Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

En daarom mag het van mij zo blijven.

We geven al veel te veel toe aan minderheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook Ceesv, maar de eerlijkheid zegt dat uit mijn omgeving, vooral de jongeren, voor steeds zomeruur zijn,  zij slapen toch meestal tot de middag. Ik ben persoonlijk amateur astronoom en door dat zomeruur moeten we ook langer wachten om te starten met waarnemingen en ook veel later gedaan. Voor bezoekers zou het ook even aanpassen zijn, in plaats van om 21u starten bij winteruur, wordt dat om 22u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei ceesv:

Ieder zal daar zijn eigen mening over hebben.

Een bouwvakker is gebaat bij daglicht, dus de huidige situatie is voor hem optimaal in de winter, maximaal daglicht tijdens zijn werkuren.

Daglicht is ook maar waar je aan gewend bent, die lieden in Noorwegen hebben in de winter nog veel minder daglicht.

 

En dat tijdsverschil tussen buurlanden, wanneer het gehele mainland USA een tijdzone had zou dat ook niet werken, je hebt dus altijd ergens een grens.

Dat hele USA gebeuren is toch al een 24-uurs economie, dus voor de sluitingstijd van de supermarkt in de buurstaat maakt dat niet uit.

Ik herinner mij nog dat het oversteken van de Hoover dam ruim een uur duurt. (door de tijdzone).

Niemand had daar een probleem mee.

 

Je hebt ongetwijfeld gelijk maar ons land bestaat niet uit bouwvakkers alleen. Ik merk aan alles dat je sterk de neiging hebt om naar binnen te kijken, terwijl ik die nabij de Belgische grens opgroeide en nu al meer dan 40 jaar dicht bij de Duitse grens woon dat op een heel andere manier zie. Maar goed, familie in Amsterdam vonden dat Nederland bestond uit "Amsterdammers en boeren" dus die manier van denken is me wel bekend. Maar zo voel ik me zeer zeker zelf niet.

 

De VS hebben 4 tijdzones, kan ook niet anders. Maar als je de kaart bekijkt (in elk geval in de jaren dat ik er woonde) waren die tijdzones heel grillig waardoor ze wel degelijk heel veel problemen veroorzaakten. In een grote staat als Californië wonend zei dat me niets, je had alleen met de eigen staat en tijd te maken, maar dat was heel anders in de zomervakanties die ik zoals ik al zei in de Midwest doorbracht. Daarbij ging het om ruim twee maanden waarbij je heel wat mensen in dat stadje nader leerde kennen. Zeker na vier jaren van zulke verblijven. En dus ook de problemen waar ze mee leefden. Sorry maar dat kun je echt niet vergelijken met een vakantiereisje, da's echt wel andere koek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je dan een voorbeeld geven van die problemen waar de mensen in dat stadje last van hadden?

Bij elke film op de main networks staat altijd de aanvangstijd aangegeven alle  3 tijdzones.

De USA is juist het land bij uitstek wat laat zien hoe je met tijdzones omgaat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei ceesv:

Kan je dan een voorbeeld geven van die problemen waar de mensen in dat stadje last van hadden?

Bij elke film op de main networks staat altijd de aanvangstijd aangegeven alle  3 tijdzones.

De USA is juist het land bij uitstek wat laat zien hoe je met tijdzones omgaat.

 

 

Ik gaf je al een voorbeeld: als vader, dochter en zoon een gewone 9-5 baan hebben en dan naar huis komen is de eerste om half zes, de tweede om half zeven en de derde om half acht thuis. Prime Time Television, zeg maar het tijdslot tussen 20 en 22:00 waarin voor de meeste Amerikanen de belangrijkste programma's getoond worden begint voor de een om 5 uur 's middags als hij nog op zijn werk zit en als die dus om de bij zijn werkdag aansluitende prime time gaat kijken is het voor zijn gezinsgenoten al 23:00. Wij klagen over een ritme van een uur dat de zaak verstoort, maar binnenin zo'n gezin kan niets meer gezamenlijk lopen. Even als gezin uit eten gaan terwijl het voor de een voelt alsof het 3 uur 's middags is en voor de ander 6 uur 's avonds is niet echt leuk. Dat waren met name de klachten. Heeft niets met dingen als winkel openingstijden of zo te maken. Kwam nog bij dat dat kleine stadje geen eigen TV zenders had en dat je voorbeeld over die "main networks" ook niet echt hout sneed: NBC kreeg je binnen via een andere staat dan ABC, als ik me goed herinner was alleen CBS uit de eigen staat en dus in de eigen tijdzone zichtbaar. Maar goed, je mag van mij alles daar idealiseren hoor. Mijn (van oorsprong Amerikaanse) vrouw en ik zijn alleen maar heel blij met onze beslissing om terug naar Europa te komen en onze inmiddels al heel wat oudere kinderen hebben na deels langer durende familiebezoeken aan de VS ook te kennen gegeven dat ze dolblij met onze beslissing van toen ze nog heel klein waren om daar niet te blijven wonen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook in Nederland zijn er gezinsleden die niet synchroon lopen.

