Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Zunigkyk:

Weet je dat zeker?

 

http://zgemma.org/uploads/3/4/8/7/34872893/zgemma_h5.2s_.pdf

Hij kan DVB-T2 en heeft HEVC op satelliet.

Ik ben er niet van overtuigd dat hij DVB-T2 met HEVC aan kan.

 

 

Ja , als die HEVC op satelliet kan zal die ook HEVC op DVB-T2 ondersteunen.   4K/UHD support zit er dan weer niet in.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet je de juiste tuner bestellen, dan kan het wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk werkt dit niet op een DUO-2. Jammer, jammer...de equipment veroudert waar je bij staat. Dus in die zin is het mooi dat KPN vernieuwingen in slow-motion omarmt: vooralsnog kan je toe met DVB-T. 

 

Afwachten tot eerste kwartaal 2019 en hier op het forum de eerste ervaringen lezen van mensen die op hun eigen PVR een DVB-T2 tuner gebruiken, en dan pas een opvolger kopen voor jouw oude tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of je de KPN-ontvanger los (zonder abonnement) kan kopen. 

Vermoedelijk niet....

 

Ben even verder gaan kijken en vond als alternatief (voor de FTA-zenders) deze ontvanger:

 

XORO DVB-T2-ontvanger HRT 7619

- Kost ongeveer 50 Euro.

- Heeft HDMI en scart-aansluiting, (Let op : niet alle DVB-T2-ontvangers hebben een Scart-aansluiting) 

- Voedingsspanning (+5V) voor actieve antenne's is in-schakelbaar.  

 

Dat laatste is voor mij ook belangrijk, want dan kan ik mijn huidige Haaienvin-Antenne blijven gebruiken. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ontvanger DVB-T2 met HEVC ondersteund zal je blijvend naar de NPO kunnen kijken.(wordt niet gecodeerd)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2018 om 22:23 zei Noordzee:

Ik vraag me af of je de KPN-ontvanger los (zonder abonnement) kan kopen. 

Vermoedelijk niet....

 

Ben even verder gaan kijken en vond als alternatief (voor de FTA-zenders) deze ontvanger:

 

XORO DVB-T2-ontvanger HRT 7619

- Kost ongeveer 50 Euro.

- Heeft HDMI en scart-aansluiting, (Let op : niet alle DVB-T2-ontvangers hebben een Scart-aansluiting) 

- Voedingsspanning (+5V) voor actieve antenne's is in-schakelbaar.  

 

Dat laatste is voor mij ook belangrijk, want dan kan ik mijn huidige Haaienvin-Antenne blijven gebruiken. 

 

 

 

 

Ik zie net dat deze ontvanger op een Duitse veilingsite nieuw maar 27,90 kost.

Kortom: een nieuwe ontvanger hoeft niet veel geld te kosten....... 
 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je een opsomming van geschikte ontvangers, in ieder geval de FTA ontvangers dan: http://www.dvb-t2-hd-hevc.de/features/dvb-t2-receiver-fuer-unverschluesselte-programme/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2018 om 22:23 zei Noordzee:

- Voedingsspanning (+5V) voor actieve antenne's is in-schakelbaar.  

 

Dat laatste is voor mij ook belangrijk, want dan kan ik mijn huidige Haaienvin-Antenne blijven gebruiken.

 

Je kan er wel van uitgaan dat alle DVB-T2 ontvangers 5V voedingsspanning kunnen leveren en anders kan je altijd nog een power-inserter gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, wat een vooruitgang. Je kunt helemaal niet opnemen met die KPN tuner...
Op z'n minst zou het handig zijn als ze een losse kaart of joyne achtige oplossing zouden aanbieden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei luisteraar:

stel je voor dat je een film die je opneemt (legaal) met

huisgenoten en vrienden deelt( via internet).

Deelt met vrienden via internet?

 

Legaal?

Ik denk van niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner mij de copyricht wetgeving ja mag materiaal delen met huisgenoten en vrienden.

Dat met vrienden in onze internet tijd uitgebreid is is een feit maar de wet is zo.

Om dit te voorkomen wordt opnemen beperkt / onmogelijk gemaakt.

Tot nu toe is de dvb-t tot die stap over gegaan.

Tenzij de wetten weer aangepast zijn aan de huidige tijd ,je weet maar nooit.

Anders zou je de radio of tv moeten uitschakelen als buurvrouw op bezoek is.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...