Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoe kom je erbij dat er een grondige enquête is gehouden?

Waarom tijdzones geen probleem zijn? Omdat we een 24/7 economie hebben. Zojuist bij Appie vanuit Duitsland de boodschappen besteld voor donderdag. Tijd en plaats zijn onbelangrijk geworden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden zei Psychosammie:

Hoe kom je erbij dat er een grondige enquête is gehouden?

Waarom tijdzones geen probleem zijn? Omdat we een 24/7 economie hebben. Zojuist bij Appie vanuit Duitsland de boodschappen besteld voor donderdag. Tijd en plaats zijn onbelangrijk geworden.

Je hebt dus een mening zonder te checken waarom het onderwerp actueel is?

   https://www.telegraaf.nl/nieuws/2495185/eu-burger-wil-af-van-zomer-en-wintertijd

 

Dus omdat je per internet boodschappen kunt bestellen, zijn tijdzones niet belangrijk? Ik weet niet hoe de bewoners in het grensgebied van Spanje en Portugal daar over denken.

 

Maar goed, de discussie gaat in eerste instantie niet over tijdzones, maar over afschaffen zomer/wintertijd. Maar daardoor zullen in twijfelgevallen best economische en/of politieke keuzes worden gemaakt m.b.t. tijdzone. Want het is waarschijnlijk niet aantrekkelijk voor bv de Benelux om een uur met Duitsland te gaan verschillen. Zeker niet na een Brexit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2018 om 22:59 zei Psychosammie:

Ik ben voorstander van de zomer /wintertijd. Ik vraag me af waarom we in Europa 1 tijd zouden moeten hebben. Als de EU zich daar mee bemoeit zit dat gelijk in mijn irritatie zone. Ik betwijfel dat tijd verschillen een probleem zijn. Tijdzones zijn nu eenmaal realiteit en zeker in de 24/7 economie heeft tijd geen enkele betekenis meer.

 

 

Gewoon doorgaan en net doen alsof de uitleg van Cees waarin hij vertelt dat de Europese Commissie en daarna het Europees Parlement er wel een advies over uitbrengt maar dat elk land afzonderlijk beslist wat ze op dit gebied willen niet gezegd is....

 

Dat is de ellende met die Europa-hatende dwarsliggers, ze zijn voor geen enkele rede vatbaar, zolang ze maar schoppen kunnen! Misschien is het moment gekomen om eindelijk de puberteit eens achter je te laten?

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen anders te zien dat er meer landen zijn die hun buik vol hebben van de EU. Ik kom net uit Oostenrijk, daar was weer grenscontrole.

@Eduard07
Dat artikel kennen we nu wel. Als jij niet begrijpt wat een grondig onderzoek / enquête inhoud, houdt het op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Psychosammie:

Meen anders te zien dat er meer landen zijn die hun buik vol hebben van de EU. Ik kom net uit Oostenrijk, daar was weer grenscontrole.

@Eduard07
Dat artikel kennen we nu wel. Als jij niet begrijpt wat een grondig onderzoek / enquête inhoud, houdt het op.

Je bagatelliseert het onderzoek en haalt er off topic je anti EU standpunt bij om je punt te maken?  Zwak hoor!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste members van dit board.

 

Ik vindt dit een interessant onderwerp, daarom geef ik er een reactie op.

Ik woon in een boerendorp onder de rook van Amsterdam, de koeien in de wei hebben ieder half jaar last van die zomer/wintertijd omschakeling; of ze worden te vroeg- of te laat gemolken; als ze te laat worden gemolken hoor ik ze loeien in de wei omdat die uiers bijna op knappen staan, als ze te vroeg worden gemolken geven ze te weinig melk.

Dat is punt 1.

 

Ik ga bij iedere tijdswisseling bij mijn oude moedertje langs om al haar klokken te verzetten (er zit zelfs een klok op haar magnetron), zelfs heeft mijn oude moedertje ook een mobieltje die ze als wekker gebruikt (de wekker staat op 6 uur 's-ochtends); uiteraard kom ik vaak bij haar langs (2x per week), omdat ik van haar hou; maar al dat gedoe met die tijdswisselingen, ik vindt het maar niks. Ik help mijn moedertje uit liefde.

Dat is punt 2.

 

Nou bij mijzelf: Uiteraard ook al mijn klokken verzetten, de tijd op mijn satelliet ontvanger goed zetten,  en de tijdklok van de buitenlamp aanpassen, dus voor mijzelf heb ik het minste werk.

Dat is punt 3.

 

Anti EU-gedachten heb ik niet, ik vind het alleen ieder half jaar zo'n gedoe.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zo kan je overal een punt van maken.

Ik woon ook onder de rook van Amsterdam. Bij ons lopen de koeien uit zich zelf naar de melkmachine als ze daar zin in hebben.

Mijn vader is 84. Zijn mobiel gaat automatisch op zomer/wintertijd. Hij is prima in staat zijn horloge een slinger naar voren of naar achteren te geven. Verder boeit het hem niet. Komt zijn bed uit als hij wakker is en gaat er weer in als hij moe is.

Gedoe zit tussen de oren.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet, althans niet bij mijn baan. Ik werk 40 uur maar ik heb geen vaste werktijden. Kan dus ook gebeuren dat ik 's avonds of in het weekend werk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uur geleden zei D-box:

Nou bij mijzelf: Uiteraard ook al mijn klokken verzetten, de tijd op mijn satelliet ontvanger goed zetten,  en de tijdklok van de buitenlamp aanpassen, dus voor mijzelf heb ik het minste werk.

Dat is punt 3.

Tijd op je satelliet ontvanger goed zetten?

Ik ben benieuwd hoe je dat doet, bij mij gaat dat vanzelf.

 

De Tijdklok van de buitenlamp aanpassen?

Wanneer je niets doet gaat die lamp nog steeds aan op hetzelfde moment van de daglicht schemering.

 

Al je klokken verzetten?  bij mij in huis zijn dat er 2, 2 minuten werk.

 

Ik zorgde vroeger ervoor dat het toren uurwerk in ons dorp aan de gang bleef, 1 x per week de gewichten omhoog draaien, de slinger af en toe iets langer of korter maken wanneer het kouder of warmer werd.

 

Bij de tijdomstelling moest ik dan wel de toren inklimmen, om de wijzers 1 uur voor of achteruit te draaien, dat was wel een klus die iets langer duurde.

 

 

In ruil voor die omstelling profiteren we van een optimale daglicht periode.

En die verschuift met de seizoenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D-box als je 17 km ten oosten van Amsterdam woont heb je of nog net natte voeten an anders zit je in Almerestad of zie ik dat niet goed.

Adam-kaart.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei catw:

 

Dubbelpost

aangepast door D-box
Dubbelpost, excuses

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...