Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste Catw

Je moet het niet hemelsbreed bekijken, maar gewoon vanaf de A1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-9-2018 om 15:40 zei minplus:

Even een aanvulling op de discussie (het gaat om een online enquête van de EU):

Van de 4,6 miljoen die reageerden kwamen 3 miljoen uit Duitsland. In dat land is het verzet tegen de winter-/zomertijd al jaren groot, met name bij bedrijven die het nut van het verzetten van de klok niet inzien.

(Citaat uit een artikel erover in de Volkskrant)

het is natuurlijk wel zo dat in Nederland geen hond, laat staan mens, zich met de EU bezig houdt en dat is anders dan in Duitsland

kijk maar naar de diverse malen hoe hoog de opkomst betreffende het stemrecht inzake EU in Nederland uitpakt en de algehele vooroordelen aangaande het EU parlement

 

dus een enquête heeft een impact als die gebeurt is

na de kans met je stemrecht iets te doen, gaan klagen over je eigen verzuim t.o.v. anderen die wel hun recht halen

jammer toch,

had je misschien toch de enquête moeten mee doen

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hele enquete is jammer genoeg niet echt goed aan de burgers gecommuniceerd...

Ik heb er nooit iets over gehoord, en kijk toch echt iedere dag naar de hoofdnieuwsuitzending op de Zweedse televisie...  maar goed, ik ben erg blij als de zomertijd afgeschaft zal worden...   wat mij betreft moeten we de gewone normale standaardtijd terug krijgen, wat ook wel "wintertijd" genoemd wordt. Dat is het meest logische.

Het zou het eerste positieve besluit zijn wat de EU neemt....   al zijn er uiteraard al erg veel zelfstandige landen in die beslissing voorgegaan...

 

Het fenomeen dat je de grens overgaat, en een andere tijd hebt, is geen probleem vind ik zelf. Ik heb het ook een tijd gehad tussen Noorwegen en Finland, in het Noorden... Daar hoor je ook niemand "klagen" dat het een probleem is... Sterker, het kan soms ook voordelen hebben omdat een winkel eerder of anger open is...  maar dat zijn uitzonderingen...  

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

had je misschien toch de enquête moeten mee doen

Mja ik ook, maar te laat gehoord, een vriend van mij vulde hem wel in en achteraf toen we samen de enquete doornamen kwamen we tot de conclusie dat hij had gemist . Trouwens klopt het dat maar 66.000 Belgen die hem wel hebben ingevuld? Staat hierover heel weinig in de pers .

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sverige:

Die hele enquete is jammer genoeg niet echt goed aan de burgers gecommuniceerd...

Ik heb er nooit iets over gehoord, en kijk toch echt iedere dag naar de hoofdnieuwsuitzending op de Zweedse televisie...  maar goed, ik ben erg blij als de zomertijd afgeschaft zal worden...   wat mij betreft moeten we de gewone normale standaardtijd terug krijgen, wat ook wel "wintertijd" genoemd wordt.

 

 

Hoezo niet genoeg informatie, overal werd het aangekondigd en er was van alles over te lezen en genoeg over te vinden.

Maar ja of het in Zweden ook zo was weet ik natuurlijk niet dus in het vervolg even eerder in Europa kijken bijvoorbeeld in Nederland. ;)

 

https://ec.europa.eu/info/consultations/2018-summertime-arrangements_nl
https://radar.avrotros.nl › Nieuws › EU-burgers kunnen mening delen over zomertijd
https://www.maxvandaag.nl/.../wel-of-niet-de-zomertijd-afschaffen-u-beslist-mee/
https://nos.nl/artikel/2240004-eu-vraagt-wilt-u-de-zomertijd-houden.html
https://zomertijdafschaffen.petities.nl/
https://www.transport-online.nl/site/.../eu-burgers-mogen-zegje-doen-over-zomertijd/
https://www.volkskrant.nl/.../europese-commissie-wil-af-van-zomer-en-wintertijd-de
https://www.rtlz.nl/algemeen/.../eu-vraagt-aan-burgers-moeten-we-van-de-zomertijd-a
https://www.geenstijl.nl/5143620/tijd-voor-een-pilsje-more-like/
https://www.nrc.nl/.../ruime-meerderheid-europeanen-wil-zomertijd-afschaffen-a161464

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las er voor het eerst over toen de uitslag bekend was.

