Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

 

Zat gisteren even op de site van het waterschap van onze regio te lezen.

Die wisten te melden dat er op het moment rond 95 kubieke meter per seconde uit het IJsselmeer verdampt.

Ofwel ongeveer een olympisch zwembad per 30 seconden ( inhoud olympisch zwembad = minimaal 2500 Kubieke meter) 

 

Je zou toch denken dat dat water ook weer een keer naar beneden moet komen. 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja Cees, ik heb ook zo'n zwembadafdekking. Als ik die gebruik is het water binnen 2 dagen 36 graden. Dan sist het als ik m'n grote teen in het water hou.
Het enige wat helpt om de watertemperatuur beneden de 30 graden te houden is een scherm boven het zwembad zodat de zon niet meer op het water schijnt. Niet de luchttemperatuur bepaald hoe warm het zwembadwater wordt, het is de zonkracht en die is bij ons in de zomer altijd 10, het maximaal haalbare.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik laat s' nachts de zwembad zonnepanelen het water koelen.

Dat werkt in de praktijk prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn inderdaad van die zwarte matten waar het water doorheen stroomt.

En de stroom valt inderdaad regelmatig uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat valt er nu niet af en toe uit in Spanje. Dan het internet, dan de stroom, dan het water. Tv kijken via internet is ook helemaal geen goed idee. Via de satelliet werkt het altijd behalve als de stroom is uitgevallen. Gas is gewoon met gasflessen. Dat valt alleen maar uit als je vergeten bent om je reservefles niet tijdig om te ruilen. Telefoon via de telefoonlijn is onbetaalbaar dus iedereen heeft een mobile telefoon en dat valt nooit uit.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal, de stroom valt al uit als het onweer nog heel ver weg is maar ja schijnbaar toch de hoogspanningsleiding ver weg is geraakt. Ik heb ook een aggregaat van 3KW met een omschakelaar. Dan ben ik helemaal van het stroomnet afgeschakeld en op het aggregaat aangesloten. Dat doe ik trouwens alleen maar als de spanning langere tijd weg is anders is het te veel moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ceesv:

Ik betaal het hele jaar door € 2,50/m3 voor water, vandaar die bron in de tuin voor bevloeiing en auto's wassen.

En dat bedrag is exclusief de prijs voor het gebruikte water via het riool af te voeren, dat is nogmaals € 2,50/m3

 

Volgens mijn weerstation is er dit jaar tot nu toe 305 mm regen gevallen.

Juli was inderdaad droog met 25,2 mm, twee jaar geleden was dat 32 mm.

2014 was juli nat, met 173 mm.

Dus om van een trend te kunnen spreken, nee dat niet.

Dit jaar was april de natste april van de afgelopen 8 jaar, en juli de droogste van de afgelopen 8 jaar.

In Spanje mag je openbaar geen auto´s wassen, daarvoor moet je naar een daarvoor bedoelde wasstraat.

 

Maar jij vergelijkt zoals altijd enkel maar met je eigen situatie en niet met die van anderen, bij jou is ook niet zoveel droogte als hier, kortom je leeft in een heel klein wereldje. Wat nu gaande is is wereldwijd, enorme hitte, enorme regenval en stormen en overstromingen en enorme uitdroging is nog nooit voorgekomen op dit level. Het lijkt erop dat niets meer normaal gaat momenteel op de gehele wereld als het om het weer gaat, misschien wordt het zo onderhand tijd om hier eens goed over na te gaan denken want als het volgend jaar een stapje verder gaat als dit jaar zal de bevolking flink gaan uitdunnen in een rap tempo.

 

1 uur geleden zei luisteraar:

in spanje valt de stroom al uit voordat onweer begint. 

en dan de instabiele spanning 😑

stroom aggregaatje neerzetten

Hier valt de stroom sinds 5 jaar helemaal niet meer uit, we kregen toen ook een brief dat ze het gingen verbeteren en sindsdien ook geen enkele storing meer, je lult als gewoonlijk weer eens uit je nek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Klopt helemaal, de stroom valt al uit als het onweer nog heel ver weg is maar ja schijnbaar toch de hoogspanningsleiding ver weg is geraakt. Ik heb ook een aggregaat van 3KW met een omschakelaar. Dan ben ik helemaal van het stroomnet afgeschakeld en op het aggregaat aangesloten. Dat doe ik trouwens alleen maar als de spanning langere tijd weg is anders is het te veel moeite.

Misschien bij jou maar hier echt 100% niet, het is niet overal hetzelde en hier wordt ook niet het water afgesloten, misschien is verhuizen naar een beter oord een optie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden zei Penthe:

Maar jij vergelijkt zoals altijd enkel maar met je eigen situatie en niet met die van anderen

 

6 minuten geleden zei Penthe:

Misschien bij jou maar hier echt 100% niet

 

10 minuten geleden zei Penthe:

Hier valt de stroom sinds 5 jaar helemaal niet meer uit,

 

11 minuten geleden zei Penthe:

In Spanje mag je openbaar geen auto´s wassen

Eh, ?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ceesv:

 

 

 

Eh, ?

JA dat haal je nu aan, terwijl ik juist bewijs dat bepaalde aantijgingen hier niet kloppen, je bent dus nog altijd zelfde bezig. Daarom geef ik ook aan naar sprietje het beter is om te verhuizen omdatik wel degelijk bewust ben van het feit dat het in andere delen van Spanje wel fout gaat. Citeren leuk maar het zet geen zoden aan de dijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...