Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei ceesv:

Maar ook mijn generatie kijkt anders tv.

Ik persoonlijk kijk alleen nog documentaires of films via Netflix.

De bagger die via traditionele tv wordt uitgezonden is een belediging.

Ceesv, bij mij is dat wel even anders. een traditionele avond begint om 19u met nieuws op Eén, dan RTL4 Nieuws en Weer, om 20u Terzake  op Canvas, om 20u30 een film op één of andere commercieel, dit kan RTL7, RTL8, SBS9, Veronica, Net5, Vier, Q2, Zes of Cas zijn. Vanavond is dat voetbal op VTM. Tijdens de reclameblokken of pauze doe ik nog vlug wat activiteiten, zoals auto binnen parkeren, de kat brokjes geven, wc bezoek en nog zoveel meer, zo blijf je ook in beweging, ook tijdens tv kijken. Oh ja tussendoor nog vlug mijn berichten en mails checken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat te denken van die apps.

Als voorbeeld Ziggo (maar geldt uiteraard ook bij andere providers)

Persoon A heeft abonnement bij Ziggo.

Persoon B kijkt via de app van Ziggo en via chromecast stream je op de tv.
En ik weet niet op hoeveel apparaten de app dan actief  mag zijn.


 Op deze manier 1x betalende abonnee, maar toch minimaal 2 huishoudens die gebruik maken.....

 

 

Frits de Laar

 

 

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders in de 80 vinden ook hun gading meer. 

Ze zetten duitse muziek,op, en wordt gebruikt als radio met momenten.

als ze verhuisd zijn, en geen sat ontvangst mogelijk is, weet ik niet wat ze gaan kijken.

zij vinden dat er gewoon geen tv meer gemaakt wordt, en er niks meer wordt getoond.

ik zal via mijn anfroid kastje via de canal digitaal app kijken ( gisteren getest en werkt), maar gaat in dec.de deur uit.

als telenet niks is, gaan ze ook weer buiten.

benieuwd of joune veel abbo’s zal kunnen binnenhalen.

misschien tijd dat ze een tv abonnement gratis bij internet geven, of voor bvb 5€.

veel programma’s vrt.nu,stevie, en andere, komen gratis binnen. Waarom heb je einfelijk nog een tv abonnement nodig als je internet hebt?

in feite weg gegooid geld, en dat begint bij de mensen die nog maar steeds meer gepluimd worden doordringen me dunkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de jeugd geen tv meer kijkt lijkt mij vreemd...  maar als jullie het zeggen zal dat wel ergens op gebaseerd zijn denk ik.

Eigenlijk iedereen die ik ken, kijkt gewoon iedere avond TV...   Maar die hebben uiteraard lang niet allemaal een abonnement waarvoor ze moeten betalen. Het aanbod FTA via satelliet is enorm... je mist totaal niets als je je "tv aansluiting" opzegt...  je verdwijnt dan uit de statistiek, maar kijkt nig steeds TV.

Voor mij is reguliere, lineaire televisie gewoon standaard...  maar ik zal wel 'oud' zijn... 

Dat Netflix is voor een bepaalde groep jonge mensen misschien even attractief, maar ik vermoed dat dat slechts een fase is... het afzetten tegen wat er in Nederland "gevestigd" is... en inderdaad, wat ik zo zie, is televisie in NL erg duur, vaar een erg schraal aanbod, zeker als ik vergelijk met Duitsland, en UK...

Ik vind het geweldig dat de link tussen de opzeggingen en de hoge prijs gelegd is!  Dat is de eerste stap in de strijd tegen te duren prijzen. Ik propageer altijd dat je iets niet moet afnemen als je het te duur vindt... dan poneer je een statement... door gewoon te klagen doe je dat niet. En gelukkig hebben nu dus meer mensen laten zien dat het gewoon te veel geld kost voor wat er geboden wordt...  Al die onzin van minimaal 30 idiote zenders voor een fors bedrag, terwijl veel mensen blij waren met een aanbod als het vroegere "Set top box pakket" van CD, voor max 60 euro per jaar...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo zal iedereen wel op zijn/haar manier omgaan met het aanbod.

