Ga naar inhoud


uw klimaat


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Laten we het dan maar niet over de windmolens en zonnepanelen hebben, dat is ook een bijna niet te verwerken materiaal

https://www.klimaatfeiten.nl/maatregelen/milieu-aspecten/afval

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@alias haha Volgens de BENG berekening inzake energie neutraliteit en ook oudere onderzoeken omtrent duurzaamheid scoren zonnepanelen inderdaad laag juist omdat ze een beperkte levensduur hebben en maar 10% gerecycled wordt van beschadigde of onrendabele panelen.

De afname van de opbrengst moet men ook niet vergeten als er een terugverdientijd berekening gemaakt wordt.

 

De herkomst van de panelen is natuurlijk ook van belang bij een dergelijke beoordeling, want de Chinese meuk onder de panelen is ook nog een belangrijk aspect.

De mini / micro windmolen heeft daar een veel betere score.

micro-windmolen-420x280.jpg

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie jij al dat iedereen straks zo'n mini windmolen op z'n dak heeft?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen komen op een flinke mast te staan. Ik weet nog heel goed hoe de gemeente problemen had met mijn 27mc antenne op een gaspijp van 6 meter 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2022 om 11:50, Tonskidutch zei:

Ik heb er al diverse gezien in Amsterdam Ijburg, wel is te vermelden dat het straks niet meer vergunningsvrij is.

Het lijkt me een zinvol alternatief als je ook je eigen opslag hebt.

 

Op 13-5-2022 om 11:50, Tonskidutch zei:

 

 

Vergeet windenergie op lokaal-niveau.

volstrekt niet haalbaar. In de Noordoostpolder wellicht maar verder niet van toepassing. Optisch en akoestisch volstrekt niet toepasbaar.

 

En eigen opslag is volstrekt onhaalbaar gezien de huidige kosten.

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er naderhand nog eens geweest om met de huiseigenaar te praten. Er waren 0 bezwaren van de buren en het geluid is meetbaar laag volgens hem.

Ik zal hem eens vragen of hij de maand en jaar opbrengsten eens naar mij kan sturen. Opdat O Thomas hiero feiten kan krijgen.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...