Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

@Erwinnaar, is het hier nou niet de pot die de ketel verwijt? Is het niet de hooghartigheid van klimaatontkenners die met "alternative facts"  de meerderheid van de wetenschappers wil wegzetten als leugenaars? Dit is de wereld op zijn kop zetten. De voorspellingen die door de Club van Rome al in de jaren 70 gedaan zijn, kloppen in grote lijnen nog steeds volledig! Alleen neemt nu de nauwkeurigheid toe, dus vinden er in die zin bijstellingen plaats. Er is niets positiefs te melden over de grote lijnen. Dus incidenten aanhalen en die als tegenargumenten aanhalen, zijn inderdaad drogredenen. Ik heb hier inmiddels al heel wat informatie aangevoerd over de harde feiten, maar die worden afgedaan als "van alle tijden" en "niks aan de hand". De onderbouwing daarvan schiet echter schromelijk te kort, want de ene keer wordt er beweerd dat de invloed van de mens op het klimaat niks voorstelt, en bij de andere keer wordt gezegd dat de mens de huidige ellende zelf heeft veroorzaakt. En ondertussen wordt er nergens ingegaan op de harde actuele feiten, maar botweg beweerd "dat het allemaal bangmakerij is". 

 

Daarom is mijn conclusie dezelfde als die van Tonskidutch: De vervuiler wil helemaal niet betalen, en daarom ontkent hij de vervuiling en de gevolgen ervan.   

 

Klimaatsverandering is m.i. daarom niet zozeer een verdienmodel  van  "de politiek" maar van inhalige schrapers die gewoon hun eigen zakken willen blijven vullen en/of zich niet willen aanpassen. (Waar trouwens de Nederlandse politiek tot voor kort mede aan schuldig was. Kijk maar naar de gaswinning. Het is zakkenvullen en je daarna omdraaien en weglopen en wegkijken.Of Shell, met haar vieze boortorens op zee.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


🙄 Enfin,

 

Kofiie? Iemand?

 

Vanavond mist verwacht wat door vuurwerk behoorlijk aangewakkerd gaat worden.

Slecht nieuws voor de mensen met longproblemen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een algemeen probleem geworden en door toename internet gebruik is het

aantal leugens en waarheden  toegenomen die we lezen.

De mens moet zelf nu bepalen wat juist is en niet hierdoor stijgen het aantal

complotteorien.

Vaak ontbreekt de kennis om dat te kunnen bepalen dan nemen ze aan wat ze

het leukste vinden.

Vroeger vaker gehoord het klopt omdat het in de krant gestaan heeft

Terug naar het weer het is triestig weer in limburg

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Degenen die vertrouwen op (de meerderheid van) de wetenschappers als hooghartig bestempelen vind ik wel van een andere orde. Terwijl klimaatontkenners eigenlijk niks anders doen dan cherry picking en daarmee een alternatief verhaal ophangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

@Erwinnaar, is het hier nou niet de pot die de ketel verwijt? Is het niet de hooghartigheid van klimaatontkenners die met "alternative facts"  de meerderheid van de wetenschappers wil wegzetten als leugenaars? Dit is de wereld op zijn kop zetten. De voorspellingen die door de Club van Rome al in de jaren 70 gedaan zijn, kloppen in grote lijnen nog steeds volledig! Alleen neemt nu de nauwkeurigheid toe, dus vinden er in die zin bijstellingen plaats. Er is niets positiefs te melden over de grote lijnen. Dus incidenten aanhalen en die als tegenargumenten aanhalen, zijn inderdaad drogredenen. Ik heb hier inmiddels al heel wat informatie aangevoerd over de harde feiten, maar die worden afgedaan als "van alle tijden" en "niks aan de hand". De onderbouwing daarvan schiet echter schromelijk te kort, want de ene keer wordt er beweerd dat de invloed van de mens op het klimaat niks voorstelt, en bij de andere keer wordt gezegd dat de mens de huidige ellende zelf heeft veroorzaakt. En ondertussen wordt er nergens ingegaan op de harde actuele feiten, maar botweg beweerd "dat het allemaal bangmakerij is". 

