Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, erwinnaar zei:

Heeft te maken onder welke hoek de zon op de aarde schijnt en warmte reflecteert (land of zee) en van invloed is op de hogere luchtstromingen. 

 

Global warming is een complete HOAX. Geen mens die weet hoe warm het een paar honderd jaar terug was en al zeker niet elders op de wereld, nu wel door internet. Vroeger was het sprookje dat er meer kinderen geboren werden met volle maan......wat bleek, doordat iedereen daar op lette gingen we daarin mee, uiteindelijk weten we dat het niet zo is natuurlijk. Precies hetzelfde nu met dat weer enz. enz. 

 

Geen mens die weet hoe warm of koud het over 2 jaar zal zijn.

Bovendien: vele meetstations zijn erbij gekomen in meer stedelijk gebied, nogal wiedes dat die andere waarden geven gemiddeld icm landelijke meetstations...

 

(...)

 

Jammer dat velen er met de ogen open intrappen.

 

Of de ogen sluiten voor de onwelgevallige feiten. En die zijn er zat. 

Er is echter een minderheid die de problematiek versimpelt, om het vervolgens af te doen als onzin.

 

Dooddoeners zat. Maar als ik het dagelijkse nieuws hierover volg, dan gaat mij dat "natuurlijke proces" veel te snel en is mij de schade veel te groot. 

De mens is de boosdoener. De hebberigheid leidt tot een enorme vernielzucht. Die valt niet te ontkennen.

 

Dus beweren dat de natuur wel eventjes weer gaat fiksen wat de mens en de overbevolking vernielen en uitroeien, gaat er bij mij niet in. Dat is een aanname.

"Na mij de zondvloed" is niet mijn houding. Het risico is veel te groot dat wij de generaties na ons met een onherstelbare rotzooi achterlaten. Een uitgeleefde planeet, zeg maar.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Andersom is er geen enkele garantie dat het inderdaad warmer gaat worden, laat staan dat ons handelen dat gaat veranderen.

Ook dat zijn aannames, waarbij er geen percentage gegeven wordt hoe zeker die voorspellingen zijn.

 

Of zou in de middeleeuwen, tussen de 15 en 19e eeuw, toen er een kleine ijstijd was, dit zijn veroorzaakt doordat men in de 15e eeuw besloten had tot temperatuur verlagende maatregelen.

 

Net zoals er 5 eeuwen geleden spontaan een kleine ijstijd begon, zo hebben we nu een paar jaren waar de temperatuur iets hoger is.

Voor die kleine ijstijd waren de temperaturen in de vroege middeleeuwen hoger als op dit moment bij ons waargenomen worden.

Waarom zou Groenland zo genoemd worden?

Tijdens de kolonisatie van het zuiden van Groenland was het.... Groen, groeide er wijnranken in Engeland en perziken in Vlaanderen.

 

Wat leert ons dit, dat de temperatuur op aarde aan schommelingen onderhevig is, en niet door de mensheid beïnvloed wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ken je die van die statisticus die niet kon zwemmen?

Die ging pootje baden in een rivier die statistisch gezien 30 cm diep was.

Hij verdronk.

 

Maar wanneer jij mij de statistieken kunt laten zijn van 2020 tot 2100 weten we meer.

En trends worden berekend op gegevens uit het verleden, en die zijn geen garantie voor de toekomst.

Kijk maar eens naar het weerbericht voor de komende 14 dagen en dan kijken we over 2 weken wat daarvan uitgekomen is.

 

De zeespiegel zou bijvoorbeeld steeds harder stijgen door de hogere temperaturen en we zouden allemaal moeten vluchten voor het water.

De zeespiegel blijkt nog steeds even langzaam te stijgen, een constante 2 mm per jaar en dat is al 200 jaar zo.

 

Daar ga ik dus niet mijn leefstijl op aanpassen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat dat globaal maar weg, in Azie en Noord Amerika doen ze niet mee.

 

En in Europa is alleen Frankrijk met 4,57 ton CO2 uitstoot, ter vergelijking, Nederland dubbel zoveel, 9,92 Ton (pijldatum 2014) op schema.

Maar ja, Frankrijk kan eigenlijk niet bestaan,dat had allang vernietigd moeten zijn door een van zijn 58 kernreactoren.

 

En ter informatie 50% van de totale CO2 uitstoot in Nederland wordt veroorzaakt door 3 bedrijven.

