Ga naar inhoud


Energieverbruik analoge meter vs digitale meter


gideon

Aanbevolen berichten

@Pear,

je slaat de spijker op de kop,.....

als ik stroom nodig heb dan gebruik ik dat,.......  simpeler kan niet en daar heb ik geen

"slimme meter" voor nodig.

 

Je gaat je zelf toch weer helemaal "gek" maken met dat bespaar idee, pfffff, ik doe er niet aan mee.

V8

  • Like 1

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Penthe,

 

We hebben hier al een paar jaar een slimme meter, wel kan ik zien dat het verbruik in vergelijk met verleden jaar duurder is geworden. Iets minder verbruik wel 15 euro per maand meer.

Ik heb hier een dacht/nacht meter in de zomer gaat de nachtstand in om 23.00 uur tot de andere dag 13.00 uur, in de winter van 22.00 tot 12.00.

De vast rechten zijn iets hoger, maar prijs kw voor het goedkope tarief veel lager.

 

In Nederland had ik slimme meters aanvraagd, gas en elektra, gas konden ze niet plaatsen vanwegen de ruimte, want dan kon de voordeur niet meer helemaal open. Die krengen hangen aan een diepe beugel, waardoor hij te ver naar voren kwam, en tevens kwamen de bevestigings schroeven in de kamer uit, die aan de andere kant lag.

Tja oud huis in de binnenstad, bleek op veel plaatsen in de oude binnenstad voor te komen.

Electro meter hetzelfde, ik had een mooie ombouw gemaakt, maar die meter was ook te diep.

Kreeg gelijk een brief dat ik nu voor het opnieuw plaatsen voor de kosten zou opdraaien, omdat ik de meters geweigerd had.

Dat is intussen rechtgezet.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me je hebt geen ruk aan die slimme meter. Ik heb al enige jaren een Wattcher in huis. Ik zie hoeveel stroom ik verbruik. Maar dan? De koelkast uit zetten? Een andere kopen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige voordeel wat ik zie is dat je niet thuis hoeft te zijn voor de meteropname...  nu gaan ze na 3 jaar zelfopnemen vaak zeuren dat je toch eens thuis met zijn.

Ik heb ook ergens het gevoel dat er niet meer "geschat" gaat worden als de belastingen weer eens verhoogd worden door de overheid... nu zeggen ze "zoveel kwh tot die datum, en zoveel erna"... en dat is soms ongeveer goed, meestal niet, en toevallig altijd in hun voordeel.

Ik ben er altijd vanuit gegaan, dat meters altijd geijkt waren... door dit draadje te lezen ga ik twijfelen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een houdbaarheidsdatum!

 

In andere lander worden de meters elke 5 jaar vervangen voor exemplaren welke opnieuw geijkt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloven jullie nu echt dat een digitale meter niet goed ge-ijkt zou zijn?

Van welke planeet komen jullie tegenstanders van dat ding?

 

Ja, de energiebedrijven zijn er alleen op uit om jullie te vern**ken met zo´n ding.

Ben je op het www en sociale media etc. dan weet google & co. allang waar je woont en met wie je in*** ligt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van plan bent zelf energie op te wekken dan geen digitale

meter nemen tenzij jouw analoge meter niet terug kan draaien.

 

Verder lijkt het mij dat de energiemaatschappij met bewijzen

moet komen dat de analoge meter niet juist aangeeft middels

een ijkrapport.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De analoge meters slijten naar lang ze ouder worden, het verbruik klopt dat niet meer, dan worden ze vervangen, nu vooral onder het mom, een slimme meter is energiezuiniger, ja als ik de hoofdstop en de gaskraan dicht draai gegarandeerd, maar anders meet de slimme meter alleen maar nauwkeuriger en in de meeste gevallen dus veel meer.

 

Ik meen dat terugleveren vanaf 2020 niets of nauwelijks meer wat oplevert, er zijn bedrijven die voor consumenten die zonnepanelen op het dak hebben liggen, grote batterijen maken waar het in opgevangen kan worden zodat het als het donker is gebruikt kan worden. Het is nu nog duur en flink in ontwikkeling, het zal straks ongetwijfeld goedkoper worden i.v.m. massa productie.

 

kortom, ze willen van die analoge meters af, vooral de meter voor elektra, met gas heb je nog keuze, de vraag is hoe lang die keuze nog zal zijn, maar gas zal uit de woningen in Nederland gaan verdwijnen, al kan het nog wel even duren.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een artikel in de Consumentenbond (gisteren op de mat gevallen)

ben je NIET verplicht tot het nemen van een digitale meter.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de oude meters niet altijd alle verbruiken kunnen registreren.
Meen me iets te herinneren van bv een TL balk waar je de condensator verwijderd hadiets te maken met  cosinus-fi.
Hebben ze dit wellicht in de nieuwe meters opgelost?

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me je hebt geen ruk aan die slimme meter. Ik heb al enige jaren een Wattcher in huis. Ik zie hoeveel stroom ik verbruik. Maar dan? De koelkast uit zetten? Een andere kopen?

Ik moet bekennen dat ik in het verleden wel eens grootverbruikers die al zo´n 10 jaar oud waren en nog gewoon werkte vervangen vanwegen een lager energie verbruik investering was dan snel terug verdient. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Is het niet zo dat de oude meters niet altijd alle verbruiken kunnen registreren.

Meen me iets te herinneren van bv een TL balk waar je de condensator verwijderd hadiets te maken met  cosinus-fi.

Hebben ze dit wellicht in de nieuwe meters opgelost?

 

 

Watt stroom en Wattloze stroom.

Ook wel blindstroom genaamd wordt niet door de "normale"verbruiksmeter geregistreerd.

Voor consumentengebruik is/was dat irrelevant.

 

Voor grootverbruikers wordt de blindstroom component wel gemeten en tegen een eigen tarief berekend.

Blindstroom ontstaat wanneer spanning en stroom niet in fase zijn.

Dit ontstaat bij inductieve of capacitieve belastingen.

Bij Ohmse belastingen zijn spanning en stroom wel in fase.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...