 

Daarom is mijn conclusie dezelfde als die van Tonskidutch: De vervuiler wil helemaal niet betalen, en daarom ontkent hij de vervuiling en de gevolgen ervan.   

 

Klimaatsverandering is m.i. daarom niet zozeer een verdienmodel  van  "de politiek" maar van inhalige schrapers die gewoon hun eigen zakken willen blijven vullen en/of zich niet willen aanpassen. (Waar trouwens de Nederlandse politiek tot voor kort mede aan schuldig was. Kijk maar naar de gaswinning. Het is zakkenvullen en je daarna omdraaien en weglopen en wegkijken.Of Shell, met haar vieze boortorens op zee.)

CHAPEAU!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tien meter zicht buiten, windstil en inversie dus alles blijft hangen. Ik woon op het platteland maar het stinkt hier fors in de omgeving en je krijgt buiten keelpijn. Vuurwerk van de buren volledig onzichtbaar; vraag me af of ze zelf iets van hun vuurpijlen zien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Het klimaat is een florende bedrijfstak. Mensen die erin werkzaam zijn, wetenschappers/journaliste/politici/bedrijven, willen niet dat je aan hun broodwinning komt. Hun fanatische optreden is hierdoor te verklaren.

Ik denk dat de vervuilers vooral een florerende tak zijn:  NAM, Shell, Gasprom, chemische bedrijven, vliegmaatschappijen, te veel om op te noemen.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel in India en Pakistan record koude temperaturen ter info. 

 

Blij dat ik hier woon in het 'door co2 en stikstok aangetaste' klimaat...

 

Zoals eerder aangegeven: je hebt meelopers (keuze gemaakt door media en vooraanstaande geleerden die alle egards krijgen, en andersdenkenden (die elders informatie vergaren dat niet groots in de media verschijnt).

Ik ben categorie 2, categorie 1 mag moord en brand schreeuwen en zeker van alles vinden, ik mag dat ook en zal dat zeker doen. (dat is een discussie voeren)

 

Gelijk hebben of krijgen zie ik later wel, daar ben ik ook niet op uit. Zo lang die categorie 1 nog van alles roept en ik met een paar vragen ze de mond kan snoeren hebben ze geen recht van spreken meer en blijft de discussie of levendig of gaat dood. 
Categorie 1 zorgt ook voor de discussie want was dat geneuzel er niet dan had categorie 2 nooit aangekaart dat er niets aan de hand is want geen nieuwswaarde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, erwinnaar zei:

Momenteel in India en Pakistan record koude temperaturen ter info.

Waarom noem je Australië er niet in 1 adem bij? 

 https://www.bbc.com/news/world-australia-50969088

 

Daarmee toon je pas echt aan dat klimaat uit balans is. En juist niet dat alles oke is doordat het in India en Pakistan vriest. (Misschien wel op een moment dat het er helemaal niet hoort te vriezen, of met temperaturen die hun weerga niet kennen.)

 

Ik vind het van arrogantie getuigen als diegenen die het in grote lijnen eens zijn met de berichten uit de media worden afgeschilderd als "meelopers". Hersenloze meelopers?

 

De "alternatieve media" die de klimaatsverandering ontkennen , zijn "cherry-pickers", "complotbedenkers", die allerlei misleidende redenaties construeren om te "bewijzen" dat er niks aan de hand is.

(Inclusief de leugen dat de gemiddelde temperatuur op deze planeet 2 graden gedaald is, terwijl hij juist 2 graden gestegen is. Kan ook niet anders, met voortdurend 40 graden in Australie en voortdurende, onblusbarende bosbranden over de hele wereld.)  

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder al gezegd: metingen vinden pas plaats en wie miertjes in ons korte leventje menen van alles te moeten kunnen beïnvloeden of verklaren. Die milieu mensen menen hun mening te moeten opdringen met drogredenen die niet passen met mijn en vele andersdenkenden. 

 

Daar wil ik het bij laten want word welles nietes spel, jij of jullie jullie mening, ik de mijne. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...