(Nog afgezien van de vraag of CO2 invloed heeft op het klimaat)

 

Wereldwijd gezien is Nederland verantwoordelijk voor een heel klein deel van de wereldwijde CO₂ uitstoot. Per hoofd van de bevolking staan wij op de negende plek van de schoonste landen. Wij kunnen protesteren wat we willen, wij kunnen miljarden uitgeven om zelf duurzamer te worden maar dit zal op wereldniveau niet het grote verschil maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Laat dat globaal maar weg, in Azie en Noord Amerika doen ze niet mee.

Dan lees je dit forum (en het nieuws) zeker selectief, want ik heb vandaag hierboven al een aantal voorbeelden gegeven over klimaatsproblemen en -acties in o.a. Noord Amerika.

Canada en een redelijk aantal VS staten zijn wel degelijk met beleid bezig om de algehele destructie van natuur en milieu en de invloed ervan op het klimaat af te remmen.  

 

En Azië wordt door de klimaatsproblemen vanzelf gedwongen een andere weg in te slaan. Ze lopen er regelmatig grootschalig met lapjes voor de mond. Geldt ook voor China. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Miljardairsclubs bepalen, zoals iedereen met enig benul weet, een overgroot deel van wat er op internet verschijnt als de waarheid en dus ook als zijnde officiële onderzoeksresultaten (we zitten niet voor niets met meneer Trump en meneer Xi om maar wat te noemen), want ze willen nog meer miljarden.

Daar lezen domme en slimme mensen iets over en sommigen halen die dingen aan als zijnde de waarheid. Anderen denken nog wat na en zoeken vervolgens in dit geval naar echt betrouwbare onderzoeken op echt wetenschappelijke sites.

Sommige lezers hebben, los van of ze dom of slim zijn, weinig kennis van zaken waar het wetenschap over dit onderwerp betreft en gaan wat na blaten van wat ze al dan niet aan rotzooi lezen en sommigen daarvan krijgen veel aanhangers die vervolgens mee gaan blaten.

 

Sommigen hier ontkennen op grond van hun info, los van iets meer of minder slimheid bij hen, dat het klimaat opwarmt. Net zoals sommigen ontkennen dat de aarde rond is, dat mensen op de maan zijn geweest, dat er miljarden melkwegen zijn met tig miljarden planeten of dat de evolutie op deze planeet een mens heeft opgeleverd. Ook al zijn er duizenden argumenten en gegevens voor.

 

Anderen kijken naar de wetenschappelijke gegevens en erkennen dat de planeet opwarmt en zeggen dat dat eerder gebeurd is in de afgelopen miljard jaren. Daar zijn ook duizenden argumenten voor. Het is niet anders.

 

Weer anderen zien op grond van de wetenschappelijke gegevens dat de opwarming extreem veel sneller verloopt dan in de diverse perioden in de afgelopen miljard jaar en zien dat er een verband is met de toename van broeikasgassen.

 

Sommigen ontkennen dat verband en ontkennen dat die gassen een broeikas effect hebben.

 

Voor iemand met weinig kennis van zaken, zelfs al is hij ook verder heel slim, een complete chaos tenzij hij vast gelooft in wat hij ooit gelezen heeft en als waarheid aangenomen heeft.

Ook al is het volslagen waanzin, wetenschappelijk gezien.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

En Azië wordt door de klimaatsproblemen vanzelf gedwongen een andere weg in te slaan. Ze lopen er regelmatig grootschalig met lapjes voor de mond

Ok dat is dus hun oplossing?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het antwoord staat in de zin ervoor. Die moet je ook even lezen. Niet alleen de laatste zin.  

Heb ik gedaan. Gaat over Canada en enkele staten in de USA.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6000 jaar geleden was de sahara tropisch....

 

De mens heeft 6000 jaar geleden al invloed op het klimaat gehad...🙄

 

Dat is vreemd, de temperatuur is al twee jaar aan het dalen!,

Het kan haast niet, want als dit klopt kan er geen paniek gezaaid worden en interessant worden gedaan door aandachtshoeren.... de site is vast niet goed..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wereldwijd daalt de gemiddelde temperatuur al 2 jaar op rij.

Artikel is van januari 2019

 

https://www.climategate.nl/2019/01/gemiddelde-wereldtemperatuur-daalt-nu-twee-jaar-op-rij/

 

En hier kan je de achtergronden en mechanismen tot je nemen.

https://fenixx.news/2019/11/10/de-echte-klimaatcrisis-is-niet-de-globale-opwarming-maar-afkoeling-en-het-kan-al-begonnen-zijn/

 

Hier zit het ijs op de ramen, afgelopen nacht was het op mijn weerstation in Zuid Nederland -1,6 Graden, op mijn weerstation in Frankrijk -2 graden C.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...