Ga naar inhoud


Trumps oorlog met de media escaleert: “Walgelijk dat de pers mag schrijven wat ze wil”


Sprietje

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Alsof de Nederlanders zo´n fijn volk waren tijdens de Nederlandse Kolonie tijd.

Ooit wel eens gelezen wat er in Nederlands Indie gebeurd is?

Dan moet je het boek: Max Havelaar van Multatuli er maar eens op naslaan.

Dat kun je gerust een diepzwarte bladzijde noemen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden zei luisteraar:

Op het moment zijn 3 grote partijen en daar zit Duitsland niet bij en zeker nl niet 

 

Amerika, Rusland en China en die laatste twee zijn hele goede vriendjes inmiddels. Helaas ligt onze toekomst niet meer in het westen, maar in het oosten en als we naar recente ontwikkelingen kijken klopt dat aardig: 60 % van onze olie komt inmiddels uit Rusland en we halen steeds meer produkten uit China. Zes jaar geleden is er een spoorlijn geopend met een rechtstreekse verbinding (The New Silk Road) vanuit China naar Dusseldorf, waar ook onze Betuwelijn op aansluit. Inmiddels komen er vanuit China jaarlijks 6000 goederentreinen met gemiddeld 100 zeecontainers aan in Dusseldorf vooral volgestouwd met Hightech produkten (HP!!!) en kleding. Het is de bedoeling dat de retourtreinen naar China steeds meer volgeladen gaan worden met voedselprodukten voor China. In de omgeving van Valburg (bij Arnhem) zal hier op korte termijn een overslag terrein worden aangelegd, zodat de Nederlandse agrarische sector een flinke boost omhoog kan verwachten. Via de spoorlijn duurt de reis ongeveer 17 dagen, per schip zo ongeveer het dubbele.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dus mag samenvatten : Trump is een egocentrische narcistische psychopaat die voortdurend blunders slaat er er vervolgens niet tegen kan dat die blunders door de pers worden gepubliceerd, reden waarom hij de pers zou laten muilkorven, indien hij dit zou kunnen.

en de amerikanen kijken ernaar en lachen in hun vuistje want dit is net wat ze gewild hebben : een president die een goede show kan opleveren (want Hillary was maar een saaie tante).

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek we delen de zelfde meening de landen hebben elkaar nodig heeft ook nadeel babie voeding gaat naar china en wij hebben te weinig.

Roomboter gaat naar China en wij betalen het dubbele. 

USA kijkt in die roehre :D

Er komt een 6baans autoweg van China naar europa in China is die al klaar tot Mongolië in Rusland werken ze al flink eraan. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja China is echt booming luisteraar, ik volg de berichtgeving ook regelmatig. De Chinezen zijn er ook allang achter dat Amerika niet echt een betrouwbare handelspartner is, dus gaan ze zich richten op andere delen van de wereld. Om Trump kan ik alleen maar lachen, echt een kat in het nauw die rare sprongen aan het maken is met een enorm militair apparaat, volledig gefinancierd met schuldpapiertjes. Verder stelt het land niet zo veel meer voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De erfenis van zijn voorgangers?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei ceesv:

De erfenis van zijn voorgangers?

Geslapen we are the best. 

 

20 of 30 jaar geleden toen Mao weg was zei Europa wij moeten China helpen het is een grote markt voor ons. 

VW enz hebben toen in China fabrieken opgezet. 

Planning op lange termijn. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei ceesv:

De erfenis van zijn voorgangers?

 

Ja vanaf begin jaren zeventig toen het land op het hoogtepunt van haar bestaan was om vervolgens langzaam weg te zakken wat inmiddels een jaar of vijftien geleden in een stroomversnelling is geraakt, zodat het nu eindelijk voor iedereen zichtbaar is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Alsof de Nederlanders zo´n fijn volk waren tijdens de Nederlandse Kolonie tijd.

Ooit wel eens gelezen wat er in Nederlands Indie gebeurd is?

Dan moet je het boek: Max Havelaar van Multatuli er maar eens op naslaan.

 

Dat weet ik. Alleen lijken we ons in Nederland wel te willen wentelen in dat overheerlijke schuldgevoel dat we onszelf ook deels aanpraten door niet te willen kijken naar het tijdsbeeld waarin de dingen gebeurden. Toen ik op mijn eentje als 14-jarige op de fiets naar Duitsland ging, sterk tegen de wil van mijn ouders in, om "die vreselijke moffen" eens zelf te leren kennen kwam er een heel ander beeld bij mij naar boven dan wat zij in de oorlog hadden meegemaakt. Bij terugkeer zei ik hen dat ik alle respect had voor hun beroerde ervaringen (mijn vader is in de oorlog ook in gevangenschap afgevoerd naar Duitsland) maar dat ik die 7 jaar na de oorlog ben geboren geen slachtoffer daarvan ben, en dat ik mijn Duitse leeftijdsgenoten ook op geen enkele manier schuldig kan vinden aan iets waar zij zelf part noch deel aan hadden. Voor mij bestaat er niet zoiets als een collectieve schuld door ergens geboren te zijn want zelfs dat kies je niet zelf.

 

In die context is het dan wel vreemd dat ik me schuldig zou moeten voelen over wat lang voor mijn geboorte door Nederlanders elders is gedaan. Ik bestond niet, ik had er geen stem in, en ik weet niet eens of mijn voorouders die voor zover ik weet in de Drentse plaggehutjes leefden ook maar ooit iets te maken hebben gehad met de VOC etc. Sterker nog, de beroemde kretologie dat "wij" sommige ontwikkelingslanden zouden uitbuiten door er bijvoorbeeld olie te winnen vind ik een absurditeit. Niemand van ons gewone burgers hebben er een stem of medebeslissingsrecht in wat een multinational als Shell op de wereld uitvreet. Je kunt geen schuld hebben of voelen over iets waar je geen snars over te vertellen hebt. Dat is waar wat mij betreft de schoen enorm wringt. Onze Calvinistisch/katholieke "mea culpa" obsessie.Wijs de echte schuldigen aan en distantieer je van hen, dat is de enige vorm van macht en dus van verantwoordelijkheid die je kunt uitoefenen. Wij doen het omgekeerde, we blijven de clubjes steunen die de multinationals op allerlei manieren laten doen wat ze willen en pretenderen dan dat we dat zelf allemaal door hen laten uitvoeren naar onze wil zodat we ons ervoor zouden moeten schamen. Een even wonderlijke als complexe manier van zelfkastijding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...