Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, astro iris zei:

Verdiep je eens in infectieziekten, hoe kan een mens dan de ziekte krijgen? door sex met een koala? drz toch, je blijft in je eigen wereldje ronddraaien.

De mens heeft met de gekste dieren en voorwerpen een sexuele interactie, dat is een feit die je niet kunt ontkennen.

Gonorroe schijnt door sexuele interactie met honden te zijn ontstaan, dus waarom niet met schapen en koala's?

..dit gezegd hebbende kan ik mij het verband tussen chlamydia bij schapen en koala's plotseling voorstellen. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


De klimaatverandering heeft een natuurlijke oorzaak en heeft totaal niets met de mens te maken, zover zijn we al in deze discussie.

Dat neemt niet weg dat het klimaat inderdaad veranderd, wat niet valt te ontkennen en dat hier op geanticipeerd 'kan' worden.

Naar mijn inziens heeft dat geen enkele zin want een kleine zucht van de natuur doet al onze moeite binnen no-time teniet.

 

Maar de lokale luchtkwaliteit is wel degelijk een issue!

Daar kan de mens zeker wat aan doen en dat is een fenomeen waar moeite in gestoken kan worden.

 

...zo is het en anders niet!

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, drz zei:

e klimaatverandering heeft een natuurlijke oorzaak en heeft totaal niets met de mens te maken, zover zijn we al in deze discussie.

 

Zover zijn we helemaal niet

Het is een natuurlijk proces ,de regelsystemen van de aarde corrigeert de invloeden van de mens.

Die correcties kunnen ten gunste zijn maar ook in ons nadeel.

De nadelige gevolgen nemen nu wel de overhand.

drz ben je vergeten de invloed van de mens door freon op het ozongat ?

door het verbod op freon is nu het gat weer bijna dicht (dus de mens)

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, drz zei:

De mens heeft met de gekste dieren en voorwerpen een sexuele interactie, dat is een feit die je niet kunt ontkennen.

Gonorroe schijnt door sexuele interactie met honden te zijn ontstaan, dus waarom niet met schapen en koala's?

..dit gezegd hebbende kan ik mij het verband tussen chlamydia bij schapen en koala's plotseling voorstellen. :D

Wat moet je je soms toch in gekke bochten wringen om je gelijk te halen, he?

Op 2-1-2020 om 18:41, mereltje zei:

Een paar brandjes in Australie en de wereld vergaat Poeh Poeh

https://www.nu.nl/buitenland/6021909/nederlandse-ooggetuigen-bosbranden-australie-ramp-van-wereldomvang.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In 1953 heeft in Zuid West Nederland zich de watersnood ramp voltrokken.

Als reactie daarop hebben wij de Delta werken gebouwd opdat dit nooit meer gebeurt.

 

(Wanneer die ramp nu zou gebeuren zou iedereen klimaatramp roepen)

 

In Australie zijn bosbranden niet ongewoon, over de jaren hebben er zich meerdere vergelijkbare branden voltrokken.

 

Men spreekt daar zelfs over het bosbrand seizoen.

 

Men zou daar ondertussen toch hebben kunnen buigen over schade beperkende maatregelen?

Tegen brandstichting kan je weinig preventief doen, maar door beheer, onderhoud, en brandvrije zones kan je de schade wel beperken.

 

In Australie ontbreekt misschien de wil of noodzaak voor zulke maatregelen?

 

Om mensen te beboeten die een veiligheid zone rond hun huis willen kappen lijkt mij contra productief.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

In 1953 heeft in Zuid West Nederland zich de watersnood ramp voltrokken.

Als reactie daarop hebben wij de Delta werken gebouwd opdat dit nooit meer gebeurt.

 

(Wanneer die ramp nu zou gebeuren zou iedereen klimaatramp roepen)

 

Dat zouden ze nooit als klimaatramp als oorzaak noemen maar zwakke dijken wat het ook waren.

4 minuten geleden, ceesv zei:

Men zou daar ondertussen toch hebben kunnen buigen over schade beperkende maatregelen?

Tegen brandstichting kan je weinig preventief doen, maar door beheer, onderhoud, en brandvrije zones kan je de schade wel beperken.

 

Dit staat los van de oorzaak de oorzaak ik buitengewone temperaturen een droogte.

Het weggooien van een sigaret mag niet leiden tot een brand over een oppervlakte groter dan Nederland.

symptoom bestrijding of oorzaak bestrijding ? wat is beter

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Juist omdat een brandende sigaret niet tot zo een grote brand mogen leiden hebben we in Nederland brandgangen.

 

De eerste grote brand in Australie was in 1851, 12 mensenlevens en 1 miljoen schapen.

 

Dan ga je toch preventief brandgangen kappen.

In Australie lees ik dat je juist een hoge boete krijgt wanneer je probeert jezelf te beschermen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, luisteraar zei:

drz ben je vergeten de invloed van de mens door freon op het ozongat ?

door het verbod op freon is nu het gat weer bijna dicht (dus de mens)

Tja, het ozongat.

Doordat er boven de zuidpool een ozongat was ontstaan waardoor mens en dier het loodje zou leggen door de straling van de zon, was dat een ongekende ramp....

Zo was het toch?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Want het aantal koelkasten met cfk's op de zuidpool was de grootste concentratie koelkasten op aarde, toch.😎

 

Er klinken ook andere geluiden over het gat in de ozon laag, een tegen opinie om zelf te beoordelen wat er aan de hand was kan je hier lezen.

https://www.heritage.org/environment/commentary/ozone-the-hole-truth

 

Wie er gelijk heeft, ik weet het niet,

Het valt in de categorie zure regen, en alle bossen sterven.

 

Urbanus vroeg die boer wat voor poeder hij op het land aan het strooien was.

Wel, zij de boer, dat is tegen olifanten.

Maar boer, er zijn hier toch helemaal geen olifanten?

 

Ja, goed poeder! antwoordde de boer.

 

 

Het aangehaalde rapport stelt, dat het gat al aan het krimpen was voordat de maatregelen effectief zouden zijn.

Ook de voorspelde medische schade op aarde ten gevolge van de dunnere ozonlaag heeft nooit plaats gevonden.

 

Wie weet hoe het werkelijk zit mag het zeggen, ik weet het niet.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Het valt in de categorie zure regen, en alle bossen sterven.

Zou dat niet verholpen zijn doordat de raffinaderijen de brandstoffen

voor verkoop zijn gaan ontzwavelen ? ook weer een toedoen door de

mens waar de regelgeving een stokje voor gestoken heeft.

Net zo als het lood verbannen uit benzine wat onze gezondheid ten goede

komt.

Allemaal toedoen door mens en niet de natuur.

Allemaal maatregelen die erger hebben voorkomen.

Over 50 jaar zeggen ze het klimaat probleem heeft nooit bestaan het

is weer normaal maar zeggen er niet bij dat de uitstoot door maatregelen

minder zijn geworden.

CO2 tax komt

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, drz zei:

Tja, het ozongat.

Doordat er boven de zuidpool een ozongat was ontstaan waardoor mens en dier het loodje zou leggen door de straling van de zon, was dat een ongekende ramp....

Zo was het toch?

 

2 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik wil jou vraag wel beantwoorden als ik de vraag weet

wat bedoel je met steriel op noordpool ?

 

Deze vraag.. Het zou handig zijn wanneer je alle postings van de gebruikers ook las.. Dat maakt de discussie een stuk makkelijker. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...