijken naar de commerciele zenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zien ze dat de verkoop bij DVB-T2 goed loopt zodat ze het nu ook bij de satellietkijkers aandurven.

Overstappen heeft voor Duitsers straks weinig zin, overal gaat het geld kosten.

Dit zat er sowieso aan te komen.

De Duitse commerciëlen hadden al veel eerder willen coderen als de rechter daar geen stokje voor had gestoken.

Een eerdere poging was mislukt, en toen kwam HD+..

Dus niks nieuws.

 

PS: In #7 zeg je zelf:

"geen gratis"

dus dat is de kern toch?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commerciële meuk, weet dat 80% van de bevolking niet zonder hen kan. Waarom zouden ze dan dom zijn, om hun kijkers nog niet verder uit te melken, om hun gemanipuleerde en fictieve meuk te zien.En zolang de kijkers dit in diverse landen geloven, gaat de prijs elk jaar enkele % naar omhoog.

En in het HD+ geval, worden de kijkers die willen betalen, dan nog gepest, omdat ze via die prachtige ci+ technologie, reclame doorspoelen blokkeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...