Vader in de  3 ploegendienst van 06 - 14 uur, en moeders die in een winkel werkt die om 18 uur sluit.

Is ook niet leuk, maar men leert ermee om te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ceesv:

Ook in Nederland zijn er gezinsleden die niet synchroon lopen.

Vader in de  3 ploegendienst van 06 - 14 uur, en moeders die in een winkel werkt die om 18 uur sluit.

Is ook niet leuk, maar men leert ermee om te gaan.

 

Je kunt alles goedpraten, maar waarom zou je? Het is toch volstrekt logisch dat mensen die in eenzelfde tijdzone leven eenzelfde tijd hanteren als ze het daar in meerderheid mee eens zijn?  Heeft elke Nederlander mogen stemmen toen besloten werd zomer- en wintertijd weer in te voeren? Nee. Nu wordt er een enquête gehouden waar mensen aan mee konden doen, goed ik heb er meer over in de Duitse media dan in de Nederlandse gehoord maar het was EU-wijd dus kun je dat alleen aan onze eigen omroep verwijten als je er niet van op de hoogte was. Maar zelfs al heeft een klein percentage eraan meegedaan is het nog steeds veel democratischer als de stap destijds. Bovendien is het iets waarover de Europese Commissie het in meerderheid eens moet worden en daarna nog het Europees parlement. Ongelofelijk veel democratischer dan zo'n beslissing ooit eerder is gemaakt maar men doet alsof het omgekeerde het geval is. Dit soort manipulatie van nieuws maakt me enorm bezorgd voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Direct gaan we nog terug naar de Middeleeuwen toen elke grotere stad zijn eigen tijd had. Dat dat is afgeschaft is ook niet zomaar.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar men verdraaid de feiten, enquéte voor de verandering van tijd ja of neen , maar niet om continu zomeruur. Maar ja zomeruur klinkt aangenamer dan winteruur, tot ze in de winter tot 's morgens 9u30 a 10u in het donker gaan zitten. ik sta normaal op om 6 u dan blijft het nog bijna 4 uur donker, energiebesparing?

 

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei astro iris:

Maar men verdraaid de feiten, enquéte voor de verandering van tijd ja of neen , maar niet om continu zomeruur. Maar ja zomeruur klinkt aangenamer dan winteruur, tot ze in de winter tot 's morgens 9u30 a 10u in het donker gaan zitten.

 

 

Dat zeg je omdat je niet op de hoogte bent van de inhoud van die enquête. Die bestond namelijk uit twee verschillende opties elk: je kon kiezen voor of tegen het afschaffen van zomer- en wintertijd en als je voor het afschaffen was dan kon je kiezen of je de zomer danwel de wintertijd als tijd voor het hele jaar door wilde. Die 80% koos voor afschaffen en daarnaast ook nog voor het daarna krijgen van de zomertijd door het hele jaar heen.

 

Kijk, zo'n reactie als de jouwe en de reactie van Cees die doodleuk beweert: "En daarom mag het van mij zo blijven.

We geven al veel te veel toe aan minderheden." terwijl hij er geen flauw idee van heeft of de meerderheid niet juist bestaat uit mensen die de zomertijd het jaar rond willen hebben verziekt elke vorm van discussie. Gewoon dingen baseren op je onderbuik in plaats van op feitenkennis. Ik vind dat enorm manipulatief en gevaarlijk gedrag. Je moet meningen en feiten uit elkaar kunnen houden en geen feiten fantaseren waarvan je geen enkel bewijs hebt dat ze er zijn.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij heeft ze ingevuld en had op beide vragen ja geantwoord, met  het gedacht  van afschaffen verandering van tijd en de oude tijd terug, hij dacht dat de normale oude tijd de zomertijd was.. Veel mensen dachten en denken dat de zomertijd onze juiste tijd is , maar dat is het niet. Vraag aan jongeren waar de zon staat om 12 u 's middags en ze gaan zeggen in het zuiden, ze weten niet eens meer wat zonnetijd is. Vandaar dat geheel deze enquete een vertekend beeld geeft. 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo is het maar net, voor de zomer en wintertijd hadden we het gehele jaar "wintertijd".

Het manipuleren van de uitkomst van een enquête is het formuleren van de vragen.

Verder is biologische tijd niet gelijk aan de kloktijd.

Lees je maar eens in op experimenten waar men mensen afschermde van de dag en nacht en ze een eigen ritme lieten ontwikkelen.

Dat liep niet gelijk met de 24 uur klok tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag in de krant wat meer informatie, een besluit in het Europarlement zou op zijn vroegst in 2019 genomen kunnen worden.

Daarna kunnen de lidstaten zelf beslissen wat ze doen, en zou het besluit in 2020 of 2021 van kracht kunnen gaan.

 

De lidstaten mogen zelf besluiten welke tijd ze aanhouden, het kan dus gebeuren dat er tussen Nederland en Duitsland een tijdsverschil kan zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...