Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


@Erwinnaar, jouw benadering is filosofisch en staat totaal los van de vele feiten die ons inmiddels ter beschikking staan.

 

Het is geen welles-nietes discussie. Het is feiten versus filosofische fantasieën in de lijn van "niks aan de hand" . 

 

De drogredenen komen van de klimaatsontkenners die beweren dat alle wetenschappers en zij die de wetenschap vertrouwen, afschilderen als (hersenloze) meelopers van de media die over de zorgwekkende natuurverschijnselen en de wetenschappelijke stand van zaken hierover rapporteren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, erwinnaar zei:

Zoals eerder al gezegd: metingen vinden pas plaats

Lang genoeg om feitelijke conclusies te kunnen trekken over de grote lijnen. Die werden begin jaren 70 al door de Club van Rome aangegeven.

 

Je kunt deze discussie niet voeren met filosofie, maar wel met harde metingen. En die zijn er zat. Tot in het hele verre verleden. Deze planeet bevat genoeg "cookies" tot aan de oertijd en verder..  

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, Eduard07 zei:

en staat totaal los van de vele feiten die ons inmiddels ter beschikking staan.

Die "feiten", bijvoorbeeld de hockeystick blijken dus bedrog te zijn.

 

Australië betaalt op dit moment de rekening voor het verwaarlozen van het bosbeheer.

De bewoners zijn gepiepeld door groepjes natuur "beschermers"die onder het mom van biodiversiteit het verbranden van gevallen loof onder de bomen lieten verbieden.

Daardoor zijn de bosbranden uit controle geraakt.

Een groot drama voor de bewoners.

 

Wanneer je daarvoor je ogen wilt sluiten, tja..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

Australië betaalt op dit moment de rekening voor het verwaarlozen van het bosbeheer.

https://www.australie.nl/australie/reisgids/flora-fauna-in-australie/flora-van-australie/

 

Die invloed was er bij het kappen van wouden in de de VS sinds de kolonisatie, en dat zal elders in de wereld, inclusief Australië, niet anders zijn. 

 

We hebben niet minder, maar meer natuurbescherming nodig. Erosie en kaalslag zijn belangrijke factoren die ons de huidige ellende gebracht hebben.

 

Natuurbescherming ipv kaalslag: of het nu Australië is, of Zuid Amerika, of onze eigen Noordzee of Waddenzee.

 

De aarde wordt overbelast en uitgeleefd. En dat heeft zijn weerslag op ons hele woonhuis. Vooral op de atmosfeer. En die invloed krijgen we met rente terug. 

 

Je argumentatie is tegenstrijdig: we zouden het klimaat niet kunnen beïnvloeden, maar je komt gelijk met een voorbeeld van de menselijke invloed erop.

40 graden Celsius in zuid-oost Australië, dag in, dag uit. En dat zou een spontaan, incidenteel verschijnsel zijn waar de mens geen invloed op zou hebben?

 

De grafieken en feiten wijzen anders uit. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden, luisteraar zei:

Waaruit blijkt dat het bedrog is ?

Ik heb je een link naar de data's gegeven zodat je controleren kan

 

Lees de bijdragen van 30 december nog eens door over Michel Mann en het KNMI.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, jij haalt je "informatie" voornamelijk van Climategate?

 https://www.climategate.nl/2019/08/michael-mann-versus-tim-ball-een-nadere-analyse/

 

Ik raadpleeg vele verschillende bronnen en trek mij  eigen conclusies. Maar dat zal wel niet helpen om mij het stempel "meeloper" te geven. Iemand die niet zelfstandig wil nadenken.

 

Ik vrees dat ik bij klimaatontkenners pas doorga voor "intelligent" als ik per definitie tegen de draad in ga en alles ontken wat wetenschap en factfinding aandragen.

 

En ondertussen gaan de graaiers door met de grote verwoesting.En die graaiers zijn niet per definitie "overheden".         

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Lees de bijdragen van 30 december nog eens door over Michel Mann en het KNMI.

 

 

Val toch niet terug op oude posts die al weerlegt zijn.

Kijk eens uit je doppen kijk eens naar de video reportages wat overal gaande

is met het klimaat.