Betwijfel trouwens of ik had meegedaan als ik het vooraf had geweten want ik heb geen moment de illusie dat het bepaald wordt door wat de mensen er van vinden. Dat wordt volledig bepaald door wat een paar grote firma's financieel voor hen gunstiger vinden.

Maar goed, voor mij persoonlijk, het 's ochtends bij schemering naar m'n werk fietsen heb ik nooit een probleem gevonden en bij zonsopgang is het fantastisch. In het donker thuiskomen is voor mij altijd vervelend geweest. Hierbij zal ook een rol spelen dat ik de laatste 40 jaar niet meer in een stadscentrum woon want daar is de situatie totaal anders. Was ik in het centrum van Groningen blijven wonen dan zou het me helemaal niets uitgemaakt hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

Er is geen "normale standaard tijd". Dat is ook maar gewoon een afspraak.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2018 om 16:15 zei ceesv:

Ter aanvulling, de Duitsers hebben daarbij met meerderheid voor de zomertijd gekozen, de Nederlanders voor de Wintertijd, als standaard.

 

 

Is dat niet appels met peren vergelijken? We hadden ALLEMAAL in HEEL Europa de kans om aan die EU-enquête mee te doen maar alleen de Duitsers hebben dat enigerleimate serieus genomen. "de Nederlanders" hebben voor zover mij bekend NIETS op dit gebied mogen kiezen, ik weet niet beter of onze lieve overheid heeft dat wel eventjes voor ons gedaan. Jij weet niet en ik weet niet hoe "de Nederlander" zou kiezen als hij of zij mocht kiezen. De mensen in onze familie- en vriendenkring vinden het ineens een uur sneller donker worden in oktober een rot-ervaring en zouden net als de Duitsers de voorkeur geven aan een 12 maanden durende zomertijd, maar ik ben niet zo arrogant om dan maar even aan te nemen dat daarom alle Nederlanders wel zo zouden denken. Ik heb geen flauw idee en denk ook niet dat jij dat hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2018 om 09:23 zei Sverige:

Het zou het eerste positieve besluit zijn wat de EU neemt....   al zijn er uiteraard al erg veel zelfstandige landen in die beslissing voorgegaan...

 

 

Tragisch dat je de EU zo ziet. Vooral omdat ik me best goed kan voorstellen dat Zweden's lidmaatschap in de EU ook voor jouw rechtspositie  als Nederlander in een andere EU land toch best wel wat voordelen met zich mee zal brengen. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2018 om 09:23 zei Sverige:

 

...  maar goed, ik ben erg blij als de zomertijd afgeschaft zal worden...   wat mij betreft moeten we de gewone normale standaardtijd terug krijgen, wat ook wel "wintertijd" genoemd wordt. Dat is het meest logische.

Het zou het eerste positieve besluit zijn wat de EU neemt....   al zijn er uiteraard al erg veel zelfstandige landen in die beslissing voorgegaan...

De wintertijd is helemaal niet "standaard", die loopt nog altijd voor op de zonnetijd.  Dus het woord "logisch" is misplaatst.

Welke "zelfstandige" landen zijn ons al voorgegaan, dan?  Wat is trouwens een "zelfstandig" land? Je woordkeus lijkt doorspekt met politieke voorkeuren. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren heren,

de tijd is zoals psychosammie stelt ook maar een afspraak

nu juist gaat het erom of die afspraak gerevideerd moet worden en als de Nederlanders denken dat ze gepasseerd zijn qua vraag, moeten ze onmiddellijk een Kamerdebat vastleggen en een nationale enquête starten die de Regering natuurlijk NAAST ZICH NEER KAN LEGGEN

te gek voor woorden

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geïnteresseerden die een iPad hebben:

 

De app Observatorium van Emerald & Sequioa toont veel actuele informatie over de tijd, zonnetijd, sterrentijd, UTC, tijdsvereffening, zonsondergang en zonsopkomst, idem van de maan en alle planeten, enz. 

 

En heb je geen iPad maar wel een iPhone dan is de app Chronometer van dezelfde Emerald & Sequoia vrijwel net zo uitgebreid, met 16 verschillende wijzerplaten, waarvan er 11 ook een wijzerplaat op de "achterzijde" hebben.

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user

Waarom is een uur eerder donker worden een rot-ervaring? Het valt mij hoogstens 1 of 2 keer op als ik 's avonds naar huis rij. Wat is daar nou zo rot aan?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...