Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Penthe,

Ik denk dat jij alleen nog binnen de grenzen van Spanje resideert.

 

Ik heb de afgelopen 50 jaar gereisd en gewerkt van San Fransisco tot San Diego, van Denver tot Key West, Van New Delhi tot Kaapstad, Van Beijin tot Sidney.

Van Göteborg, tot Valetta. Kortom, overal op aarde, behalve Zuid Amerika.

Weer extremen zijn van alle tijden, en wanneer het aan de ene kant van de wereld warm is, bevries je aan de andere kant van de wereld.

IK heb meer de indruk dat jij lokaal kijkt.

Woensdag koelt het in west Europa weer af, en kan men weer klagen, dat het nat en koud is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Speciaal voor jou dan wat getallen voor Los Angeles Californie.

 

http://www.laalmanac.com/weather/we04.php#jul

 

OP 6,7 en 8 juli zijn er inderdaad records gebroken.

8 Juli 2018 was het bijvoorbeeld 98 graden, voor die dag een nieuw maximum record.

Op 8 juli 2010 was trouwens de laagste maximum temperatuur gemeten, in 2010.

Maar het record staat op 25 juli, 109 graden, gemeten in..... 1891.

 

Tja, zou de aarde afkoelen?

 

Het weer en klimaat moet je beschouwen over een periode van 100 jaar en langer, niet op 3 weken mooi weer ten gevolge van een hoge druk gebied wat niet beweegt.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar wat je geloofd natuurlijk, ze kunnen je blijven waarschuwen maar uiteindelijk gaat het toch een keer fout.

 

Ehh http://frontpage.fok.nl/nieuws/800290/1/1/50/wereldrecord-regen-bij-48-3-graden.html

 

Volgens mij loop je beetje achter :)

 

BTW bij 107 graden ben je nog harder dan een gekookt eitje :)

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij wilde mondiaal kijken, dan zou je ook moeten weten dat ze daar de temperatuur in graden Fahrenheit meten.

 

107 graden Fahrenheit  is 41,6 graden Celsius.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg er dan bij dat het Fahrenheit is, dat deed je niet. Maargoed jij volgt het nieuws niet op de minuut ik wel. De wereld wordt wel degelijk warmer aangezien het steeds meer landen worden die warmer worden, maar als je enkel blijft kijken naar de cijfers van je eigen land zie je de verschillen niet en vooral omdat Nederland maar een zandkorrel is zijn de cijfers daar ook niet zo belangrijjk.

 

En ik zei 107 GRADEN als voorbeeld.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Penthe, je kijkt naar de wereld, geeft aan dat er een record temperatuur in Californië is gemeten, maar weet dan niet dat ze daar in Fahrenheit meten?

Uit de tabel blijkt dat de hoogste temperatuur gemeten uit 1891 stamt.

 

Dan maak ik mij geen zorgen over de huidige temperaturen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Penthe:

Jullie praten zo klein ik denk juist globaal en daar veranderd het juist, Nederland is maar een piepklein stukje van de gehele wereld die nu zo enorm heet is, wereldwijd worden er records gebroken dat dit niet in Nederland gebeurd is boeit eigenlijk niet. Morgen hier weer 3 graden omhoog, nu is het nog altijd 30 graden buiten zonder een greintje wind.

 

ER is op nogal wat plaatsen ook slecht weer gaande, wereldwijd denken heet dat dan, kijk naar Azië op heden b.v .

 

En enorm heet is ook al overdreven, dit weer is vrijwel elk decennium sedert 1900 al eens voorgekomen, op voorgaande topics vindt je het bewijs ervan.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ceesv:

Beste Penthe, je kijkt naar de wereld, geeft aan dat er een record temperatuur in Californië is gemeten, maar weet dan niet dat ze daar in Fahrenheit meten?

Uit de tabel blijkt dat de hoogste temperatuur gemeten uit 1891 stamt.

 

Dan maak ik mij geen zorgen over de huidige temperaturen.

 

 

Toen ik in Los Angeles woonde liep het kwik elk jaar in oktober (!) nog wel eens op naar 103 graden Fahrenheit, ik herinner me 103,6 als hoogste temperatuur toen. In die hitte liepen mijn toenmalige vriendin (nu al bija 47 jaar echtgenote) en ik met zware telefoonboeken die we voor Pacific Telephone moesten rondbrengen in het heetste deel van de stad. (kale heuvel, geen bomen). Toch een leuke herinnering want zo hier en daar kreeg je wel een verfrissing aangeboden. En ja, we hadden de centen hard nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me nog in las vegas dat het zo warm was dat je het buiten echt

niet uithield dus las je buiten was snel lopen naar het volgende gebouw

met airco en een groen flesje pakken 😊

In oa Arisona ook zulke dagen meegemaakt maar daar een Bud

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in elk geval iemand uit zuid limburg heeeeeel blij als het woensdag word dan meld hij weer wat regen en de temp gelukkig weer naar normaal zomerweer want het hangt me nu wel de k..nt uit .en de dieren (die het overleeft hebben) zullen nog blijer zijn

want ik heb me wat voer en water naar de dieren gesleept buiten de laatste 4 weken ongeveer

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...