Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In Nederland kan je nog een paar dagen genieten van deze super zomer, midden volgende week zijn de hoge temperaturen geschiedenis

13 minuten geleden zei Penthe:

als het volgend jaar een stapje verder gaat als dit jaar zal de bevolking flink gaan uitdunnen in een rap tempo.

De natuur regelt zijn problemen zelf, kijk in de geschiedenis.

Overbevolking is een van de grootste problemen in andere werelddelen.

2 minuten geleden zei Penthe:

JA dat haal je nu aan, terwijl ik juist bewijs dat bepaalde aantijgingen hier niet kloppen, je bent dus nog altijd zelfde bezig. Daarom geef ik ook aan naar sprietje het beter is om te verhuizen omdatik wel degelijk bewust ben van het feit dat het in andere delen van Spanje wel fout gaat. Citeren leuk maar het zet geen zoden aan de dijk.

Ik denk dat je last hebt van de warmte.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee ik blijf nuchter, hier ook een probleem het is namelijk te warm en er valt geen regen. Echter is er hier nog geen sprake van stroom storingen of afsluiten van water. Het is overal anders en niet elke gemeente gaat het zelfde om met de aanhoudende hitte. Spanje is geen land dat je kunt vergelijken met Belgie of Nederland of Duitsland en noem het maar op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van de dingen die de geleerden nog steeds niet begrijpen is het weer.

Een voorspelling lukt nog net voor 3 dagen, daarna gaat men aangeven dat een lange termijn voorspelling een waarschijnlijkheid heeft van 50% of minder.

In juli het weer in december voorspellen is nog niemand gelukt, ook de Enkhuizer almanak niet.

 

Dus hoe wil je het weer over 10 jaar voorspellen?

Ik registreer het weer in mijn achtertuin nu 8 jaar, en ik kan je een ding zeggen, er is geen pijl op te trekken.

Er zijn warme en koude winters geweest, droge en natte maanden of jaren.

Net als de natuur niet bewaard kan worden omdat het een levenscyclus heeft, kan je ook het weer of klimaat niet "bevriezen" het heeft altijd variaties gehad, en in de toekomst zal de mens dat niet kunnen fixeren.

Zo was de Noordzee ooit land, en wordt Groenland zo genoemd omdat het bedekt was met ... sneeuw?:rolleyes:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik per direct, maar de verhogingen in temperatuur wereldwijd zijn momenteel niet meer normaal te noemen er worden records verbroken in de temperaturen, morgen wordt het in delen van Portugal en zuid Spanje bijna 50 graden. Je kunt dus niets meer vergelijken het is allemaal abnormaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, er worden regelmatig weer records gebroken, zo is de afgelopen maand regelmatig een nieuw dagrecord gebroken, soms stamde het oude record voor die dag uit het begin van de vorige eeuw.

Wanneer het oude record voor die dag meer als 100 jaar oud is, was het ondertussen een keer tijd dat het verbeterd werd.:rolleyes:

 

Het klimaat verandert, dat is geen reden tot paniek, omdat dit iets is wat al sinds het begin van de jaartelling plaats vindt.

Geloven dat je dat kan beïnvloeden is pas echt grootheidswaanzin.

 

De definitie van klimaat is het gemiddelde weer over een periode van 30 jaar.

En welk tijdsvenster van 30 jaar neem je dan, een andere begindatum van deze periode zal al verschil maken.

 

Een vulkaan uitbarsting, en we zitten weer in een ijstijd.

 

Een aantal problemen die de afgelopen jaren de revue gepasseerd zijn.

De zure regen, nooit meer iets van gehoord.

Het gat in de ozon laag, is aan het krimpen, maar dat komt volgens sommige geleerden niet door menselijk ingrijpen.

https://www.ad.nl/wetenschap/het-gat-in-de-ozonlaag-is-het-kleinst-sinds-1988-maar-dat-komt-niet-door-ons~aecefd95/

Met dit artikel kan je in alle richtingen redeneren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Penthe:

Dat geloof ik per direct, maar de verhogingen in temperatuur wereldwijd zijn momenteel niet meer normaal te noemen er worden records verbroken in de temperaturen, morgen wordt het in delen van Portugal en zuid Spanje bijna 50 graden. Je kunt dus niets meer vergelijken het is allemaal abnormaal.

 

 

Als je de weeroverzichten van de voorbije 2 eeuwen bekijkt is alles wat nu gebeurt al meermaals voorbij gekomen, geen reden dus om te gaan hallucineren, en die toekomstvoorspellers maken zich alleen maar onsterfelijk belachelijk.

 

De allerhoogste temperatuur ooit werd gemeten in 1947. Toen was het 38.8 graden in België.

 

733817aa-3c46-11e6-b354-031383cab7c0_web

Omdat de waarnemingen vroeger niet altijd op dezelfde manier gedaan werden, moeten die waarnemingen complexe correctiefactoren ondergaan. Zo bedroeg de temperatuur op 27 juni 1947 eigenlijk 38,8 graden. “Als je daar de maandelijkse correctiefactor op toepast om over te gaan naar een gesloten thermometerhut, bekom je een temperatuur van 37,4 graden”, zegt weerman Frank Deboosere. “En als je met de meest moderne inzichten reduceert voor onrechtstreekse instraling van de zon, bekom je 36,6 graden”

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het weer wat we op dit moment genieten is het gevolg van hoge en lage drukgebieden die met de wet van de grote getallen net op die punten liggen, waardoor er weinig beweging is, en wij mooi weer hebben.

Met dat zelfde toeval principe had het nu ook 6 weken kunnen regenen.

Als er in China een vlinder met zijn vleugels wappert, stormt het 3 weken later bij ons aan de kust.:grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het record van 2006 is nog niet gebroken.

 

12 jaar geleden was er in delen van zuidoost Nederland een hittegolf van 29 juni tot 31 juli, in totaal 33 dagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie praten zo klein ik denk juist globaal en daar veranderd het juist, Nederland is maar een piepklein stukje van de gehele wereld die nu zo enorm heet is, wereldwijd worden er records gebroken dat dit niet in Nederland gebeurd is boeit eigenlijk niet. Morgen hier weer 3 graden omhoog, nu is het nog altijd 30 graden buiten zonder een greintje wind.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...