Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
6 minuten geleden, johnno zei:

alleen al het verkeer zorgt ervoor dat de koala nooit een plaag gaat worden.

Kan je dat uitleggen?

 

Ik heb vanavond geleerd dat koala's in bomen wonen, daar meerdere dagen verblijven, en zich daarna naar de volgende boom verplaatsen.

Ze slapen 18 - 22 uur en verplaatsen zich hoofdzakelijk na zonsondergang.

Ze eten ook slechts van 3 specifieke boomsoorten.

 

Dus ik ben oprecht benieuwd naar je uitleg.

 

Je opmerking staat lijnrecht tegenover de informatie uit wikipedia.

 

In geïsoleerde gebieden van waaruit migratie niet mogelijk is, werden de koala's soms weer zo talrijk dat ze verplaatst moesten worden of van de honger omkwamen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden, ceesv zei:

Kan je dat uitleggen?

 

Ik heb vanavond geleerd dat koala's in bomen wonen, daar meerdere dagen verblijven, en zich daarna naar de volgende boom verplaatsen.

Ze slapen 18 - 22 uur en verplaatsen zich hoofdzakelijk na zonsondergang.

Ze eten ook slechts van 3 specifieke boomsoorten.

 

Dus ik ben oprecht benieuwd naar je uitleg.

 

Je opmerking staat lijnrecht tegenover de informatie uit wikipedia.

 

In geïsoleerde gebieden van waaruit migratie niet mogelijk is, werden de koala's soms weer zo talrijk dat ze verplaatst moesten worden of van de honger omkwamen.

 

Ja, dat is niet zo moeilijk uit te leggen.

 

1.jpg.a4c34e2cfedc6b55f4b5ba8a050a6941.jpg2.jpg.39bdc11bd55ad4fc56ba7adb612661fd.jpg3.thumb.jpg.6a9eeb0a9218f1a75abe095e739e1167.jpg4.jpg.d5ce418e7ad5488395ab623602f6cf3a.jpg5.jpg.9c465a5fba75d091d9fb5d87c98946d5.jpg6.jpeg.0628cc2d3aaff280f15011e79cd1c5fa.jpeg

 

Ben ik zo duidelijk genoeg?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Mocht het lukken om de diertjes te "redden" dan kun je op je vingers natellen dat deze beestjes over 20 jaar een gigantische plaag worden, andere inheemse diersoorten verdringen en de koala's dus massaal afgemaakt moeten worden.

 

Australië heeft vandaag de dag ongeveer 25 miljoen inwoners, en ik daag je bij deze uit.

 

Probeer er eens een te vinden die het op dit punt met je eens is.

Wat een onvoorstelbare onzin.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de "schrijftafeltheorie" van een klimaatontkenner. Weer een gevalletje " Je hoeft je er niet in te verdiepen om er een (eind)oordeel over te hebben.". Aannames waarbij feiten er helaas niet toe doen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb even gezocht en de volgernde informatie van de Australische overheid gevonden.

 

https://environment.des.qld.gov.au/__data/assets/pdf_file/0025/86416/koalas-and-cars.pdf

 

Quote:

Koalas and cars• Koala hospital records show that about 300 koalas are killed on the roads in South East Queensland each year.

en

• Many more deaths are likely to go unreported.

 

De officiele cijfers in Queensland bederagen 300 dodelijke koala ongevallen met auto's.

Een groter aantal wordt niet geregistreerd.

Koala's worden eveneens het slachtoffer van wilde honden.

We hebben het hier over Queensland, een oppervlakte van 2.000 bij 1.500 km.

 

De Australische Koala foundation heeft het over 4.000 Koala's die jaarlijks slachtoffer worden van  het verkeer en honden. (Dino)

Bron: https://www.savethekoala.com/german/gmkoalasdistribution

Er hebbben ooit over 1 miljoen van die beesten geleefd, die zijn gejaagd voor hun pels.

Op dit moment wordt het bestand geschat op ongeveer 100.000 dieren.

 

 

Dat zijn de feiten die ik terug kan vinden.

 

Je mag alles afdoen met onzin, maar geef dan ook de onderbouwing.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, johnno zei:

Australië heeft vandaag de dag ongeveer 25 miljoen inwoners, en ik daag je bij deze uit.

 

Probeer er eens een te vinden die het op dit punt met je eens is.

Wat een onvoorstelbare onzin.

Johnno, een simpel rekensommetje leert ons dat er een overvloed aan koala’s zijn. 
Dagelijks een paar honderd dode koala’s, slachtoffer door verkeer, wilde beesten en noem maar op, en toch zijn ze er nog.

 

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar iemand onderuit halen om het onderuithalen is ook niet eerlijk.

Verdiep je gewoon even in de situatie en zaai geen angst en verdeeldheid, de natuur zit nu eenmaal complex en simpel in elkaar en veelal niet te bevatten.

 

Koala’s planten zich als en razende voort omdat de natuur dat zo bedacht heeft.

Wanneer er nu op het moment van schrijven 100.000 Koala’s zijn, dan zijn dit er, grof geschat, volgend jaar 150.000.

...zonder ongelukken en rampen natuurlijk.

Ze slapen de hele dag, eten wanneer ze wakker zijn en houden zich hoofdzakelijk bezig met voortplanten.

..wat eigenlijk een leven is om jaloers op te zijn, maar dit ter zijde.

Die 150.000 Koala’as in het nieuwe jaar kunnen het jaar daarop 225,000 zijn en tel zo maar door.

