Ga naar inhoud


Trumps oorlog met de media escaleert: “Walgelijk dat de pers mag schrijven wat ze wil”


Sprietje

Aanbevolen berichten


waarom wij een vertekend beeld hebben van de democratie vertelde men gisteren hier

Maandag 16 oktober 2017

 

Laatste afleveringen

Vijfde voorstelling 'De Verleiders'

 

 

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2017 om 21:45 zei T90user:

Eerlijk gezegd vind ik het hele thema nogal tendentieus. Toen ik dat begrip "fake news" het eerst hoorde dacht ik onwillekeurig aan dat meisje in de Amerikaanse Senaat en/of Huis van Afgevaardigden dat deed alsof ze een verpleegster in een Koeweits ziekenhuis was die had moeten toezien hoe Irakese soldaten babietjes uit couveuses op de met marmer betegende vloer dood gooiden omdat ze de couveuses waarin ze zaten mee naar Irak wilden stelen. Later bleek dat ze de dochter van de Koeweitse ambassadeur was en al jaren niet meer in Koeweit was geweest. Maar het werkte wel, na die theatervoorstelling waren de eerst niet daartoe bereide senatoren ineens wel bereid om in te stemmen in wat later de 1e Golfoorlog zou worden. Uiteraard één groot complot want je denkt toch niet dat de Amerikaanse geheime dienst zomaar iemand even het Amerikaanse parlement laten toespreken?

 

Niet dat we dat niet waren gewend, van Tonkin incident in de Vietnam oorlog tot die zogenaamde massavernietigingswapens die nooit in Irak zijn gevonden, er is steeds fake news verspreid en met heel wat moorddadiger gevolgen dan waar nu sprake van is. Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden dat onze media die bij al dat soort leugencampagnes het steeds voor zoete koek vrat nooit eens opgemerkt heeft dat juist dat de meest schrikbarende voorbeelden van fake news zijn geweest.

 

Het grappige is dat het fakenews altijd uit Amerika komt. Ik neem dat land allang niet meer serieus. Een flink hek erom heen zetten en boycotten die vechtersbaasjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei kiekiek:

 

Het grappige is dat het fakenews altijd uit Amerika komt. Ik neem dat land allang niet meer serieus. Een flink hek erom heen zetten en boycotten die vechtersbaasjes.

Ben vaak in usa geweest zelfs gewerkt ik heb geen negatieve ervaring met de Amerikanen dat een paar raren rond lopen moet je op de koop nemen zelfs op sat4all lopen types rond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei kiekiek:

maar wel met het oorlogshitsige tuig wat de touwtjes in handen heeft.

Dit is een emotionele opmerking mag je niet zeggen tot hier en niet verder. 

Wij in eu zijn te tolerant en hebben nergens een stokje voor gestoken. 

Ik ben op dat gebied geen deskundige ze willen  het beste en hebben adviseurs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik er even op wijzen dat wij, ik bedoel daarmee alle bezette landen in Europa, het te danken hebben aan onder meer Amerika dat de geallieerden de nazi's eruit geflikkerd hebben. Dat wordt maar al te vaak vergeten.

Amerika is een geweldig land. Hoeveel Amerikanen hebben hun leven moeten laten om ons te bevrijden van deze terreur?

De ongenuanceerde afkeer van dit fantastische democratische land, met al zijn tekortkomingen, begrijp ik werkelijk niet. 

aangepast door Drs. IJzerbout
schrijffouten

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met enige afstand overzie je de grote lijnen beter.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Mag ik er even op wijzen dat wij, ik bedoel daarmee alle bezette landen in Europa, het te danken hebben aan onder meer Amerika dat de geallieerden de nazi's eruit geflikkerd hebben. Dat wordt maar al te vaak vergeten.

Amerika is een geweldig land. Hoeveel Amerikanen hebben hun leven moeten laten om ons te bevrijden van deze terreur?

De ongenuanceerde afkeer van dit fantastische democratische land, met al zijn tekortkomingen, begrijp ik werkelijk niet. 

+5 punten met respect 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die kritiek niet kan verdragen, heeft uit te leggen wat er mis is met de desbetreffende kritiek.

Criticasters het woord ontnemen vind ik verdacht.

 

Wat was er waar van de kritiek die Trump had over het stemmen tellen, het door de media aantal aanwezigen bij zijn inauguratie, of het afluisteren door Obama van gesprekken in de Trump tower?

