Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei HG5812:

Hallo.

Ik zou eerst proberen de antenne optimaal uit te richten op de duitse zender (Munster). Waarschijnlijk ontvang je de nederlandse kanalen dan ook nog wel, omdat de nederlandse zender in jouw woonplaats staat. Beide zenders zijn verticaal gepolariseerd; dat is dus geen probleem.

Zie net, dat de zender Munster pas op 25 april on air gaat.

Maar de suggestie om eerst op de duitse zender optimaal de antenne uit te richten blijft geldig.

Nu lees ik dit bericht nog is door en valt er een kwartje, net even buiten nog gekeken naar de antenne, ik zie dat hem horizontaal heb gemonteerd en niet verticaal. :grin:

 

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-2-2018 om 20:39 zei HG5812:

Hallo.

Ik zou eerst proberen de antenne optimaal uit te richten op de duitse zender (Munster). Waarschijnlijk ontvang je de nederlandse kanalen dan ook nog wel, omdat de nederlandse zender in jouw woonplaats staat. Beide zenders zijn verticaal gepolariseerd; dat is dus geen probleem.

Zie net, dat de zender Munster pas op 25 april on air gaat.

Maar de suggestie om eerst op de duitse zender optimaal de antenne uit te richten blijft geldig.

Ondanks de koude heb ik toch even de antenne een kwart versteld zodat hij vertikaal staat.
Na wat spielerij, ontvang ik niet meer de h265 zenders die ik voorheen wel had met de horizontale opstelling.

Vanuit welke plaats ik ze dan ontvang weet ik zo niet. :confused:
Mijn yagi antenne hangt 1 hoog aan mijn eengezinswoning aan een muurbeugel onder de dakgoot en we zitten tussen de huizen in, vrij zicht heb ik dus niet echt lekker, maar is zien hoe het gaat worden als munster ook gaat uitzenden.
Nu heb ik alles ook wel op de satelliet, maar goed het gaat om de hobby :cool:

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een tussen oplossing is de antenne onder een hoek van 45 graden zetten dan heb vertikaal en horizontaal ontvangst

met niet de volle ontvangst sterkte je heb ongeveer 3 db demping tov ideaal opgestelde antenne.

Het wordt nu ook oude antenne techniek wat is de impedantie dan de antenne 300 ohm de coax 75ohm de balum ,dit

zal wel te ver gaan voor het forum

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zunigkyk:

Zoals in dit filmpje moet ie. De lange as blijft horizontaal en wijst naar de zenderlocatie.

Bedankt, nu begrijp ik het, dan had ik het in 1e instantie toch goed en heb de boel dus nu horizontaal gezet, dan zal ik hem maar weer een kwart slag terug zetten.
Hieronder plaatje van internet met mijn Konig ANT-UHF52-K yagi en nu dus horizontaal afgebeeld.

vertikaal verkeerd.jpg

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een foto van vanmiddag voor dat ik er aan zat

vertikaal.jpg

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto van je antenne bij het balkon is-ie verticaal.

Beter is natuurlijk een mast die boven dak van je huis uitkomt of in ieder geval zo hoog mogelijk.

Je kan de antenne ook richten op Lingen (kompas richting 41°), dan heb je ook ZDFmobil erbij. Deze is weer horizontaal, kanalen 37, 41 en 59 (vanaf 25-4-2018 kanaal 45).

Zender heeft minder vermogen, dus zal wat zwakker binnenkomen.

Vanaf 25-4-2018 zullen echter alle zenders ook vanaf Münster te ontvangen zijn op de kanalen 24, 32, 34, 39, 56 en 59.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2018 om 02:50 zei Alex1970:

Op de foto van je antenne bij het balkon is-ie verticaal.

Beter is natuurlijk een mast die boven dak van je huis uitkomt of in ieder geval zo hoog mogelijk.

Je kan de antenne ook richten op Lingen (kompas richting 41°), dan heb je ook ZDFmobil erbij. Deze is weer horizontaal, kanalen 37, 41 en 59 (vanaf 25-4-2018 kanaal 45).

Zender heeft minder vermogen, dus zal wat zwakker binnenkomen.

Vanaf 25-4-2018 zullen echter alle zenders ook vanaf Münster te ontvangen zijn op de kanalen 24, 32, 34, 39, 56 en 59.

Mocht het nodig zijn dan maak ik wel een extra mast aan de muurbeugel en hang hem boven de dakgoot, eerst maar is afwachten wat het gaat worden als Munster ook gaat uitzenden.
Hoe kom je aan die graden richting overigens? ik zit nu te klooien op google maps en kijk welke richting ik ongeveer moet draaien naar de zendmast.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei master28:

Hoe kom je aan die graden richting overigens? ik zit nu te klooien op google maps en kijk welke richting ik ongeveer moet draaien naar de zendmast.

Kijk eens op fmscan.org

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2018 om 03:55 zei Alex1970:

Kijk eens op fmscan.org

bedankt

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...