Ga naar inhoud


uw klimaat


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Dat er nog iemand twijfelt aan de klimaatverandering, dat kan er bij mij niet zo goed in.

Oorzaken kunnen legio zijn, maar in het verleden zijn er inderdaad al diersoorten geweest die bijzonder grote gevolgen hadden voor de omgeving, en vermoedelijk ook het klimaat.

In het verleden zijn er al 5 grote periodes geweest die geleid hebben tot massale sterfte van hele populaties.

De oorzaken zijn vaak niet gekend, maar allen hadden een effect op het klimaat.

De aarde gaat er niet van kapot; bepaalde levensvormen wel. Bij de grootste stierf zo'n 95% van alle leven uit; dus het leven recupereert wel, de aarde zal blijven bestaan, maar wellicht zonder ons...

De mens (zoogdier) is een bijzonder fragiel wezentje: als we 1° warmer of kouder hebben (lichaamstemperatuur) zijn we al doodziek. Als onze zuurtegraad een fractie stijgt of daalt zijn we dood; dus het evenwicht is bijzonder kwetsbaar.

  

Ik noteer verder uit de commentaren dat het altijd iemand anders zijn schuld is, zodat we zeker zelf niets moeten doen.

Ik weiger mij daarbij neer te leggen: hoe beperkt mijn bijdrage ook is, ik rijd veel minder met de auto (tot bijna niet meer) eet minder vlees, en doe mijn verplaatsingen zo veel mogelijk met de fiets of het openbaar vervoer. Tot op heden kon ik enkel rekenen op meewarige blikken. Maar iemand moet toch ergens beginnen niet?

 

Stilletjes hoop ik dat anderen ook hun beperkte bijdrage zullen doen, maar als ik vaststel dat Zaventem gisteren een record aantal vertrekkende toeristen telde (geen mensen die 8000 km moeten vliegen om familie te bezoeken) dan word ik wat moedeloos. 

Zolang de regeringen weigeren maatregelen te nemen die noodzakelijk zijn, zal jan met de pet nooit zijn gedrag veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei jan72:

Dat er nog iemand twijfelt aan de klimaatverandering, dat kan er bij mij niet zo goed in.

 

Dan begrijp je het niet zo goed. Niemand twijfelt eraan dat het klimaat verandert, dat doet het al sinds het bestaan van klimaat. Waar we wel aan twijfelen is aan de invloed van mensen daarop. En dus ook op de "kijk mij eens goed bezig zijn" initiatieven zoals minder auto rijden of minder vlees eten.

 

Als je je werkelijk zorgen maakt om de wereld zijn er veel grotere problemen. Bijvoorbeeld de ongecontroleerde groei van de wereldbevolking. Van 7 miljard naar 11 miljard ergens in 2050. Zestig procent van de groei zit in Afrika maar onderschat China, India, Nigeria, Congo etc niet. En die mensen daar willen allemaal net als jij met de auto naar de supermarkt om hun boodschappen te doen en die thuis in de vriezer gooien. En omdat ze verwachten dat dat op korte termijn niet zal gebeuren willen ze allemaal naar het beloofde land (lees Europa). Zie de aanvallen op Ceuta https://www.elsevierweekblad.nl/buitenland/achtergrond/2018/07/agressieve-immigranten-laten-grof-geweld-los-op-agenten-634143/

 

Dus als je je ergens over zorgen wil maken....

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk,

eens wordt het dan toch geschreven en uitgesproken

het klimaat veranderd drastisch

of je de mens ervoor kan schuldig spreken is uw topic en dat stond daarmee sowieso buiten kijf

 

maar we overleven dat dus niet, binnen die tijdspanne van nu naar 2050 is geen voedsel meer.

of er gaan radicale veranderingen plaats vinden in het principe van de verzorging en daarmee ook jouw huisvesting

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Europa en Noord Amerika zijn allang 'het beloofde land' niet meer.

Dit jaar heeft China een fabriek gebouwd in USA, omdat daar de lonen lager liggen dan in China !

Chinezen investeren massaal in Afrika.

Dus jouw bijkomend item over vermeende migratiegolven moet de werkelijke discussie niet in de weg staan.

Mensen zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de huidige veranderingen in het klimaat, al was het maar omdat we ... inderdaad met zoveel zijn

We zijn trouwens niet de eersten die voor een klimaatwijziging zorgden (zoals ik in mijn eerste post vermeldde)

cyanobacteriën produceerden miljoenen jaren geleden massaal zuurstof, en veranderden de samenstelling van de dampkring.

Hiermee doodden ze bijna alle anaerobe leven, maar maakten ze aeroob leven mogelijk op aarde: dus de een zijn dood ...