Ikzelf stoor me mateloos aan reclame tijdens films. Die bekijk ik dus nooit meer rechtstreeks, maar altijd in uitgesteld relais, nadat ik er de reclame heb uitgeknipt.

Reclame kan de sfeer van een film helemaal bederven, en je geraakt er de draad door kwijt (ik toch) een reclameblok van 10 minuten doet je vergeten waar je naar aan het kijken was.

Tijdens spelletjes of andere onzin is dat probleem minder.

Nieuws en duiding haal ik sowieso uit de openbare omroepen.

Mijn echtgenote kijkt graag naar spelprogramma's (maar dan leuke en geen kinderachtige) dus de slimste mens op één, blokken, kalmte kan u redden, ...

De spelprogramma's op VTM en andere (zijn er?) vindt ze veel te kinderachtig gepresenteerd.

Ook wij moeten leren delen.

Satelliet vooral voor de Engelse kanalen, waar diverse filmzenders bij zijn.   Ook Film Europe is een bijzonder aangename zender.

Streaming diensten vindt ik vaak van bijzonder lage kwaliteit en hoewel ik vaak naar youtube tv kijk en luister (muziek) is de kwaliteit vaak erbarmelijk (maar wel zo gemakkelijk)

Dus zo eenvoudig is het allemaal niet. 

 

Als je enkel via internet kijkt, bestaat het gevaar dat je in een bijzonder kleine vijver blijft kijken, en enkel naar datgene waar de mensen waar je mee omgaat ook naar kijken.

Dit werkt dan als een soort bevestiging van datgene waarvan jij en jouw omgeving van overtuigd is. Een andere mening, een ander gezichtspunt wordt dan niet meer bekeken. Het resultaat is dan een nog verdere verschraling van het aanbod...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben op dit moment serieus aan het overwegen hoe ik de reguliere TV zenders vaarwel kan zeggen.

Inderdaad, ik erger mij mateloos aan de vreselijk lange reclameblokken, als de film na de reclame weer begint ben je bijna kwijt waar die gebleven was, een uitzondering daarop zijn de films op de NPO zenders.

Daarnaast zijn er op de reguliere commerciële TV kanalen nog nauwelijks goede films te vinden of het zijn herhalingen van oude meuk die al tig keer eerder zijn uitgezonden.

Hoofdzakelijk kijk ik Netflix en wat Nieuws op NPO of RTL4 of RTLZ, mijn vrouw kijkt nog wel regelmatig naar een Soap maar dan hebben wij het wel gehad.

En ik ben niet de enige in de 65+ groep die hierover klaagt.

 

Dus dat de TV aansluitingen drastisch wijzigen hebben de commerciële providers volledig aan zichzelf te danken.

Maar ja, een goed en betaalbaar alternatief is ook niet zo 1-2-3 te vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Jürgen,

ik denk het gaat hier met name om de kwaliteit van de content

en niet de prijs van een abo van een der TV providers (ofschoon het wel meespeelt)

 

 

 

Nou, het onderwerp is '..enorme daling...' en dat wordt niet alleen veroorzaakt door de kwaliteit van de contant maar ook degelijk mede veroorzaakt door de steeds maar stijgende prijzen van de abonnementen terwijl de content niet beter maar alleen maar slechter wordt...😉

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Jürgen,

ik denk het gaat hier met name om de kwaliteit van de content

en niet de prijs van een abo van een der TV providers (ofschoon het wel meespeelt)

 

 

 

6 minuten geleden zei Jürgen:

 

Nou, het onderwerp is '..enorme daling...' en dat wordt niet alleen veroorzaakt door de kwaliteit van de contant maar ook degelijk mede veroorzaakt door de steeds maar stijgende prijzen van de abonnementen terwijl de content niet beter maar alleen maar slechter wordt...😉

Twee conclusies over content die gebaseerd zijn op... ja op welke feiten eigenlijk? Meningen worden hier nu als feiten gepresenteerd. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...