Ga naar inhoud


uw klimaat


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

als er publicaties ten overvloede staan waar we ons kunnen informeren, dan is er geen sprake van angst zaaien.

het is lezen lezen en nog eens lezen

je eigen conclusies zijn altijd een deel, dus worden meebepaald door de informatie die je had

 

ik schrik niet van beperkingen die ik zelf al kan nemen

ik schrik van die er in mijn omgeving helemaal niets voor over hebben

dat is 50% en meer van de mensen

 

dan is het inderdaad kansloos

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Tonskidutch:

als er publicaties ten overvloede staan waar we ons kunnen informeren

 

Inderdaad. En als je dat nou eens niet selectief doet dan kom je er achter dat er minstens net zoveel wetenschappelijk bewijs is van wetenschappers die sceptisch zijn. Het vervelende is alleen dat deze wetenschappers direct verkettert worden door de nono's met hun FB accountje.

 

Zeg op TV of internet eens iets wat door de gekleurde medemens mogelijk verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen worden en je wordt direct door het klootjesvolk als racist weggezet.

 

Allemaal zaken die niet goed zijn voor je carrière en daarmee de discussie direct kalt stellen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja die kant van de medaille ken ik niet, wil ik ook niet kennen leren.

Je hebt het over wetenschap of over journalistiek, beide past gewoon niet samen.

 

Dus als vrijdenker kun je nonsens berichtgeving dan ook helemaal ignoreren, want zodra je beweert dat je iets anders geloofwaardiger vindt heb je een probleem.  Dat is jou stelling!

Dat is helder.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit een documentaire gezien, dat het kweken van dieren voor vlees consumptie ook niet goed is voor opwarming van de aarde.

En natuurlijk gaan mensen twijfelen is het voor het geld of niet, die opwarming en etc.

In Antwerpen mag je met een vervuilende auto niet binnen.

Betaal je, mag dat wel.

Wordt de auto dan plots proper voor een dag, als je betaald?

Het zou moeten zijn niet binnen is niet binnen.

Maar dergelijke zaken doen mensen denken, vinden ze het uit voor de staatskas te vullen en werk te creëren of echt voor het milieu??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw is van buitenlandse komaf en wil om de twee jaar, voor een viertal weken naar haar familie. Kan er eens iemand een alternatief voor een vliegtuig aanbieden, om een afstand van ongeveer  8000 km te overbruggen? Ik denk het niet, dus oordeel niet te vlug dat de opwarming van het klimaat door iedere vliegtuig reiziger de schuld is. Trouwens het klimaat veranderde al verschillende malen voor de mens hier op de aardbol rond liep. En ja ik heb groene sympathieën, ik rij maar tussen de 5000 en 10.000 km per jaar met de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn geen gemakkelijke antwoorden over dit topic en m.b.t. uw klimaat

doe eens een beetje gecultiveerd dan die doorsnee journalistiek adepten die je met kolder titels of oneliners weer herhaald op 't internet

hier heb je de kans eens helemaal off topic visies en vernieuwingen bekend te geven

dan laat die mineur a.you.b. achterwege

 

herhalen en kopieren van gegevens bergt een groot gevaar opdat je nonsens verteld

in mijn vak gebruiken we de term herbouwwaarde

wat het kost iets dat verloren gaat te herbouwen!

dat kun je dus inzake ons milieu en uw klimaat vergeten (die toestand is niet reversibel)

 

is het stuk dan ga je alleen nog nadelen ondervinden

 

we moeten de auto laten staan en het vliegtuig niet meer laten opstijgen voor die vakantietrip of je moet het met heel veel maatregels compenseren

en dat is in Nederland met haar onlangs gesloten Klimaat Akkoord een wiets

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei Tonskidutch:

dat kun je dus inzake ons milieu en uw klimaat vergeten (die toestand is niet reversibel)

Een gebouw is statisch, en kan je inderdaad in oude glorie herstellen.

 

Bij de natuur maakt men een grote fout, men stelt een moment van staat en probeert dat te behouden.

Maar de natuur ondergaat een cyclus, en is niet terug te herstellen naar een bepaald moment.

 

Een bos vergaat, of brandt af, waarna er weer een nieuwe cyclus begint van grasland, heide, bos enz.enz.

Doet mij denken aan die boom in de tuin van het Anne Frank huis, die moest behouden blijven tegen elke prijs.

De boom zelf dacht daar ander over en viel gewoon om.

 

Wanneer je naar de schilderijen uit de middeleeuwen kijkt zie je een kleine ijstijd.

Door het wiebelen van de aardas schuift het klimaat telkens omhoog naar het noorden of omlaag naar het zuiden.

De zonnevlekken cyclus van 11 jaar is ook duidelijk terug te herkennen uit de gemeten waarden in het verleden.

 

Als techneut zou ik inzetten op waterstof als energie drager en de aardolie gebruiken voor de fabricage van duurzame artikelen.

Maar in Rotterdam een paar oudere auto's op basis van hun leeftijd verbannen, en tegelijk reusachtige rokende schepen in dezelfde zone te verwelkomen is niet uit te leggen.

 

Ik beweeg mijn voertuigen met behulp van diesel, op dit moment het schoonste alternatief. (Euro 6D)

 

Wil je echt iets doen voor het milieu, ondersteun dan maatregelen in het Oostblok, en landen als India en China.

Wanneer je daar een tijdje hebt meegelopen weet je dat daar bijna alles verbeterd kan worden.

 

Voor de laatste 2 % verbetering bij ons betalen we 98% meer kosten.

Voor een fractie van die kosten kan je in de landen het milieu met 50% verbeteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De winst voor plastic zakjes is sowieso nul. Het is niet jouw plastic zakje die daar in de soep drijft.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Bij de lidl Duitsland zag ik al papieren draagtassen van lidl

bron iemand

 

dat is al meer dan een jaar dat plastic draagzakjes niet meer verkocht mogen worden in Duitsland en nu in Nederland ook steeds meer papier in opkomst is bij winkeliers.

 

maar vlees en of kaas en melkproducten zijn allemaal in pvc folie met weekmakers als voorverpakte hoeveelheden in de Supermarkt in Deutschland

dus hoe milieubewust ben je? papier is echt niet milieuvriendelijker

 

dat zijn dus in enkele gevallen degelijk onderzochte topics

helaas flikkeren 50% van de consumenten plastic zo maar in de openbare ruimte en in oppervlakte wateren

 

dus er is aantoonbaar een vervuiler die beter moest omgaan met zijn afval

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...