Het is niet alleen australia.

Je hoeft maar uit het raam te kijken en je ziet de veranderingen

De vogels leggen vroeger een ei

De bomen worden later in het jaar kaal

 Het ongedierte uit het zuiden vreten de bomen op omdat het warmer wordt.

Wereld weid zijn nog veel meer waarnemingen en kom me niet aan met ijsberen

 

Of zijn die fake sites meer doorslaggevend dan je eigen ogen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En tegelijk ontkennen jullie deze berichten.

 

2 uren geleden, erwinnaar zei:

Momenteel in India en Pakistan record koude temperaturen ter info. 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ceesv zei:

En tegelijk ontkennen jullie deze berichten.

 

 

Ceesv,  laat het maar, het heeft geen zin om aan blinde mensen te laten zien hoe mooi de bloemen op het gras zijn, of aan dove mensen een mooie symfonie te laten horen..

Het enige wat deze mensen doen is steeds maar weer blijven hameren op leugens en beweren dat het de waarheid is, terwijl de waarheid systematisch genegeerd wordt.

Sites die de klimaatwaanzin weerleggen zijn per definitie “onwaar”.. 

...dus bespaar je de moeite... Herhalen tot de mensen moe zijn gediscussieerd is ook een manier om de zin door te drijven..

 

...het is goed zo.. geef de klimaatgekkies gewoon maar hun gelijk en vraag wat ze zelf doen om het milieu te sparen.... de discussie is dan al snel geluwd.. 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@eduward07 schrijft dat ik de toestand in Australië zou ontkennen

 

Nee waarom zou ik een bosbrand van deze omvang willen ontkennen.

Alleen de klimaat verandering daarvoor verantwoordelijk te maken, waar lokale bosbeheerders de vinger op de zere plek leggen, namelijk geen preventieve maatregelen tegen bosbranden over de laatste 20 jaar is mij een stap te ver.

 

Natuur rampen zijn van alle tijden.

Maar tegenwoordig vertellen ambtenaren wat de mensen op de werkvloer moeten doen, zonder kennis van zaken.

 

Ik ben te vaak op de werkvloer geweest, ook in landen als India of Zuid-Afrika, en heb met eigen ogen gezien waar het mis gaat.

 

In 1953 hadden we in Nederland ook een grote natuur ramp, de overstromingen in Zuid-West Nederland.

We hebben de deltawerken gebouwd en ons geweerd tegen het natuurgeweld.

 

In Australië wordt iemand opgezadeld met een boete wanneer hij 120 bomen omzaagt om zijn huis te beschermen, iets wat tot de eeuwwisseling vanzelfsprekend was.

Toen er een paar jaar later brand uitbrak bleef zijn huis wel gespaard.

 

De afgelopen 20 jaar is al het afgevallen blad in de bossen in Australie blijven liggen, blad wat niet vergaat, maar bijzonder goed brandt.

 

Tot 2000 werd dat met gecontroleerd vuur elk jaar opgeruimd.

 

Totdat de natuur beschermers afdwongen omwille van "bio diversiteit"dat die afgevallen bladeren moesten blijven liggen.

Nu is het (deels door brandstichters aangestoken) aan het branden en niet meer te remmen, een dure les!

 

Daarom weiger ik in te zien dat die branden iets met klimaat veranderingen van doen hebben.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bosbranden zijn het beleid van notabene de linkse groene overheid daar en dat zijn mensen die zonder verstand redeneren.

 

Eeuwen lang blakeren de aboriginals de bossen af om juist dit soort branden in te dammen, en een paar geitenwollensokkenridders helpen in 10 jaar tijd de stabiele natuur om zeep..


James Cook omschreef in zijn scheepsjournaal al de grote rookpluimen en de grote bosbranden omstreeks 1750, dus de bosbranden zijn van alle tijden.

De eucalyptusbomen hebben juist deze bosbranden nodig om te overleven, doordat de zaadbollen, de vruchten van deze bomen, hitte en vuur nodig hebben, zodat deze bollen open barsten om de zaden vrij te krijgen.


Nu een stel groenen het daar voor het zeggen hebben, is alles uit balans....leuk vooruitzicht voor Nederland en europa..

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...