Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Zucht... Ja Luisteraar, je hebt gelijk..🙄

 

Ik vraag mij af waar het is misgegaan met de educatie van de mensen.

40 jaar bezuinigingen op het onderwijs door de pvda heeft duidelijk onherroepelijke schade aangericht..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden, drz zei:

Ceesv,  laat het maar, het heeft geen zin om aan blinde mensen te laten zien hoe mooi de bloemen op het gras zijn, of aan dove mensen een mooie symfonie te laten horen..

Het enige wat deze mensen doen is steeds maar weer blijven hameren op leugens en beweren dat het de waarheid is, terwijl de waarheid systematisch genegeerd wordt.

Sites die de klimaatwaanzin weerleggen zijn per definitie “onwaar”.. 

...dus bespaar je de moeite... Herhalen tot de mensen moe zijn gediscussieerd is ook een manier om de zin door te drijven..

 

...het is goed zo.. geef de klimaatgekkies gewoon maar hun gelijk en vraag wat ze zelf doen om het milieu te sparen.... de discussie is dan al snel geluwd.. 

 

Tja, het is een zinloze strijd, dat zie ik in.

 

In het algemeen gesteld, niemand moet zich persoonlijk aangesproken voelen, maar

 

Mensen kunnen steeds slechter zelf nadenken en conclusies treffen.

Het ontbreekt tegenwoordig aan onderwijs en een brede algemene kennis.

De mainstream publiciteit is tegenwoordig niet meer objectief.

Tegen argumenten worden niet besproken, en ontleed, maar als andere, foute mening weggezet.

 

Er zijn ondertussen de nodige voorbeelden van activisten die 10 jaar geleden die foute boodschap verkondigden en ondertussen daar een hele andere mening over hebben, zij worden monddood gemaakt.

 

Wanneer afgelopen jaar een hitte record van 1946 sneuvelt, en dat als argument gebruikt wordt om aan te geven dat we nu de noodtoestand moeten uitroepen, moet je toch echt bij jezelf te rade gaan wanneer je gelooft dat er een catastrofe staat te gebeuren.

Ik kan mij de winter van 1963 nog herinneren!

 

Quote: vraag wat ze zelf doen om het milieu te sparen

 

Kort geleden heeft het Europese parlement de klimaat noodtoestand afgekondigd.

Elke maand rijden er ongeveer 100 auto's leeg van Brussel naar Straatsburg en terug.

Naast die lege auto's rijzen en meerdere duizenden heen en weer, en naar het schijnt, lege vrachtwagens met de dossiers.

Tja, en daar moeten we Miljarden aan besteden omdat zij het klimaat gaan redden?!

 

De hele discussie draait om de keuze op welk moment je het benchmark vastzet.

10 jaar vroeger of later en het plaatje ziet er totaal anders uit.

Daarom blijkt die hele hockeystick grafiek ondertussen als falsificatie door de mand te vallen.

Maar op die stick is wel beleid gebaseerd.

 

Dat regionaal de temperatuur verandert ontken ik niet, maar dat doet die al miljoenen jaren, omhoog en omlaag.

Op dit moment is in onze regio de temperatuur beduidend lager als in de vroege middeleeuwen.

 

Het is maar op welk moment je het benchmark zet.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

 

Mensen kunnen steeds slechter zelf nadenken en conclusies treffen.

Het ontbreekt tegenwoordig aan onderwijs en een brede algemene kennis.

De mainstream publiciteit is tegenwoordig niet meer objectief.

Tegen argumenten worden niet besproken, en ontleed, maar als andere, foute mening weggezet.

Zo, je zet jezelf hier nogal op een voetstuk. Bijna zelfverheerlijking van de klimaatontkenners. 

 

Een alibi om de kaalslag gewoon door te laten gaan en de media en de overheid de schuld te geven van falsificatie?

 

Wat een smeertroep laten die geldwolven achter:

 

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/217282/Containerramp-met-de-MSC-Zoe-houdt-mensen-nog-elke-dag-bezig

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk en juist met dat soort reacties probeer je niet te reageren op de inhoud, maar probeer je de boodschapper monddood te maken.

