Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


hmm,mijn conclusie was en is dat KPN digitenne wil laten doodbloeden!

KPN had nooit een verlenging van hun contract voor digitenne moeten krijgen!

Ze zijn al veel te groot!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik heb geen abonnement bij Digitenne maar kijk nu op de camping met mijn LG televisie naar de vrij te ontvangen NPO 1/2/3,

blijven deze zenders vrij te ontvangen wanneer DVB-t2 is ingevoerd?

Kun je zelf een DVB-t2 ontvanger aanschaffen zonder tussenkomst van KPN?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, Ned 1,2,3 blijven met de juiste ontvanger of de juiste TV vrij te ontvangen in DVVB-T2

Je kan een FTA DVB-T2 ontvanger overal aanschaffen, maar wel opletten dat die de Nederlandse Norm ondersteunt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug een XORO HRT 7619-ontvanger aangeschaft via internet. Deze FTA-ontvanger kostte slechts 27 euro, incl. verzendkosten. 

 

In onze regio gaan ze al op 2 oktober 2018 omschakelen:

 

Regio Noord

 

1fc7dd1f-48e6-4a0f-ba59-19a6d4e61107.png


Vanaf 2 oktober zetten we de zendmasten in regio Noord om. Regio Noord is, ruwweg, Groningen en Drenthe. 

 

(Bron: KPN-forum)   

 

 

aangepast door Noordzee
.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begin van de uitrol is aan het einde van het kampeer seizoen in Nederland gepland, vraag mij zelfs af of er daad werkelijk direct op het nieuwe systeem per regio over geschakeld wordt, mensen die kamperen in een ander deel van Nederland zouden in Groningen en Drente ineens niets aan hun ontvanger hebben als ze daar verblijven.

 

DVB-T moet uiterlijk voor 2020 weg zijn, ze hebben nog voldoende tijd om daad werkelijk om te schakelen naar DVB-T2. Als ze dat in 1 keer doen, net zoals van analoog naar digitaal, dan is het automatisch alle decoders om laten schakelen naar de nieuwe frequenties en dus veel minder gezeur van mensen die met de nog niet vervangen apparatuur ergens kijken waar het wel vervangen moet zijn.

 

De tijd zal het leren, de theorie is leuk, de praktijk een vraagteken.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat zou betekenen dat KPN nieuwe masten en zenders moet gaan plaatsen om tijdelijk twee uitzendnormen te ondersteunen? Denk het niet. Waarom denk je dat ze de smartcards in september al gaan uitschakelen in het gebied waar op 2 oktober het signaal baar DVB-T2 wordt omgezet? Dat had niet gehoeven als ze tot 2020 of zelfs april 2019 (einde uitrol DVB-T2) DVB-T ondersteunen.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontwikkelingen naar OTT zo doorgaan dan zie ik voor Digitenne nog wel een toekomst maar wel met een CI+ module. Met een 4g (toekomstig 5g) internet mogelijkheid voor de OTT diensten heb je geen kabel of glas meer nodig en heb je met lage kosten alles wat nodig is. Voordeel van Digitenne met een CI+ module is dat je een eenvoudige infrastructuur hebt. Dus de overstap van Digitenne naar HEVC door KPN zie ik positief in. Nu even een dieptepunt in aantal aansluitingen maar na de omschakeling weer groei verwacht ik.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...