Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Deze zomer was het meestal tegen 17 uur het warmst.

Volgens jou gaat het dus niet om optimaal van het daglicht te profiteren maar moet het op kloktijd 12 uur het warmst zijn?

 

Koekkoek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De tijd definitie was dacht ik om 12 uur staat de zon het hoogst

Van 12 tot 15 zou je dan de warmste periode hebben.

Bij zeer grote hitte werd wel eens in bedrijfs leven een zomer rooster ingesteld

Ik denk de tijd die wij hebben beter thuis hoort in ierland.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperatuur loopt een eind achter, zowel op de dag als in het jaar. De warmste dag is echt niet 21 juni en de koudste niet 21 december.

De zon komt wel lekker hoog om 12 uur, maar de zaak moet dan nog opgewarmd worden.

De straling is wel op z'n gemeenst op 21 juni als de zon het allerhoogst staat rond het middaguur.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook daar loopt de temperatuur dus achter, maar de zonnestraling is daar extra gemeen. En ga maar eens in de zon staan als hij hoog staat; de luchttemperatuur is dan mogelijk niet het hoogst maar voor je lichaam heeft hij wel het meeste effect, zowel in opwarming als beschadiging. Al die mensen daar zijn wat dat betreft echt niet gek.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luisteraar

Dat is de grootste kul sinds tijden. Onze temperatuur gaat volgens de zogenaamde dagelijkse gang.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dagelijkse_gang

Om dezelfde reden is 12 uur in de nacht ook niet het koudste moment. Dat is meestal net na zonsopkomst.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei drz:

Dus als we GMT-0 zouden hanteren zonder zomertijd, dan zou dit bericht geschreven zijn rond 3 uur in de middag? (en als ik mij vergis om 7 uur in de avond) :D

Ik snap je vraag niet. Nederland loopt 2 uur voor op de daadwerkelijke zonnetijd (Utrecht). Dus trek je 2 uur af van het huidige tijdstip, dan zou het  volgens de zonnestand 07.53 zijn en niet 09.53 uur.

Gisteravond werd het hier rond half 9 schemerig. Volgens de zonnetijd (GMT+0) was het toen dus nog maar half 7! Dus kun je uitrekenen hoe vroeg het dan donker zou worden eind december!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07, dat was precies wat ik bedoel.

Dus op dit moment is het 10:00 hier op de klok en zou het dus 8 uur in de ochtend zijn geweest wanneer wij GMT-0 zouden aanhouden.

 

Maar ik zat mij net te bedenken of de hele wereld dit probleem zou hebben.

Want als de gehele wereld hier mee te kampen heeft, dan is het toch handiger om duitsland als 0-punt aan te houden?

 

Trekken we de lijnen recht naar beneden, dan zou Engeland op -1 komen en wij op dit moment op 0.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei luisteraar:

lezen is moeilijk

defenitie van de tijd 12 uur is wanneer de zon het hoogste staat al eeuwen zo. 

 

En jij hebt niet goed opgelet op school. De zon komt op ieder punt op aarde op een ander tijdstip op. Tijdzones zijn dus slechts een gemiddelde. En dat is zeker niet al eeuwen zo, dat is pas sinds er treinen zijn.

 

13 uur geleden zei luisteraar:

afgeweken waardoor het pas om 5 uur het warmst is

 

En wat is daar het probleem van?

 

38 minuten geleden zei luisteraar:

gemanipuleerd heeft om aan te geven england is

het centrum van de wereld

 

Dat is geen manipuleren. Zo is het bedacht.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Psychosammie:

 

13 uur geleden zei luisteraar:

afgeweken waardoor het pas om 5 uur het warmst is

 

En wat is daar het probleem van?

Ik vind het wel een probleem als bed tijd is is het te warm waardoor je niet kan slapen

Dit komt ten koste van mijn slaaptijd(slaap genot) dit komt door die zomertijd.

Na mijn gevoel moet de klok in NL 2 uur vooruit.

Over de middag moet het het warmst zijn niet in de namiddag

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...