 

Je bevestigt mijn betoog.

Je bevestigt de stelling!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier het hele topic al mee, en ben helemaal niet van plan om mij in de welles <=> nietes discussie te mengen.

Maar ik vraag me al wel een hele tijd af of de werkelijke redenen niet in het midden kunnen liggen.

Neem het voorbeeld van de branden in Australie.

De argumenten van het afgevallen blad wat blijft liggen klinkt in mijn oren heel plausibel.

Maar zijn die branden (wel of niet aangestoken) dan alleen maar hieraan te wijten?

Of zijn er meerdere oorzaken die elkaar versterken?

Bijvoorbeeld de langdurige en veel te hoge temperaturen samen met droogte voor deze tijd van het jaar?

 

Er wordt regelmatig opgeroepen om zelf goed om je heen te kijken, en zelf na te denken.

Als ik dat doe, zie ik wel degelijk dat er 'iets' veranderd in het klimaat.

En om de oorzaak bij het èèn te leggen, en dan te zeggen dat het ander pertinent niet waar is (ondersteund door wetenschappelijke artikelen) gaat mij te ver.

 

 

 

 

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

.

Ik kan mij de winter van 1963 nog herinneren!

 

 

Het is maar op welk moment je het benchmark zet.

De winter van 63 is er nooit geweest, dat was uitzonderlijk subtropisch!😂

 

De benchmark is uiteraard net na de kleine ijstijd, dus dit als referentie genomen verkeren we hier over 25 jaar in een woestijnklimaat..

 

...zonder gekheid, want grappen maken over mensen die zich hebben laten gek maken is erg makkelijk, maar eigenlijk erg triest.
Gelukkig gaat dit topic nog pagina’s verder met dezelfde herhalingen, dus we kunnen onze lol op..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk en juist met dat soort reacties probeer je niet te reageren op de inhoud, maar probeer je de boodschapper monddood te maken.

 

Je bevestigt mijn betoog.

Je bevestigt de stelling!

Ik citeer jou hierboven even:

 

Mensen kunnen steeds slechter zelf nadenken en conclusies treffen.

Het ontbreekt tegenwoordig aan onderwijs en een brede algemene kennis.

De mainstream publiciteit is tegenwoordig niet meer objectief.

Tegen argumenten worden niet besproken, en ontleed, maar als andere, foute mening weggezet.

 

En wat zeg jij in deze post?

 

Kijk en juist met dat soort reacties probeer je niet te reageren op de inhoud, maar probeer je de boodschapper monddood te maken.

 

Wie kaatst, mag de bal verwachten!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bevestigt wederom mijn stelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Je bevestigt wederom mijn stelling.

Idem dito jij mijn stelling.. Maar al vanaf het begin van deze discussie gaf jij aan dat andersdenkenden eigenlijk niet zelfstandig nadenken.

En dan begin jij ook nog  over onderwijsniveau.

 

Tjonge.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Icon zei:

.

Als ik dat doe, zie ik wel degelijk dat er 'iets' veranderd in het klimaat.

En om de oorzaak bij het èèn te leggen, en dan te zeggen dat het ander pertinent niet waar is (ondersteund door wetenschappelijke artikelen) gaat mij te ver.

Iedereen erkent dat het klimaat veranderd, zowel de voor en tegenstanders zijn het er over eens.

De discussie is juist wat de oorzaak is. Op zich een goede zaak, want ieder leert van het verleden, alleen is het nu de overheid die ondoordachte maatregelen neemt en de opwarming van de aarde bij de burgers legt.

Deze betalen meer milieubelasting waar verder niets mee wordt gedaan. Dus een graaibeleid van de overheid is ontstaan.

Hier springen uiteraard ook diverse bedrijven in die alles uit eigen gewin aanwakkeren ( wat dat betreft heeft Eduard07 echt wel en punt) en de hysterie is een feit.

