Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

  • Moderator
23 minuten geleden zei luisteraar:

 

Ik herinner mij de copyricht wetgeving ja mag materiaal delen met huisgenoten en vrienden.

 

Huisgenoten ja

In huiselijke kring (familie en vrienden) ja

Internet nee

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


.

aangepast door Alex1970
Verwijderd om elke schijn van off topic te voorkomen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heeft deze thematisering van uw frustraties nu met de titel en de vraag te maken

helemaal niets

is weer typisch een ander thema erdoor heen brijen waardoor mensen de draad zelf verliezen

 

 

het bericht geld natuurlijk VOOR luisteraar

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2018 om 22:23 zei Noordzee:

Ik vraag me af of je de KPN-ontvanger los (zonder abonnement) kan kopen. 

Vermoedelijk niet....

 

Ben even verder gaan kijken en vond als alternatief (voor de FTA-zenders) deze ontvanger:

 

XORO DVB-T2-ontvanger HRT 7619

- Kost ongeveer 50 Euro.

- Heeft HDMI en scart-aansluiting, (Let op : niet alle DVB-T2-ontvangers hebben een Scart-aansluiting) 

- Voedingsspanning (+5V) voor actieve antenne's is in-schakelbaar.  

 

Dat laatste is voor mij ook belangrijk, want dan kan ik mijn huidige Haaienvin-Antenne blijven gebruiken. 

 

 

 

 

Vandaag heb ik deze ontvanger per post ontvangen en daarna aangesloten op de TV.  

Voor minder dan 28 Euro (incl. verzendkosten) ben ik klaar voor de toekomst. 

 

Zet die H.265 HEVC maar zo snel mogelijk aan.......

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei luisteraar:

ALs je dan nog maar ontvangst hebt, om dvb-t2 te ontvangen heb je meer signaalsterkte nodig dan bij dvb-t.

Ik ontvang NL dvb-t net op het randje als het T2 wordt zal het voorbij zijn.

 

Ik ga er toch maar vanuit dat ik met een buitenantenne op het dak ontvangst blijf houden. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2018 om 19:41 zei luisteraar:

ALs je dan nog maar ontvangst hebt, om dvb-t2 te ontvangen heb je meer signaalsterkte nodig dan bij dvb-t.

Ik ontvang NL dvb-t net op het randje als het T2 wordt zal het voorbij zijn.

Ik heb begrepen dat de ontvangst straks (met DVB-T2) beter zal worden.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort de Zgemma H7s, 2x sat tuner en 1x dvb-t2 tuner.
Mijn externe yagi antenne er op aan gesloten en alle frequenties laten scannen.
Ik ontvang hier in Enschede ook de Duitse vrije zenders, de h265 zenders zijn echt een stuk mooier, wel moet ik de antenne nog wat beter uitrichten, af en toe valt het beeld weg op deze kanalen.  Kan zijn dat ik een 2e antenne nodig heb, 1 voor het Nederlandse deel en 1 voor de Duitse zenders

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik zou eerst proberen de antenne optimaal uit te richten op de duitse zender (Munster). Waarschijnlijk ontvang je de nederlandse kanalen dan ook nog wel, omdat de nederlandse zender in jouw woonplaats staat. Beide zenders zijn verticaal gepolariseerd; dat is dus geen probleem.

Zie net, dat de zender Munster pas op 25 april on air gaat.

Maar de suggestie om eerst op de duitse zender optimaal de antenne uit te richten blijft geldig.

aangepast door HG5812
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei HG5812:

aar de suggestie om eerst op de duitse zender optimaal de antenne uit te richten blijft geldig.

ik was net bij een andere Mosasaurus die een draaibare hark antenne heeft voor DVB-T2

het herinnerde me aan vroeger (voor TV - Ned 123 en ARD + ZDF en Belschje en Waole...

 

nu met verschillende zendmasten in de buurt is het wel al een heel stuk makkelijker maar Duits en Belschj liggen hier net tegenovergesteld ;)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei HG5812:

Hallo.

Ik zou eerst proberen de antenne optimaal uit te richten op de duitse zender (Munster). Waarschijnlijk ontvang je de nederlandse kanalen dan ook nog wel, omdat de nederlandse zender in jouw woonplaats staat. Beide zenders zijn verticaal gepolariseerd; dat is dus geen probleem.

Zie net, dat de zender Munster pas op 25 april on air gaat.

Maar de suggestie om eerst op de duitse zender optimaal de antenne uit te richten blijft geldig.
 

Ga ik is doen, tegen die tijd zal het ook wel wat warmer zijn buiten :cool:

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...