Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Geen van deze transponders is geschikt voor de Europebeam.

Ik weet of jij meer weet dan ik, maar volgens het frequentieplan zijn ze inderdaad aan de Italië-beam toegewezen:

 

http://frequencyplansatellites.altervista.org/Eutelsat/Eutelsat_9B.pdf

 

... maar bijvoorbeeld 12399H is volgens Kingofsat de Europabeam, terwijl dat volgens het plan de Griekenlandbeam is.

 

IK ga er dan ook vanuit dat Eutelsat op dit punt de satelliet flexibel kan configureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mojo maakt een grapje: die sat heet Eutelsat 9B;

Jij bedoelt positie 9E.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen Nederlandse providers.

Maar als dat het criterium is, dan registreer je toch in een willekeurig EU land, en je bent die krankzinnige regelgeving kwijt...

Kies dan een land dat een beetje liberaal omgaat met regels, en je hebt je nieuwe Heimat als provider gevonden, en het belangrijkste, de klant is niet de dupe van de starre regels in Nederland.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pakketaanbieder zoals de wettelijke definitie luidt  (waar ook ter wereld gevestigd) is slechts aan de Nederlandse regels gebonden als deze in Nederland 100.000 klanten of meer heeft.
Lijkt me helemaal niet moeilijk te begrijpen. 

 

Hoe je dat dan moet handhaven als die provider buiten de EU/EER is gevestigd is een andere kwestie.

 

Verwar pakketaanbieder (zoals Ziggo, CD en Joyne) niet met een programma-aanbieder. Met die laatste bedoelen we o.a. RTL, SBS.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herhaal dit nog even voor Ilseonline en Sverige: het is GRATIS. Zonder te betalen !!!  :D :D

Leuk dat je dit nog even aanhaalt IJzerbout...  het zal dus even zijn net zoals de Duitse tv en het Freesat uit UK!

Erg fijn...  maar het blijft niet zo, dus wacht ik eerst maar af of het de moeite loont om een schotel erbij te plaatsen...

Want dat er betaald zal moeten worden ligt voor de hand in een land als Nederland...  zoals gezegd voor een pakket zoals de ORF of SRG aanbiedt, koop ik een module... Alleen jammer dat het geen kaart is, die past nog in mijn 2e Conax schacht van de Technisat... in de eerste zit Canal Digital.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Prawo, dat zou dus inderdaad inhouden dat als een erotische aanbieder meer dan 100 000 klanten in Nederland heeft, wat best wel eens zou kunnen, zo veel is dat nu ook weer niet, hij dan ook de verplichte zenders in zijn pret-pakket moet stoppen??  dat gaat toch iets te ver lijkt me...  en of ze dat er door kunnne drukken, geloof ik al helemaal niet....  al zou het dan wel eens goedkoper kunnen zijn om zo een sex pakket te abonneren, om alleen de NPO te zien  :P

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als die pakketaanbieder de marketing op Nederland richt.
Maar dat zal deze niet doen. Klanten uit NL weten hem wel te vinden.

 

Een en ander geeft meteen de absurditeit van de Mediaregels aan voor pakketaanbieders die uitsluitend via de satelliet uitzenden.

Er is alleen nog geen aanbieder gevonden die hierover zijn nek wil uitsteken.

Mogelijk bindt Joyne de kat de bel aan?
Maar voor Joyne doet die noodzaak zich niet eerder voor dan bij de honderdduizendste klant in Nederland. Dat lijkt me nog ver weg.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een stelletje goede advokaten zich maar eens goed over die regels moeten buigen...

En het zou dus gewoon wel eens kunnen dat een buitenlands bedrijf, ook al richten ze hun programma's "ook" op Nederland, zich niet aan die regels moeten houden...  het is een Nederlandse regel, en die kan je volgens mij niet opleggen aan buitenlandse bedrijven...  die leggen dit gewoon naast zich neer.  Ik vermoed toch dat Joyne, zich openstelt voor "iedere" klant, waar die ook woont??  als die maar een abo afsluit...  of "mag" dat niet van de zenders zelf?

Ik ben er overigens van overtuigd dat de klant mondig genoeg is, om het pakket te kiezen wat hij of zij graag hebben wil. Als je vindt dat het ene te omvangrijk is, en daardoor te duur, dan neem je het niet... ben je tevreden met dit soort pakket, dan kies je het wel... ik bedoel maar, je hoeft toch bij een tijdschrift van de Sanoma uitgeversgroep, ook niet een pakket van bladen af te nemen... wil je dat kan het, maar als 1 blad voldoende is, is het ook goed, toch?

Een land, met vrije keuzes is het nog lang niet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een stelletje goede advokaten zich maar eens goed over die regels moeten buigen...

En het zou dus gewoon wel eens kunnen dat een buitenlands bedrijf, ook al richten ze hun programma's "ook" op Nederland, zich niet aan die regels moeten houden...  het is een Nederlandse regel, en die kan je volgens mij niet opleggen aan buitenlandse bedrijven...  die leggen dit gewoon naast zich neer.  Ik vermoed toch dat Joyne, zich openstelt voor "iedere" klant, waar die ook woont??  als die maar een abo afsluit...  of "mag" dat niet van de zenders zelf?

Ik ben er overigens van overtuigd dat de klant mondig genoeg is, om het pakket te kiezen wat hij of zij graag hebben wil. Als je vindt dat het ene te omvangrijk is, en daardoor te duur, dan neem je het niet... ben je tevreden met dit soort pakket, dan kies je het wel... ik bedoel maar, je hoeft toch bij een tijdschrift van de Sanoma uitgeversgroep, ook niet een pakket van bladen af te nemen... wil je dat kan het, maar als 1 blad voldoende is, is het ook goed, toch?

Een land, met vrije keuzes is het nog lang niet...

 

Rechten spelen ook een rol, dat moet je in Europa helaas nog altijd per land regelen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje..hou alsjeblieft op met die Triax rotzooi.

Het is geen referentie en zal het ook nooit worden.

 

Hou eindelijk eens op die troep te promoten en ga je verdiepen in wat kwaliteits spullen.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...