In twee jaar tijd dus een dubbele populatie, maar door ziekten en andere tegenslagen gaat het zo snel niet, dankzij het ontwerp van moeder natuur...

Is het zo moeilijk te begrijpen?

 

De mens bemoeit zich overal mee omdat de mens denkt alles en iedereen te kunnen manipuleren.

 

Om met de woorden van Socrates te schermen, “ het enige wat de mens moet weten, is dat zij niets weet”.

 

Voor de rest hekel ik alle aanvallen op mijn persoon terwijl er niets aan te vallen valt.

Ik verkondig slechts mijn mening en voor zover ik begrepen heb is dat nog net niet verboden in dit land.

Het feit dat ceesv toevallig het met mij eens is in deze discussie, is hetzelfde als dat jij, eduard07, luisteraar en waterpas het met elkaar eens zijn en 8 handen op één buik.

 

Blijf nuchter, blijf leren en blijf onderzoeken, want dat maakt ons mens toch wel weer mooi..

 

edit:

Zojuist las ik het bericht dat veel bosbranden zijn ontstaan door menselijk handelen..

https://nos.nl/artikel/2317623-24-arrestaties-in-australie-voor-opzettelijk-brandstichten.html

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

De officiele cijfers in Queensland bederagen 300 dodelijke koala ongevallen met auto's.

Een groter aantal wordt niet geregistreerd.

Koala's worden eveneens het slachtoffer van wilde honden.

We hebben het hier over Queensland, een oppervlakte van 2.000 bij 1.500 km.

 

Ik dacht toch echt dat je het over Sout-East Queensland had.

Dat is slechts een relatief klein deel van Queensland.

 

De meeste schattingen gaan overigens uit van 80.000 dieren over het hele land.

Alleen al op Kangaroo Island zijn er naar schatting meer dan 25.000 omgekomen.

 

Toch blijft DrZ doodleuk roepen dat het er over twee jaar 225.000 zijn.

Dit terwijl we al tientallen jaren juist aan het aftellen zijn.

En jij vindt dat we zijn claims serieus moeten nemen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, drz zei:

Zojuist las ik het bericht dat veel bosbranden zijn ontstaan door menselijk handelen..

https://nos.nl/artikel/2317623-24-arrestaties-in-australie-voor-opzettelijk-brandstichten.html

 

er staat 

Een aantal heeft zich niet aan het bevel gehouden geen vuur te maken, anderen hebben ondanks een verbod een brandende sigaret of lucifer weggegooid op het uitgedroogde land. 

 

Oorzaak is dus uitgedroogd land door klimaat veranderingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bekend verschijnsel bij bosbranden: menselijke onverschilligheid.

 

De huidige temperaturen in Australië zijn immers ook niet zuiver een natuurverschijnsel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vreselijk wat zich daar voltrekt, er is helaas niets aan te doen.

Hopelijk komt er een uitgebreide voorlichtingscampagne en hopelijk trekt men zich daar iets van aan.

Er zijn altijd leeghoofden die van oppervlakkigheid niet weten wat ze doen en overal maling aan hebben.

 

Misschien de ouders aanpakken zodat zij eindelijk eens iets aan opvoeding doen?

(of ben ik nu erg kortzichtig?)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, johnno zei:

Ja, ceesv, net als DrZ altijd zo graag zegt moet ik me natuurlijk weer beter informeren. En net als DrZ zul je ook wel niet geloven dat ik vele jaren in Australié gewoond heb, zodat ik wel degelijk heel goed geïnformeerd ben. Drz en ceesv is nu eenmaal gewoon twee handen op een buik, en dat zal ook wel de reden zijn waarom je nooit ingrijpt wanneer hij weer eens iemand grof aan het beledigen is. Ik zie in je betoog overigens niets wat laat zien dat DrZ geen onzin aan het verkopen is.

 

Zonder chlamydia zou de koala volgens Drz een plaag geworden zijn. Welnu, alleen al het verkeer zorgt ervoor dat de koala nooit een plaag gaat worden. De koala populatie is de afgelopen tientallen jaren alleen maar kleiner geworden en de kans is groot dat de huidige bosbranden het einde van de koala gaan betekenen. Misschien moeten jullie jezelf eens wat meer verdiepen in Australische artikelen.Ze staan daar wat dichter bij de lokale natuur.

 

Verder kun je natuurlijk Darwin voor de dag halen teneinde de Chlamydia epidemie te verklaren, maar dat is wat kort door de bocht. Experts geven namelijk aan dat de chlamydia naar alle waarschijnlijkheid oorspronkelijk via koeien en schapen op de koala's is overgebracht. Dus, wat nou Darwin?

Inderdaad johnno, toen ik er was moesten we een volle week wachten voor we de eerste levende kangoeroe zagen, alleen doodgereden beestjes langs de weg, hetzelfde verhaal met de koala. Maar ja wat wil je, de meesten die het hier beter weten zijn er nog nooit gewest en kennen Australië alleen uit de boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geweten dat schapen en koeien sexuele interactie hebben met koala's.

Aangezien chlamydia  een sexueel overdraagbare aandoening is  en kunnen koala's chlamydia het moeilijk op een andere manier krijgen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, drz zei:

Nooit geweten dat schapen en koeien sexuele interactie hebben met koala's, aangezien het een sexueel overdraagbare aandoening is.

Verdiep je eens in infectieziekten, hoe kan een mens dan de ziekte krijgen? door sex met een koala? drz toch, je blijft in je eigen wereldje ronddraaien.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...