Wellicht zal het zo'n vaart nu niet lopen, maar verwacht een versnelling van de opwarming.

Mijn bijdrage zal inderdaad het verschil niet maken,  (ik rijd niet met de wagen naar de supermarkt) maar ik heb wel minstens het psychologische gevoel dat ik er iets aan doe.

Aan de groei van de wereldbevolking is mijn bijdrage veel kleiner (vasectomie ... :-))  

 

http://www.climatechallenge.be/nl/klimaatverandering-woord-en-beeld/wat-is-klimaatverandering/de-mens-en-het-klimaat.aspx

 

aangepast door jan72
vergeten plakken
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei jan72:

Dus jouw bijkomend item over vermeende migratiegolven moet de werkelijke discussie niet in de weg staan.

 

Dus jij wil de dagelijkse bewijzen van die migratiegolven niet zien maar het onbewezen feit dat de mens een klimaatverandering veroorzaakt staat voor jou als een paal boven water?

Dat gaat er bij mij nou weer niet in.

 

 

42 minuten geleden zei Tonskidutch:

het klimaat veranderd drastisch

 

Waar baseer je dit op?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas blijven bij velen de bewijzen achterwege, het is vooral wij geloven dat het zo is , en nog erger zijn die toekomstvoorspellers die steeds met klinkklare onzin komen.

 

Hoe het er hier over 50 / 100 jaar zal uitzien kan echt niemand weten op vandaag, laat je geen oor aannaaien door al die profeten, ze zijn ongeloofwaardig, al denken ze zelf het wel allemaal te weten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is dat het big business is waar bakken met geld in omgaan.

 

Ik zou zeggen, follow de money.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet wat het probleem is. 

 

Hoe is deze planeet ontstaan?

Er zijn mensen die geloven dat het met een oerknal is begonnen en dat alles wat er nu is door evolutie is ontstaan.

Er zijn ook mensen die geloven dat er een Schepper is die alles heeft gemaakt.

En dan is de oplossing toch ook heel simpel?

 

Als alles is ontstaan door evolutie dan is het gewoon het overleven van de sterkste. Dan verdwijnt de mens op zeker moment en wordt die vervangen door een levensvorm, misschien wel een intelligentere, die kan leven op de wereld zoals die in de toekomst bestaat. 

(Dat lijkt mij het schizofrene aan natuurbeschermers die in evolutie geloven, aan de ene kant beweren dat het een natuurlijk proces is dat levensvormen op zeker moment verdwijnen door natuurlijke oorzaak, en aan de andere kant uit alle macht proberen dat proces te stoppen...)

 

En voor degenen die in een Schepper geloven is de oplossing ook heel simpel, tenminste als je in een Schepper gelooft die de de Bijbel heeft laten schrijven:

In Openbaring 11:18 staat dat God een "vastgestelde tijd" heeft, om "degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn". 

 

Het lijkt mij dat het in beide gevallen dus oplosbaar is. Maar niet door ons...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al kan de mensheid veel kloten in andere richtingen, zoals bossen kappen waardoor er minder CO2 wordt weggenomen, maar het grote probleem zit in het gebruik van de fossiele brandstoffen. Die olie, kolen, gas, bruinkool, turf, zijn planten uit het verleden die CO2 (koolzuurgas, broeikasgas, hebben we een beetje van nodig) vastgelegd hebben in hun materie en daarvoor in de plaats evenveel O2 (zuurstof, geen broeikasgas en hebben we veel van nodig) hebben geleverd.

Elke gram fossiele brandstof gebruiken levert extra CO2 en minder O2 en dus meer broeikaseffect.

Flink veel gebruiken en we zitten met veel CO2 en weinig O2 en een heet klimaat (woestijn) op deze breedtegraad. Zoals in het verre verleden.

Kunnen wij niet zo goed tegen maar veel andere organismen wel, dus no problem.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

laat je geen oor aannaaien door al die profeten, ze zijn ongeloofwaardig, al denken ze zelf het wel allemaal te weten.

Neem aan dat het aan mij gericht is.

Bedankt voor de zorg maar voortschrijdend inzicht staat bij mij bovenaan.

 

Edit:

Heb overigens de indruk dat de gegeven info niet gelezen/gekeken wordt/is.

aangepast door MMD
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei MMD:

Neem aan dat het aan mij gericht is.

Bedankt voor de zorg maar voortschrijdend inzicht staat bij mij bovenaan.

 

Edit:

Heb overigens de indruk dat de gegeven info niet gelezen/gekeken wordt/is.

 

Was bedoeld voor iedereen hoor, maar je had het al begrepen zie ik.😎

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...