Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

Op Totaal TV lees ik dat het aantal huishoudens dat een TV-aansluiting heeft spectaculair daalt. In het tweede kwartaal van dit jaar gaat het om een daling van maar liefst 200.000.

Als reden hiervoor wordt de sterke stijging van de abonnementsprijs opgegeven. Totaal TV baseert zich op een onderzoek van Telecompaper.

 

Zelf kan ik nog een reden verzinnen: De jeugd haakt af. 

 

Zo is mijn zoon afgelopen zomer gaan samenwonen met zijn vriendin. Zij willen dus geen TV in huis. Zelfs in een Digitenne-kastje met alleen NPO 1/2/3 hebben ze geen interesse. De nieuwe generatie zit werkelijk de hele dag op internet en heeft geen interesse meer in Radio en TV. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De wal keert het schip.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt enorm, een daling van 200.000 in 3 maanden tijd.

Ik ken ook een oudere man van 76 jaar die de tv niet meer aan heeft staan terwijl die gewoon werkt. Die oude vent zit ook de hele dag op zijn i-pad.

Hij zegt, je hebt daar veel meer mogelijkheden mee.

Maar ja, ik zie Max Verstappen toch liever op een scherm van 55 inch rijden dan op een scherm van een paar inch.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

76 is tegenwoordig niet oud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog steeds een abonnement. Ik denk echt wel dat steeds meer mensen hun abonnement opzeggen vanwegen de kosten. Je betaald voor reclame tegenwoordig en het wordt alsmaar duurder en je krijgt zenders door je strot geduwd die je helemaal niet wil.

 

aangepast door Penthe
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er zijn 2 mogelijkheden die je hebt als consument.

- Je neemt het product niet meer af, stoppen met kijken, en een briefje sturen waarin je de redenen daarvoor aangeeft.

- Je schrijft een briefje aan het bedrijf wat adverteert en geeft aan dat hun reclame je stoort en dat je daarom besloten hebt hun product niet af te nemen.

 

De eerste briefjes komen ter vermaak op het prikbord, bij de eerste postzak worden de wenkbrauwen gefronst.

Bij een kijkcijfer/ omzet daling van 10% is er crisisberaad.

 

Canaldigitaal heeft niet voor niets een manager aangetrokken, welke je moet proberen te overtuigen niet op te zeggen.

Die heeft voorlopig geen tijd om op vakantie te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo een manager aannemen is het paard achter de wagen spannen.

In plaats van de oorzaak weg te nemen wordt er iemand ingehuurd om de consument zijn opzegging in te laten trekken.

 

De boot loopt vol met water, laten we extra mensen met emmers huren.

Volgens mij kan je beter iemand huren die het lek dicht.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En al die idiote reclame tijdens een lopende uitzending gaat nu in hun gezicht ontploffen, met hun korte termijn denken zijn die MANAGERS dus binnenkort overbodig, dachten ze even de kip met de gouden eieren te hebben gevonden.

 

En de BOOT zink nu gestaag verder heren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ook mijn generatie kijkt anders tv.

Ik persoonlijk kijk alleen nog documentaires of films via Netflix.

De bagger die via traditionele tv wordt uitgezonden is een belediging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongere generatie kijkt geen TV meer.Zij hebben een enorme keuze aan films en reeksen via internet en dat is bij het internet abo inbegrepen.Mss wordt het tijd dat providers van TV eens begrijpen dat de melkkoe stilaan leeg is en de burger die prijsverhogingen om CEO's te betalen voorbij is.Trouwens zijn de duitsers en engelsen beter af met FTA channels en ik zie persoonlijk dat de jeugd hier daar wel veel naar kijkt omdat ze de talen machtig worden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...