Ga naar inhoud


Betalen voor digitaal tv-kijken via de ether


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen

Ook de Duitsers moeten eraan geloven. Om naar commerciële zenders in de ether via DVB-T2 te kijken, moet men vanaf het einde van deze maand betalen. De gratis kijkperiode via Freenet loopt namelijk af.

Freenet is het nieuwe abonnementplatform voor digitale ethertelevisie van de DVB-T2 uitzendnorm. In de oude situatie met DVB-T waren de commerciële zenders ongecodeerd en zonder abonnement te bekijken. Na de overstap naar DVB-T2 is de situatie gewijzigd. Na de technische overgang naar DVB-T2 is niet alleen een nieuwe tv-decoder, maar ook een smartcard en eventuele CI-module nodig. De afgelopen maanden kon men met de benodigde geschikte apparatuur zonder abonnement naar de Duitse commerciële zenders kijken. Daar komt aan eind juni verandering in. Een abonnement op Freenet kost vanaf dat moment €5,75 euro per maand. Voor 69 euro kan men ook een prepaid smartcard kopen waarmee een jaar lang gekeken kan worden. Bij de laatste optie wordt het abonnement niet automatisch verlengd. De smartcard wordt na 365 dagen automatisch inactief. Bij de eerste optie kan maandelijks het abonnement opgezegd worden.

 
ARD en ZDF gratis

De zenders van de publieke omroepen ARD en ZDF blijven ook in DVB-T2 ongecodeerd, en dus gratis, beschikbaar. De nieuwe situatie in Duitsland is vergelijkbaar met de huidige situatie in Nederland. Om naar commerciële zenders in Nederland te kunnen kijken, is een abonnement op Digitenne nodig. Een abonnement dat overigens wel per maand bijna drie keer duurder is dat het Duitse Freenet TV. Verder worden de zenders in Duitsland via DVB-T2 veelal in HD-kwaliteit geleverd. In Nederland is KPN bezig met de voorbereiding van de overstap van Digitenne naar DVB-T2. Onduidelijk is of dit eveneens betekent dat de commerciële zenders in HD gaan uitzenden. De Nederlandse publieke omroep NPO gaat eveneens in DVB-T2 uitzenden en wil dat na de overgang in HD-kwaliteit gaan dus. Het publieke zenderaanbod blijft in de toekomst in Nederland zonder abonnement in de ether beschikbaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Totaal TV heeft dit nieuws weer perfekt doorgepapagaaid. En niet door journalistische bekwaamheid gecontroleerd en gepubliceerd.

 

De situatie is niet hetzelfde als in NL.

De programma´s van ARD en ZDF zijn zoveel beter dan in NL, dat er in Duitsland nauwelijks tot geen interesse is om te betalen voor commerciele meuk. Behalve een handjevol werkelozen en verslaafden die al helemaal geen GEZ Gebühren hoeven te betalen en alleen uit verveling het Harz 4, AG II Fernsehen van RTL, SAT1, PRO7, etc willen zien om hun brein nog verder af te stompen en uit verveling onder het genot van veel sigaretten en drank net (of meestal niet) tot het einde van de maand met hun geld uitkomen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En €9,95 per maand is weliswaar nog steeds duurder, maar niet drie keer zoveel.

Je kan er wel drie keer zoveel smartcards op aanmelden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV heeft dit nieuws weer perfekt doorgepapagaaid. En niet door journalistische bekwaamheid gecontroleerd en gepubliceerd.

 

De situatie is niet hetzelfde als in NL.

De programma´s van ARD en ZDF zijn zoveel beter dan in NL, dat er in Duitsland nauwelijks tot geen interesse is om te betalen voor commerciele meuk. Behalve een handjevol werkelozen en verslaafden die al helemaal geen GEZ Gebühren hoeven te betalen en alleen uit verveling het Harz 4, AG II Fernsehen van RTL, SAT1, PRO7, etc willen zien om hun brein nog verder af te stompen en uit verveling onder het genot van veel sigaretten en drank net (of meestal niet) tot het einde van de maand met hun geld uitkomen.

 

Is dit nu echt nodig?

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met met mijn bovenstaande opmerking is het niet de bedoeling om werkelozen in Nederland te beledigen maar ik heb lang genoeg in Duitsland gewoond en in de media wereld gewerkt (van 1981 tot 2012) om een goed inzicht te hebben wie er nu eigenlijk naar de commercielen in Duitsland  kijken via DVB-t(2)

Werkelozen in Duitsland zijn vrijgesteld van GEZ Gebühren. Daar kan ik niks aan doen...dat is wettelijk zo geregeld.

 

Als ik wat verkeerd gezegd heb dan hiervoor mijn excuses.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Drs. IJzerbout om oa mij zo weg te zetten. (werkeloos). Ik HAD jou hoger ingeschat.

Hmm. Ik begrijp niet waarom jij je aangesproken voelt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik begrijp niet waarom er zeer vaak zo denigrerend wordt gesproken over mensen die werkeloos zijn met al die vooroordelen.

Nou ja zeg. Er wordt toch niet gezegd dat het alle werkelozen betreft.

 

"Behalve een handjevol werkelozen en verslaafden die al helemaal geen GEZ Gebühren hoeven te betalen en alleen uit verveling het Harz 4, AG II Fernsehen van RTL, SAT1, PRO7, etc willen zien om hun brein nog verder af te stompen en uit verveling onder het genot van veel sigaretten en drank net (of meestal niet) tot het einde van de maand met hun geld uitkomen."

 

Volgens mij wordt hier het "Tokkie" volk mee bedoeld.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet helemaal wat ik verkeerd gezegd heb en wil zeker geen werkelozen beledigen.

Mocht iemand dat anders ervaren hebben, dan nogmaals mijn excuses.

 

Feit is wel dat in Duitsland de werkelozen geen kijk en luistergeld betalen. GEZ Gebühren heet dat.

Het zijn juist o.a. de werkelozen die een Harz 4 uitkering krijgen. Juist die mensen kijken het meeste naar de Duitse commercielen via DVB-t. omdat dat het goedkoopst is.

Daarom wordt deze situatie "Harz 4 Fernsehen" genoemd: http://www.stupidedia.org/stupi/Hartz-IV-TV

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik zit ook nog tijdelijk zonder een baan maar er gloort weer werkhoop, voel me niet aangesproken want er zijn er zat die het fijn vinden en zich bekeren tot tabak en alcohol plus tv verslaving, dat is wat FE Bout bedoeld. Dat onderscheid kan ik wel maken. 

 

Er hangt zoveel moois en gratis ook in de lucht, raar dat kwaliteit gratis is en kwantiteit niet wat betreft televisie in Duitsland en Engeland. Andere landen weet ik het niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkhoop.....mmmm.......wordt ook nog wat moeilijker na meerdere hartstilstanden en ernstige botontkalking in mn rug..... Geen leuke vooruitzichten.

Ja, dat is gewoon zwaar klote.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer on-topic:

Afgelopen weekend een aantal Duitse kennissen gesproken hierover en die hebben allemaal hetzelfde antwoord: Ich werde nicht bezahlen um werbung zu sehen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...