Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
39 minuten geleden, luisteraar zei:

Nee wordt niet bij de burgers gelegd de bedrijven moeten CO2 tax gaan betalen een soort boete als ze

teveel schadelijke stoffen uitstoten.

CO2 en NOx belastingen zijn er al langer maar te goedkoop en met omwegen te omzeilen .

De burger heeft al genoeg gedaan HR ketels led lampen geen buizen meer in consumenten elektronica

woning isoleren enz.

Dat het indirect betaald wordt door de burger is logisch de cirkel moet rond en uiteindelijk betaald worden

en alles wordt via het product door burger betaald.

Er zal weer een balans komen dat bedrijven met minder boetes goedkoper kunnen leveren en de

vervuilers zullen ten gronde gaan door de concurrentie

 

 

Luisteraar, verdiep je eens in onze maatschappij.

 

Alle belastingen en kosten die een fabrikant moet betalen worden doorbelast aan de burger in de aanschaf prijs die de burger betaalt.

 

Het ultieme voorbeeld is de overheid.

Elk jaar worden de verkeersboetes verhoogd met de inflatie, elk jaar stijgt de inflatie door.... verhoogde verkeersboetes.

 

Nog afgezien van de vraag of CO2 en NOX schadelijk zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden, luisteraar zei:

Dat het indirect betaald wordt door de burger is logisch de cirkel moet rond en uiteindelijk betaald worden

en alles wordt via het product door burger betaald.

Er zal weer een balans komen dat bedrijven met minder boetes goedkoper kunnen leveren en de

vervuilers zullen ten gronde gaan door de concurrentie

Volledig lezen is niet voor iedereen weggelegd

 

3 minuten geleden, ceesv zei:

Alle belastingen en kosten die een fabrikant moet betalen worden doorbelast aan de burger in de aanschaf prijs die de burger betaalt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Icon zei:

Ik lees hier het hele topic al mee, en ben helemaal niet van plan om mij in de welles <=> nietes discussie te mengen.

Maar ik vraag me al wel een hele tijd af of de werkelijke redenen niet in het midden kunnen liggen.

Neem het voorbeeld van de branden in Australie.

De argumenten van het afgevallen blad wat blijft liggen klinkt in mijn oren heel plausibel.

Maar zijn die branden (wel of niet aangestoken) dan alleen maar hieraan te wijten?

Of zijn er meerdere oorzaken die elkaar versterken?

Bijvoorbeeld de langdurige en veel te hoge temperaturen samen met droogte voor deze tijd van het jaar?

 

Er wordt regelmatig opgeroepen om zelf goed om je heen te kijken, en zelf na te denken.

Als ik dat doe, zie ik wel degelijk dat er 'iets' veranderd in het klimaat.

En om de oorzaak bij het èèn te leggen, en dan te zeggen dat het ander pertinent niet waar is (ondersteund door wetenschappelijke artikelen) gaat mij te ver.

Ik kan het grotendeels met je eens zijn, ook met het je er niet inmengen, want sjongejonge, er komt wat voorbij al dan niet aan onzin. Het lijkt Twister, Faecesboek of Internet wel🙂

Die afgevallen/neervallende bladeren blijven trouwens al sinds hun ontstaan een aantal 100 miljoen jaren geleden al die tijd liggen tot de mens in de vorige eeuw besloot dat opgeruimd netjes staat en men dus wat doodging ging opruimen.

In Australië brand het al dan niet door de mens vaker, alleen is nog niet eerder sinds gemeten dat eind lente het oppervlak van Nederland in de as is gelegd waar normaal aan het eind van de zomer, wanneer normaliter de branden beginnen, het een kwart daarvan betreft.

 

Natuurlijk is het klimaat aan het veranderen hoewel er ook mensen zijn die zelfs dat ontkennen, misschien wel nog hier op het forum. Maar temperatuurstijgingen zijn er eerder geweest.

De vraag is vooral of de veel snellere temperatuurstijging dan waar dan ook in het verleden door de mens komt.

Daar gaat de discussie/het debat over, hoewel er ook weer mensen zijn die dat ontkennen met verwijzing naar belabberde sites. En soms zegt de een zinnige dingen en soms de ander.

 

Voor mensen van wie geofysica, biologie, chemie, klimatologie en noem maar op in de beta-wetenschappen, niet hun vakgebied is, is het verdomd moeilijk om te onderscheiden wat fake is en wat niet in dit opzicht.

 

5 uren geleden, Icon zei:

 

 

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, moonchild zei:

De Aboriginals uit Australie hebben de grootst mogelijk onzin verzonnen. Als je dit gaat geloven dan welterusten :D

 

Je hoeft niet bang te zijn dat we dat gaan geloven. We weten namelijk niet waar je het over hebt.

Misschien kun je aangeven welke onzin de Aborigines dan wel allemaal verzonnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van wat de Aborigines al dan niet verzonnen hebben is voor het eerst sinds mensenheugenis ook een groot deel oerwoud verkoold.

Kloten dat de Aborigines daar de afgelopen eeuwen het afgevallen blad niet verwijderd hebben......🤔

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, moonchild zei:

De Aboriginals uit Australie hebben de grootst mogelijk onzin verzonnen. Als je dit gaat geloven dan welterusten :D

Misschien één kanttekening bij je opmerking, de Aboriginals waren er al eeuwen voordat wij Westerlingen er ons zijn gaan moeien en vanaf dan was er voor hen geen  "wel te rusten" meer. Ga eens naar Australië en verdiep je eens ter plaatse in hun cultuur en gewoontes, dan zou je het misschien begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, johnno zei:

de Aborigines

De van Dale valt inmiddels hier ook onder het fake news?

 

Betekenis 'aboriginal'

Je hebt gezocht op het woord: aboriginal.

Abo·ri·gi·nal (de; m,v; meervoud: Aboriginals)1oorspronkelijke bewoner van Australië

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 50.000 jaar geleden waren de Aborigines er al... Dus 49.600 jaar eerder dan de eerste westerlingen.. 😂

Zij blakeren delen van bossen af om een bufferzone te creëren tegen de bosbranden die tienduizenden jaren al delen van Australië teisteren.

Sinds 10 jaar (of 20 jaar, daar is nog wat onduidelijkheid over) had de Australische pvda in combinatie met de groenen in dat gebied een verbod tegen het blakeren ingevoerd.

Sinds dit jaar is er een soort van liberaal (een minister van financien) vergelijkbaar met de vvd aan het roer, die er een zooi van maakt.

Hem wordt verweten niets te doen aan deze wet en alles op zijn beloop te laten. Werk staat op de eerste plaats, dan de natuur.

Nog sterker, toen de bosbranden hevig woedde, ging deze minister vrolijk op vakantie!

 

Een fatale fout want dit gaat hem zijn kop kosten aangezien hij door alles en iedereen wordt uitgekotst daar.

Dit even in een notedop... :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een wichelroede om water voor de koffie te zoeken in de vroege ochtend en heb een piramide op mijn hoofd tegen kaalheid.

Ook heb ik een piramide boven mijn gebruikte scheermesjes gezet zodat ze scherp blijven..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die branden ontstaan daar vanwege het ontbreken van piramides.

In Egypte heb je ook geen bosbranden dus een piramide neerzetten in Australië helpt enorm!

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Sinds dit jaar is er een soort van liberaal (een minister van financien) vergelijkbaar met de vvd aan het roer, die er een zooi van maakt.

 

Ik neem aan dat je de Minister President (Scott Morrison) bedoeld.

Dat is dus zeker niet de Minister van Financiën (Treasurer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...