Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

Nee,hoor! Volgens mij sterft Digitenne uit.

Mede omdat veel mensen nu via eigen apparatuur kijken (CI-module,softcam) en die gaan echt geen uitleen apparatuur gebruiken,lijkt me.(ik stop er in ieder geval mee)

Wel jammer,want de huidige conax-codering is zeer gebruikersvriendelijk.

Nooit geen storing gehad.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


natuurlijk zullen die draadloze terrestrische netwerken de kabel spaghetti in de grond en in gebouwen die niet infrastructureel reversibel blijken overwinnen

elke jan doedel loopt met een draadloos apparaat

en daar is dvb-t2 een onderdeel van

dat er momenteel onvrede is betekend dat men nog niet breed genoeg vanuit de provider denkt over omzet en abonnees

aangepast door Tonskidutch
taal

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2018 om 18:43 zei ceesv:

Ja, Ned 1,2,3 blijven met de juiste ontvanger of de juiste TV vrij te ontvangen in DVVB-T2

Je kan een FTA DVB-T2 ontvanger overal aanschaffen, maar wel opletten dat die de Nederlandse Norm ondersteunt.

 

Waar een klein land groot(-heidswaanzinnig) in kan zijn... een eigen Nederlandse Norm. Prachtig toch als die lekker afwijkt van de Belgische, Duitse, Franse of Engelse norm? Leuk voor wie een tv'tje in de sleurhut op vakantie wil maar met terrestrische ontvangst al tevreden is. Of voor mensen die aan de Duitse of Belgische grens wonen. Voor elke norm een apart tv toestel, kannie beter toch?

 

Ik vraag me wel eens af hoe onze tijd over een eeuw of meer in de geschiedenisboeken komt te staan. Die waanzinnigen die de hele wereld wel even om zeep wilden brengen om net dat ene pietsje meer perfectie op hun tv, in hun radio of op hun smartphone te krijgen. Lekker bezig, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja optimaal is het niet met verschillende oude toestellen in je bezit

 

maar HVEC wordt nu in DVB-T2 toch wel door iedereen overgenomen (dat blijkt toch wel) dus is er een norm

Nederland

Belgie

Duitsland

Oostenrijk

Zwitserland

Denemarken

Zweden

voor 25$ heb je een settop boxje voor DVB-T2

helaas zijn er meerdere coderingen voor de versleutelde programma's in mijn regio dat is natuurlijk weer pech hebben

 

maar er is geen vrije ontvangst meer binnenkort that is a bummer

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 uur geleden zei T90user:

Prachtig toch als die lekker afwijkt van de Belgische, Duitse, Franse of Engelse norm? Leuk voor wie een tv'tje in de sleurhut op vakantie wil maar met terrestrische ontvangst al tevreden is. Of voor mensen die aan de Duitse of Belgische grens wonen. Voor elke norm een apart tv toestel, kannie beter toch?

Zoals al opgemerkt, Nederland houdt zich aan de internationale norm, maar aangezien er verschillende keuzemogelijkheden zijn, gaf ik aan dat je wel de "Nederlandse" norm ter beschikking moet hebben.

Daarmee wordt dus niet jou interpretatie bedoeld.

Ik was voor jou niet duidelijk genoeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2018 om 07:22 zei Tonskidutch:

maar er is geen vrije ontvangst meer binnenkort that is a bummer

voorlopig in Frankrijk wel maar hoe lang dat blijft is de vraag, France 4 en France O gaan in 2019 van de DVB-T gehaald worden wegens bezuinigingen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

De ticker staat, sinds ongeveer tien dagen, elke dag aan op alleen NPO1 van 8:35 tot 8:40 en opnieuw van 20:35 tot 20:40. Alleen via de zendmasten van Groningen en Smilde. 

 

De tekst is: Binnenkort verandert het tv-signaal. Voor ontvangst van dit en andere kanalen heeft u een nieuwe ontvanger nodig. Informeer bij de aanbieder  van uw tv-ontvanger naar de mogelijkheden. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste signalen zijn al ontvangen:

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar de NPO-zenders in HD. Ik ontvang hier ook 13 Duitse zenders in HD via DVB-T2 en die zenders leveren een mooi plaatje. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2018 om 14:17 zei Melchiorskystar:

@moonchild: Moore's Law is no more  (RIP). Ik beweer niet dat er geen verbetering mogelijk is, maar dat je vast de komende 10 jaar zonder 8k-ondersteuning kunt...

 

Moore's law is er nog steeds hoor, een mening van een columnist is een opinie en doet er IMO niet toe. Tot nog toe is het stijgen van het aantal transistors die je per dollar door scaling krijgt (dat is Moore's law) een vrij lineaire ontwikkeling geweest. Pas nu begint (naar meer dan 50 jaar) het einde van het fysiek mogelijke in zicht te komen en komt het einde in zicht van Moore's law. Volgens Intel wordt het ook steeds lastiger Maar hij is nog niet dood.

