Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


22 uur geleden zei Sprietje:

Tja, dan deze dagen nog maar een keer naar de grotten in de Sint Pietersberg.

 

Sprietje...ik zou onder die waterstraal-antenne van je gaan liggen als ik jou was.

Dat geeft niet alleen afkoeling maar ook een nog betere ontvangst. 😂

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen wanneer die 

Waterstraal antenne aangesloten is op een biervat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het nu 40°C en we gaan naar 45°C. Binnen een aangename 22°C

Dat is iedere dag zo en in NL loopt iedereen te kermen en te schreeuwen als een mager speenvarken dat het ook eens wat warmer is. 😂

Snap2Share.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Hier is het nu 40°C en we gaan naar 45°C. Binnen een aangename 22°C

Dat is iedere dag zo en in NL loopt iedereen te kermen en te schreeuwen als een mager speenvarken dat het ook eens wat warmer is. 😂

Snap2Share.jpg

Laat je warmte maar ginder, nu aangename 20° en dat is zalig, ik hou meer van dit weer hoor. ik ben heel slecht in zweten, nog nooit zweet op voorhoofd gezien, alleen in de heupen wat nattigheid en dat is niet goed want warmte kan niet uit je lichaam. Met de jaren ondervonden dat ik beter tegen de kou dan tegen de warmte kan. Was in 2011 in Mongolië gedurende drie wintermaanden, gemiddeld -30°, ze waren ginder verrast dat een Europeaan zo goed weerstond aan deze temperaturen, ik vond het trouwens nog niet zo koud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei luisteraar:

ALs er geen airco's waren zo Drs. anders piepen als niet huilen

 

Zonder airconditioning zou geen normaal mens het uithouden hier en was ik er ook niet geweest.

De benodigde energie voor die airco´s kan alleen betaalbaar opgewekt worden in olie-rijke landen als de Emiraten. De stroomvoorziening is stabiel en betrouwbaar. De spanning zwabbert niet op en neer als in Spanje.

Het water komt uit ontzoutingsinstallaties en dat kost ook een vermogen. Toch is het betaalbaar en goed van kwaliteit. Je kunt het zelfs drinken. Maar een fles met lekker koel bergwater uit Oman is heel wat anders.

Na zonsondergang zwem ik lekker in de zee en daarna afspoelen in het zwembad dat op 28°C wordt afgekoeld. Het water wordt op peil gehouden door een firma die met een grote tankwagen uit Oman komt om de zwembaden te vullen met fris water. (bij helder weer kunnen we de bergen van Oman zien). Met het condenswater van de airconditioning vullen we het water aan dat verdampt.

´s Avond zitten we op het terras met 3 AC units buiten die op draaistroom koele lucht wegblazen. Dat is aangenaam.

En in de winter leven we eigelijk uitsluitend buiten. Dat is van november tot maart. Daar leeft iedereen naar toe want dan heb je geen airco meer nodig. Gezellig barbequen en een borrel met de buren op het strand.

Tijdens de hittegolf in Europa hadden we hier ook een temperatuurrecord. De minimumtemperatuur was 37°C. Dat is nog nooit voorgekomen.

Nu zitten we al weer op 47°C.

 

Snap2Share.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...