Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Te beginnen met een uitgebouwd natuurbeleid, maar ja dat lukt ook niet want ze verketteren de groenen en dan maar alles laten afbranden zeker, dan is er niets meer. De doden die er gevallen zijn hoefden niet, ook de 1500 huizen afgebrand hoefden ook niet en de talloze dieren die in sommige habitats bijna uitgestorven zijn hoefden ook niet, de miljarden die dit zal kosten hoefden ook niet...had de huidige en de voorgaande premiers maar maatregelen genomen. Nu is het te laat en zoals ik eerder schreef , een Aboriginal heeft mij in 2002 deze natuurramp reeds voorspeld, als er geen degelijke natuurbeleid zou komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@astro iris, dank dat je het jaartal van 2002 noemde, ik wist niet meer precies wanneer de (groene)regering het blakeren verbood.. Dat moest 10 of 20 jaar geleden zijn geweest.

20 jaar geleden dus.. :)

 

Ok, toch even dit bericht wijzigen/aanvullen.

De groenen hadden destijds gekozen voor meer diversiteit in de natuur en meer van die moderne prachtige namen waar nooit over wordt nagedacht.

Ik heb iets tegen groene politiek.. niet zozeer hun milieubeleid of wat dan ook, maar omdat ik dol ben op klassieke brommers (2-takt) en mijn dikke vette diesel voor de deur.. Deze zie ik waarschijnlijk verdwijnen in de toekomst..

Dit wil niets zeggen over mijn politieke voorkeur, want die heb ik niet.... my two cents.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Nieuw Noors warmterecord voor januari: 19 graden

  • 02 januari 2020

In een kleine stad in het westen van Noorwegen is vandaag een nieuw warmterecord voor januari gevestigd. In Sunndalsora steeg het kwik tot 19 graden Celsius, aldus de Noorse weerdienst. Het vorige januarirecord dateert van 1989, in het dorp Tafjord - toen werd het 17,9 graden. 

 

  • Bron: Belga

 

 

4 jan, 2020

 

Sneeuwchaos in Athene

 

 

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, drz zei:

dank dat je het jaartal van 2002 noemde, ik wist niet meer precies wanneer de (groene)regering het blakeren verbood.. Dat moest 10 of 20 jaar geleden zijn geweest.

20 jaar geleden dus..

 

De Greens hadden in 2002 (dankzij een by-election) zegge en schrijven een seat in het House of Representatives.

Zoals je vast wel weet is dat ook in Australia niet genoeg om een regering te kunnen vormen.

Ik vraag me daarom af over welke groene regering je het hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen ik vanochtend vertrok in Frankrijk was het -6 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openlijk wordt nu beweerd dat de branden in Australia gevolg zijn van klimaat verandering.

Momenteel is het bos zo groot als Nederland verwoest

Verwacht dat naast de menselijke doden ook 500.000.000 dieren gesneuveld zijn.

Er is even ontspanning afkoeling en regen maar binnen een paar dagen

slaat het weer toe  boven normale temperaturen en droogte .

Hebben de dieren hun bos niet goed onderhouden door de bladeren niet op te rapen ?

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, luisteraar zei:

Verwacht dat naast de menselijke doden ook 500.000.000 dieren gesneuveld zijn.

 

Waaronder de helft van de koala's op Kangaroo Island, wat nog de enige gezonde koala populatie in Australë is. Vrijwel alle koala's op het vaste land zijn besmet met Chlamydia, wat onder andere blindheid en onvruchtbaarheid veroorzaakt, waardoor ze met uitsterven bedreigt zijn. Daarbij komt dat ook op het vaste land een enorm aantal koala's de bosbranden niet heeft overleefd. Het dier is in dergelijke situaties bijzonder kwetsbaar.

 

Kangaroo Island wordt al vele jaren gezien als een verzekeringspolis, die nu dus enorm in waarde is gedaald. Heel erg triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, johnno zei:

Het dier is in dergelijke situaties bijzonder kwetsbaar.

 

Ze maken 1 jong per jaar en dat gaat continue door.

Binnen 10 jaar kan een paartje 200 nakomelingen krijgen. Dat gaat dus vrij rap.

Zonder de ziekte chlamydia was de koala een ware plaag geworden.

Begin 1900 waren ze bijna uitgeroeid door de jacht, dus ook hier heeft de natuur een perfecte regulering in bedacht.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, drz zei:

 

Ze maken 1 jong per jaar en dat gaat continue door.

Binnen 10 jaar kan een paartje 200 nakomelingen krijgen. Dat gaat dus vrij rap.

Zonder de ziekte chlamydia was de koala een ware plaag geworden.

Begin 1900 waren ze bijna uitgeroeid door de jacht, dus ook hier heeft de natuur een perfecte regulering in bedacht.

 

Ik ga echt niet de moeite nemen hier inhoudelijk op te reageren.

Waar haal je in godsnaam deze pure onzin vandaan?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Johno, wanneer je even de moeite neemt om jezelf te informeren, kom je overal artikelen en bronnen tegen die het betoog van @drz bevestigen.

Paradoxaal is zelfs dat om chlamidia te beteugelen er koala's massaal afgemaakt moeten worden.

De natuur helpt in dit geval een handje.

 

Hier een artikel uit 2016.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/artikel/722131/paniek-australie-koalas-sterven-massaal-aan-chlamydia

 

Nog een stukje uit wikipedia.

Aan het begin van de 20e eeuw was de koala door de jacht bijna uitgeroeid, maar sindsdien zijn natuurbeschermers erin geslaagd hun aantallen weer te doen toenemen. Dit succes heeft zeker te maken met het "schattige" voorkomen van de koala, dat hem een voorsprong geeft ten opzichte van andere, minstens zo sterk bedreigde Australische vogel- en zoogdiersoorten.

In geïsoleerde gebieden van waaruit migratie niet mogelijk is, werden de koala's soms weer zo talrijk dat ze verplaatst moesten worden of van de honger omkwamen. Ziektes, zoals chlamydia, hebben ook hun tol geëist.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, drz zei:

 

Ze maken 1 jong per jaar en dat gaat continue door.

Binnen 10 jaar kan een paartje 200 nakomelingen krijgen. Dat gaat dus vrij rap.

Zonder de ziekte chlamydia was de koala een ware plaag geworden.

Begin 1900 waren ze bijna uitgeroeid door de jacht, dus ook hier heeft de natuur een perfecte regulering in bedacht.

😂😟😮😩

Hoe verzin je het om dit als argument aan te voeren..

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel eens van Darwin gehoord?

 

De natuur is wreed.

 

Dit is de oplossing die de wetenschap heeft voor de clamidia besmetting.

Viroloog Wilson vindt dat er nu al actie moet worden ondernomen. Hij heeft daarvoor een controversiële strategie in gedachten. "Om de populatie te vergroten moeten we paradoxaal genoeg juist koala's afmaken", zegt hij. "Ze hebben veel pijn en blijven elkaar besmetten. Als het te laat is voor antibiotica, is het waarschijnlijk de meest humane oplossing om ze te laten inslapen."

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, minplus zei:

😂😟😮😩

Hoe verzin je het om dit als argument aan te voeren..

Hoezo verzinnen? gewoon feiten. Ceesv heeft al een link geplaatst.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...