 

(Soort van) On Topic:

Dat zal weer een bergje elektronica scrap opleveren.  Jammer dat KPN weer kiest voor het huurmodel, waarbij je € 5,- per ontvanger (zonder extra mogelijkheden) moet betalen. Wanneer je naar de prijs nu kijkt en naar de prijs (en mogelijkheden) van Digitenne in het verleden, zie je dat KPN inzet op iTV. Dat er geen CI+ module is en deze ook niet in de planning staat, bevestigt dit. Hierdoor is EDPnet ook een hak gezet en is deze gestopt met aanbieden van nieuwe Digitenne abonnementen.

 

Jammer, als KPN DVB-T2 een (goedkoop) abonnement met CI had aangeboden hadden er denk ik wel meer mensen interesse gehad. Nu zijn er weinig opnamemogelijkheden en de enige reden dat mijn schoonouders (in de 70) nog Digitenne hebben is de Topfield TF5300k. Het is eigenlijk ook de reden dat ze nog bij KPN zitten.

 

Wel vreemd dat de oude apparatuur direct wordt afgeschakeld in de gebieden die omgezet zijn. Je zal maar in het Noorden wonen en op een camping in Noord-Holland zitten.

Ik vermoed dat KPN bang is dat misbruik zal ontstaan met oude kaarten/apparatuur.

 

Toch ben ik ook benieuwd naar DVB-T2, moet ik nog wel een fatsoenlijke Yagi + mastversterker bemachtigen, want ik zit in Ridderkerk, Zuid-Holland. Heb nog wel een kleine log-per op het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2018 om 07:22 zei Tonskidutch:

maar er is geen vrije ontvangst meer binnenkort that is a bummer

 

Is dat zo? Ik hoorde het over België maar doen de Duitsers daar volgens jou ook aan mee? Ik kan het me nauwelijks voorstellen! In landen als Engeland en Duitsland is het voor de mensen zo absoluut vanzelfsprekend dat je terrestrische tv nu net zo kijkt als dat in de laatste halve eeuw gebeurde, alleen nu digitaal en met een veel grotere ongecodeerde programmakeuze.

 

Als ze hier Ned 1-2-3 achter een decoder zetten dan is dat wellicht de beste smoes voor Rutte en co om het hele publieke omroepstelsel te verwoesten zodat we daarna alleen nog maar multinationalgezinde propaganda in plaats van democratisch gecontroleerde nieuwsgaring overhouden. Het gaat sowieso steeds meer die richting uit, goed voor de nu intussen 112.000 Nederlandse miljonairs. Maar God helpe onze kleinkinderen in een steeds onrechtvaardiger wordend Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei T90user:

Is dat zo?

voor NPO 1 2 3 niet blijkt, daar KPN dat gratis zal blijven doorgeven ook na december 2018 maar in DVB-T2 (gefaseerd per regio)

voor de Duitse öffentlich Rechtlichen zal tot 2024 ARD en ZDF gratis blijven maar die zijn al op DVB-T2 overgestapt sinds begin 2017

voor den Belg ook in DVB-T2 momenteel is het niet gratis... > klik

 

dat is de stand een maand later

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Tonskidutch maar ik ben even de draad helemaal kwijt. Ik nam toen ik "Bummer" uitsprak zag, dat je daarmee aangaf dat de publieke omroepen op termijn in elk land achter de decoder zouden verdwijnen. Voor landen als Duitsland en Engeland leek me dat volstrekt ondenkbaar omdat de gedachte dat je enerzijds kijk- en luistergeld betalen moet en anderzijds dan nog in eigen land niet gewoon de tv zonder verder abonnement zou kunnen aanzetten volstrekt ondenkbaar is.

 

Ik nam echter aan dat je het over België en Nederland had. Over dat laatste had ik nog niets eerder gehoord maar goed, als Digitenne vindt dat je hun zenders niet met een andere dan hun eigen ontvanger zou moeten kunnen ontvangen zou dat theoretisch mogelijk zijn geweest. De Duitse DVB-t2 zenders kan ik hier al met meerdere Combo-satontvangers binnenhalen dus als norm maak ik me daar niet zo druk om, maar als ze er geintjes mee gaan uithalen is dat natuurlijk iets anders.

 

Wat die 2024 datum betreft, geldt dat volgens jou voor DVB-t2? Ik dacht dat het ging om de verbreiding via Astra 1 om de auteursrechtenvraag tot de bevolking van Duitsland zelf in te perken maar wellicht vergis ik me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Thursday, July 26, 2018 om 18:43 zei ceesv:

Ja, Ned 1,2,3 blijven met de juiste ontvanger of de juiste TV vrij te ontvangen in DVVB-T2

Je kan een FTA DVB-T2 ontvanger overal aanschaffen, maar wel opletten dat die de Nederlandse Norm ondersteunt.

Hoe weet ik of een Spaanse ontvanger werkt in Nederland ?

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...