 

... een goed voorbeeld is de markt van duurzame energie waar de overheid soms wel 50% subsidie op legt, maar de prijzen van de producten met ruim 50% zijn verhoogt, zodat de subsidie van de overheid voor de volle 100% in de zakken van de bedrijven in duurzame energie verdwijnt.  ( ik ben zelf fel tegenstander van dit beleid en ondermijn deze gang van zaken)

 

Dus je begrijpt dat er veel geld is gemoeid met de klimaathysterie en dat zowel de overheid als sommige bedrijfstakken hier garen bij spinnen en de mythe graag in stand houdt.
De groene mensen en de milieubeschermers zijn dus niets meer dan een handige speelbal voor de graaiers, zoals Eduard07 dat weet te zeggen..

Zij houden de klimaathysterie in stand, zonder zich te beseffen dat zij juist het gereedschap zijn..

 

Wil je de waarheid weten, dan kun je zelf op zoek gaan en eventueel kan ik je de subsidie-criminaliteit ook laten zien..

Kijk maar voor de grap eens wat lucht-lucht warmtepompen in Nederland kosten en in Engeland en Spanje en Azie..

De nieuwe warmtepompboilers, waar 50% subsidie op staat, komt ook in de zakken van de leverancier terecht..

...zoek en gij zult vinden...

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, drz zei:

De discussie is juist wat de oorzaak is. Op zich een goede zaak, want ieder leert van het verleden, alleen is het nu de overheid die ondoordachte maatregelen neemt en de opwarming van de aarde bij de burgers legt.

Nee wordt niet bij de burgers gelegd de bedrijven moeten CO2 tax gaan betalen een soort boete als ze

teveel schadelijke stoffen uitstoten.

CO2 en NOx belastingen zijn er al langer maar te goedkoop en met omwegen te omzeilen .

De burger heeft al genoeg gedaan HR ketels led lampen geen buizen meer in consumenten elektronica

woning isoleren enz.

Dat het indirect betaald wordt door de burger is logisch de cirkel moet rond en uiteindelijk betaald worden

en alles wordt via het product door burger betaald.

Er zal weer een balans komen dat bedrijven met minder boetes goedkoper kunnen leveren en de

vervuilers zullen ten gronde gaan door de concurrentie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Luisteraar, het milieu is gebaat bij extra onzin belasting waarvan het geld gewoon in de bodemloze put van de schatkist terecht komt?

Er is ruim 14 miljard extra geld over wat door burgers en bedrijfsleven extra is betaald en waar niets mee wordt gedaan, behalve de staatsschuld aflossen?

Wat voor baat heeft het milieu hier bij?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drz, de overheid heeft juist jarenlang getreuzeld met maatregelen.En de rotzooi wordt steeds groter. Milieu is veel meer dan temperatuur en zonneschijn of ijs. Tot op de zeebodem wordt al met mooie kapotgemaakt wat eeuwenlang stapje voor stapje is gegroeid. Het is de totale vernielzucht van de habitat niet door overheden, maar vooral door inhalige graaiers. 

 

Het is naief te denken dat de natuur alles wel even netjes voor ons herstelt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

@Drz, de overheid heet juist jarenlang getreuzeld met maatregelen.En de rotzooi wordt steeds groter. Milieu is veel meer dan temperatuur en zonneschijn of ijs. Tot op de zeebodem wordt al met mooie kapotgemaakt wat eeuwenlang stapje voor stapje is gegroeid. Het is de totale vernielzucht van de habitat niet door overheden, maar vooral door inhalige graaiers. 

Eduard, even een klein rekensommetje:

 

Er zijn 8 miljoen huishoudens in Nederland en er is ruim 14 miljard extra geld over.

Dat betekent dat elk huishouden gratis een milieuvriendelijke warmtepompboiler kan krijgen waarmee in één klap nederland gasvrij kan worden..

(ex btw kost een WPB rond de 1500 euro) 

Maar nee, er gaat van alles mee gebeuren maar niet geïnvesteerd worden in het milieu.

Denk je nu echt dat het milieu prioriteit nummer 1 is voor het kabinet?

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...