Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Is dat niet een beetje overdreven beste commentaar?
De Astra 19,2 bestaat maar uit 4 satellieten, de Astra 1KR op 19,3e, de Astra 1L op 19,2e, de Astra 1M op 19,2e en de Astra 1N op 19,1e, zie: http://www.n2yo.com/satellites/?c=10&srt=11&dir=1

1 Graad afstand op de Clarkebelt is 736km. Bij 0,2 graden staan de satellieten dus 147km uit elkaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geloof je graag. Het zijn alle budgetschotels en daar houden veel Nederlanders wel van. (Het verbaast me dat de Action ze nog niet verkoopt.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet een beetje overdreven beste commentaar?

De Astra 19,2 bestaat maar uit 4 satellieten, de Astra 1KR op 19,3e, de Astra 1L op 19,2e, de Astra 1M op 19,2e en de Astra 1N op 19,1e, zie: http://www.n2yo.com/satellites/?c=10&srt=11&dir=1

 

1 Graad afstand op de Clarkebelt is 736km. Bij 0,2 graden staan de satellieten dus 147km uit elkaar.

 

Ik zal het filmpje en de litereratuur er eens bij zoeken. Aangeleverd door Astra.

Volgens hun filmpje en ik heb in Betzdorf ook de uplinkschotels met de hand een achtje voelen maken, zouden de satellieten in een vak van 50 vierkante kilometers 8 tjes draaien. Telkens met een stuur raketje bijgestuurd tot de brandstof op is en het inclined orbit satellieten worden en/of later afgestoten.

Als ik lieg, dan in commissie.

Maar je hebt gelijk, het zijn er nu 4, ik dacht 8 in totaal vanaf het begin, en zijn er al 4 vervangen op de 19.2 positie.

De andere zijn naar een andere positie geschoten.

Zat zo in mijn hoofd, zou het moeten nazoeken.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de brandstof op is en de satelliet kan niet meer bijgestuurd worden, wordt hij naar de grafbaan gebracht die 300km hoger ligt.

Maar tegenwoordig worden de satellieten ook bijgestuurd met ionenmotors en die krijgen hun energie van de zonnepanelen. Daarom gaan ze ook langer mee dan vroeger.

post-60869-0-91726800-1498256601.jpg

post-60869-0-89049500-1498256777.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke frequenties op 9 oost moeten we in de gaten houden?

11747H en 12073V?

Als Joyne een volledige transponder exclusief wil gebruiken is er geen andere optie. Ook is meeliften op een reeds bestaande frequentie nog mogelijk, bijv. 12034 V werd nog door een dealer genoemd.

Tussen transponders 83, 85, 87 en 89 op 9 oost zitten nog gaatjes, zowel in de transpondernummers als in het radiospectrum, dus het zou heel goed mogelijk zijn dat Eutelsat een nieuwe transponder inschakelt.

Een satelliet zendt niet uit tussen transponders.

 

Geen van deze transponders is geschikt voor de Europebeam.

Precies. Alleen transponders E1 t/m E20 zijn geschikt.

 

Ik weet of jij meer weet dan ik, maar volgens het frequentieplan zijn ze inderdaad aan de Italië-beam toegewezen:

 

http://frequencyplansatellites.altervista.org/Eutelsat/Eutelsat_9B.pdf

 

... maar bijvoorbeeld 12399H is volgens Kingofsat de Europabeam, terwijl dat volgens het plan de Griekenlandbeam is.

 

IK ga er dan ook vanuit dat Eutelsat op dit punt de satelliet flexibel kan configureren.

King of Sat kan, en heeft dit in het verleden ook wel bewezen, er naast zitten. aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bepaalden leuk, dat joyne fta laat proeven van hun aanbod, maar dat de frequentie onbekend is.

T'is van, ik laat je binnen, maar zeg niet waar de sleutel van de deur ligt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot nu toe houden ze alles geheim, zelfs de startdatum is niet publiekelijk bekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch helemaal niet gek dat FTA pas openbaar begint op het moment dat men officieel van start gaat?
Met alle respect: hebben jullie niets (beters) te doen of zo?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo

 

Je slaat de spijker op z'n kop.

 

Voor sommigen is iets pas goed en mogelijk als alles gaat zoals zij denken dat het moet gaan. Joyne komt en met ieder uur dat verstrijkt komen we dichter bij alle antwoorden. Dus geduld is een schone zaak. Hopelijk krijgt het onderwerp satelliet tv/radio ontvangst voor de consument de boost die naar mijn mening het verdient. Het is in ieder geval een project dat de nodige complimenten en aanmoediging verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een service wilt gaan verlenen aan het publiek is informatie een vereiste.
Die ontbreekt totaal.
 
Zie hier hun internet site  https://www.joyne.nl/
en hun persbericht  http://mailchi.mp/e67417f838f2/joyne-lanceert-in-juli-2017
 
Daarin de volgende zin:
Het lange wachten wordt echter beloond want inmiddels hebben wij goed nieuws te melden! Vanaf nu zullen wij u regelmatig informeren over de voortgang en verdere introductie van JOYNE

 

Wel, dat was het laatste wat Joyne gemeld heeft.

Hoe heette dat ook al weer, je krijgt nooit een 2e kans om een eerste indruk achter te laten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...