Ga naar inhoud


Full HD op NPO.NL gaat € 2.95/ per maand kosten


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

http://nos.nl/artikel/2181362-site-npo-heeft-vanaf-nu-hd-maar-je-moet-er-wel-voor-betalen.html

 

Voor 2,95 euro per maand kun je via npo.nl en de apps films en tv-programma's en series in HD bekijken. Volgens woordvoerder Arthur Schuitemaker gaat het om 1080p, dat is full-HD. Daarnaast belooft de omroep dat je voor dat geld ook oudere seizoenen van programma's kunt terugkijken.

Het is niet mogelijk om de zenders in HD-kwaliteit live te streamen. Volgens de NPO zou de abonnementsprijs dan omhoog moeten en dat wil de omroep niet.

 

Tja, wat een verrassing.

1080P? of 1080I?

 

En waarom moet HD geld kosten en is SD gratis?

 

De NPO vooral wil inzetten op het investeren in programma's. "Alles in HD streamen kost heel veel geld en wij kiezen ervoor dat geld vooral te investeren in nieuwe programmering."

 

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer DVB-T2 in de lucht komt, of HD dan FTA zal zijn?

En verder nog iets nieuws te melden?

 

Voor 7,95 euro per maand kun je gebruikmaken van NLziet. Voor dit bedrag krijg je NPO Plus en het aanbod van de RTL- en SBS-zenders.

 

Tot zover de berichtgeving van NOS.NL

En nee, het is vandaag geen 1 April.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

te gek voor woorden dat je alsnog moet betalen voor content. Ik meen dat npo door de belastingbetalers wordt bekostigd?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je betaalt via de inkomstenbelasting.

 

De politiek heeft bepaald dat kijken via DVB-T gratis is, FTA, voor de rest, zoals via satelliet. IPTV en kabel betaalt de kijker al extra.

Dus nu ook de verspreiding via internet / uitzending gemist.

 

Hoeveel kreeg Mathijs ook alweer per jaar betaald?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

toch denk ik dat Edbe gelijk heeft. Men heeft vaak al lang een netflix of aanverwant abonnement, een tv abonnement, en dan zou je hier ook nog weer 2.95 /mnd voor mogen aftikken om dingen die al op tv zijn geweest nog eens te mogen zien? Eigenlijk is het beschamend dat je voor iets van de publieke omroep nog eens apart moet betalen. Ik kan me niet voorstellen dat men hier massaal gebruik van gaat maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze proberen het inderdaad weer, die geld verslindende publieke omroep en als niemand het wil hebben kan het ineens wel gratis.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, aan mij is het niet besteed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou het best wel eens willen gebruiken, maar niet als ik er 2,95 per maand voor mag aftikken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO wordt door publieksgelden betaald, volgens mij mag het bij wet niet dat omroepen extra geld mogen vragen waarvoor al betaald is.

 

Toen Veronica commercieel ging, hield "Club Veronica" op te bestaan, dit had te maken met dat het met o.a. publieksgeld en abonneekosten werd betaald, alle inkomsten die Veronica als publieke zender heeft ontvangen moesten na een bepaalde berekening terug worden betaald.

 

Ik zie dit als een zelfde situatie, alleen denkt de NPO daar een slaatje uit te slaan, terwijl het met publieksgeld gemaakt is, dan hoort de NPO die kosten weer aan de belastingbetaler terug te betalen.

 

Nu is het wachten tot er iemand naar de rechter stapt, ik denk dat de NPO in 1 keer onderuit getrokken wordt i.v.m. dat het commerciële activiteiten zijn wat ze wettelijk niet mogen.

 

Kort gezegd, het mag niet met elkaar verweven zijn, dat is het nu wel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal je uit de droom helpen, ik heb het in dit onderwerp al eerder aangehaald.

 

De politiek heeft bepaald (wet) dat alleen kijken via DVB-T in SD kwaliteit FTA, dus zonder extra doorgifte kosten is

 

Alle andere platforms betalen voor het mogen doorgeven van de programma's.

Dus in je kabel abonnement en je CD of (ooit?) Joyne abonnement betaal je extra voor Nederland 1,2,3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO wil naar DVB-T2, dus dat is HDTV, of de uitzending nu SD HD UHD is, of niet, het beeld zal er niet beter op worden.

 

Het lijkt mij stug dat DVB-T bij de publieke omroepen naast DVB-T2 in de lucht wordt gehouden, want dat wordt wel een heel duur grapje.

 

Sinds niet al te lange tijd zenden ze pas alle journaaluitzendingen in HDTV uit, volgens mij is er nog een lange weg te gaan wil de NPO op dat niveau komen, want ook op de publieke omroepen wordt aardig beknibbeld, al mag dat best wat meer zijn met erg veel grootverdieners a la mini-ster president norm, echter dat ter zijde.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ze worden wel betaald uit gemeenschapsgeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, stel dat er iets is wat je via de website wil zien (waarom zou je dat willen overigens?) doe je dat gewoon in SD, en je hoeft er niet nog eens voor te betalen...  Zolang er een alternatief is, doen ze maar...  net als de duitse commercielen in HD via satelliet... die hoef je ook niet te nemen, er is een alternatief wat ook prima is.  

Ze proberen gewoon hoe ver de bevolking bereid is in de buidel te tasten... het is dus zaak de poot stijf te houden, dan houdt het vanzelf weer op.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...