Of van zijn bewering dat dat de NAVO achterhaald is?

Of van zijn beschuldigingen richting burgemeester Khan van Londen over de terrorismebestrijding daar?

Of zijn argumenten over climate change?

 

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

De grootste bron van fake news in Amerika is Trump zelf.  En dat maakt hem een gevaar voor de wereldvrede. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Mag ik er even op wijzen dat wij, ik bedoel daarmee alle bezette landen in Europa, het te danken hebben aan onder meer Amerika dat de geallieerden de nazi's eruit geflikkerd hebben. Dat wordt maar al te vaak vergeten.

Amerika is een geweldig land. Hoeveel Amerikanen hebben hun leven moeten laten om ons te bevrijden van deze terreur?

De ongenuanceerde afkeer van dit fantastische democratische land, met al zijn tekortkomingen, begrijp ik werkelijk niet. 

 

Hoezo democratisch, ze hebben maar twee partijen en die zijn allebei rechts of geloof je nou echt dat de democraten links zijn ;)

 

En natuurlijk ben ik ze dankbaar dat ze ons hebben geholpen, maar daar hadden ze het wel zo´n beetje bij mogen laten.

 

Anno 2017 hebben ze in ongeveer 100 landen meer dan 800 grote militaire bases wereldwijd, dat is geen bevrijden maar domweg bezetten, landen naar je hand zetten, regime changes in de hand helpen, lukt het de CIA niet, dan maar met militaire harde hand. Desnoods wordt een compleet land met de grond gelijk gemaakt en vallen er honderdduizenden onschuldige burgerslachtoffers. Interesseert ze werkelijk niets.

 

Je hebt een zeer slecht geheugen Drs. IJzerbout, de afgelopen 15 jaar hebben ze Afghanistan en Irak bezet  en zich militair bemoeid met Joegoslavie, Oekraine, Libie, Somalie, Jemen, Syrie en de massa wordt via de media al rijp gemaakt voor aanvallen op landen als Noord Korea en Iran. Trump is met beiden al bezig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil politiek er niet op in gaan en probeer het op menselijk vlak. 

De wereld zit momenteel niet goed in elkaar. 

De IS is bezig aanslagen binnen europa. iran noord korea enz enz. 

Hoe op te lossen ik weet het niet. 

Trump komt uit zaken wereld dus onderste uit de kan halen en kijken hoe ver je kan gaan. 

Het is een (gevaarlijk) spel maar hoort bij de taktiek gewoon afwachten en thee drinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En discussies over politiek eindigen altijd met een slotje op dit onderwerp!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Mag ik er even op wijzen dat wij, ik bedoel daarmee alle bezette landen in Europa, het te danken hebben aan onder meer Amerika dat de geallieerden de nazi's eruit geflikkerd hebben. Dat wordt maar al te vaak vergeten.

Amerika is een geweldig land. Hoeveel Amerikanen hebben hun leven moeten laten om ons te bevrijden van deze terreur?

De ongenuanceerde afkeer van dit fantastische democratische land, met al zijn tekortkomingen, begrijp ik werkelijk niet. 

 

Je schrijft terecht "onder meer Amerika"...  het was ook de Sowjet Unie die bezet europa bevrijdden...  Ook dat wordt vaak vergeten.

Het is niet verkeerd om "Amerika" toch wat tegengas te geven...  alles wat daarvandaan komt wordt verheerlijkt, en dat is ook niet correct.

De laatste jaren laait de onderlinge "haat" helaas weer erg op tussen "oost en west"... Het is aangesticht door "de politiek", de echo hoor je op de televisie, en het overgrote deel van  "het volk" weet niet beter... jammer.

 

Ik ben zelf ook 1x in de USA geweest, en heb inderdaad zelf ook vastgesteld dat de "gewone doorsnee Amerikaan" op straat ook een normale mens is... net als de "Rus" of de "Fransman" gewoon normaal is...  Uitzonderingen zijn er altijd...   Het probleem met Amerika, en dan wordt de USA bedoelt, is dat ze zich zelf als oppermachtig en als heersers van de wereld beschouwen, en dat is niet helemaal waar. Het is niet omdat je een grote mond hebt, dat je de waarheid in pacht hebt... dat is in Nederland overigens exact hetzelfde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...