Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten


Op 12-9-2018 om 12:01 zei Tonskidutch:

hoe kom je daar nu weer bij?

in mijn bericht dat ik enkele maanden terug publiceerde wordt duidelijk aangegeven dat er meer reclame is

ergo dan is er minder content

of denk je er weer eens anders over

Bij "kwaliteit" denk ik in eerste instantie aan de programma's zelf, maar dat specificeerde je niet. Meer reclame heb je gelijk in.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

omdat we het toch niet eens worden over kwaliteit specificeer ik niets

toch coulant van mij niet?

:grin:

 

nee, vaag...😛

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all

waar men het wel over eens kan worden betreffende dit onderwerp is dat het gaat over een maatschappelijke afkeer van de lineaire TV in Europa

dus ook al zien wij Duitse TV als kwalitatief beter dan de Nederlandse qua techniek en inhoud, de Duitsers zelve zijn er ook klaar mee

TV-aanbod niet aantrekkelijk

klik

Citaat

Het Duitse publiek keert zich intussen steeds meer van de tv af - zowel van de publieke als van de commerciële zenders. Vooral jongeren kijken steeds minder televisie: van 171 minuten per dag in 2016 naar 160 minuten vorig jaar. Veel mensen vinden het aanbod van de publieke omroep niet aantrekkelijk genoeg en betalen liever 10 euro per maand voor video on demand, blijkt uit een peiling waarover de Westdeutsche Zeitung berichtte. Kijkers zijn met de programma’s van ARD en ZDF ook niet tevredener (42 procent) dan met die van de commerciële zenders als RTL en SAT1 (41 procent). Vlak voor het referendum in Zwitserland was 55 procent van de Duitsers volgens een andere peiling tegen afschaffing van ARD en ZDF, maar 39 procent - geen kleine minderheid - sprak zich daar voor uit.

bron,  Duitslandinstituut nl

 

en zo kunnen we er meerdere publicaties vinden voor

Duitsland

Belgie

Verenigd Koninkrijk

Nederland

 

Evident dat de dalende aantallen voedertrog TV aansluitingen niet in recht evenredige relatie staan met het stijgende aantal On Demand Gourmands qua losloop kijkers daar heel veel jonge mensen bezig zijn met hun eigen media via youtube en whatsapp! Die hebben het maken van media over zich en hun gezin zelf in handen genomen. Die opnames en foto's zijn leuker en vaak beter gefilmd dan dat waar we nu naar kunnen kijken op TV.

 

 

 

 

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het word stilaan duidelijk dat die opgedrongen pakketten waarin veelal zenders zitten die je niet interesseren hun beste tijd gehad hebben.

 

On Demand slaat steeds meer aan, daar gaan ze nu toch wel moeten vanaf gaan stappen, nu de leegloop is begonnen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2018 om 20:25 zei astro iris:

Ja meningen verschillen, als ik radio luister moet er toch nu en dan eens gepraat worden. niet dat oeverloos gezwam zoals op sommige commerciëlen, maar wat info over het dagdagelijks leven. En ik ben  nochtans een 55+.

 

Ik luister graag naar jaren 60 , metal (metallica enz ) , country , bluegrass , rock (ledzeppelin e.d) en haat :disco , rapp , jazz , nederlandstalig ,paul de leeuw , gordon , raymond v.h. groenewoud , dan gaat de zender acuut UIT . ik mag ook geen "liftmuziek " , muziek zonder emotie zoals ub40 . Noem mij een zender die ik niet binnen een halfuur uit moet zetten .

Verder het gel..  op radio 5 wanneer een luisteraar vraagt waarom ze geen Freddy Canon of meer jaren 60 muziek draaien . Van alles zeggen ze om er maar van af te zijn " we draaien toch veel mooie platen ?", blijkbaar niet slimmeke anders vroegen ze het niet . Luisteraars worden totaal genegeerd , H,J, Smits (geen familie gelukkig) stuurde me eens een berichtje : " wij hebben opdracht het gat tussen NPO 2 en NPO 5 te verkleinen " , m.a.w  jullie luisteraars kunnen het dak op , wij doen wat wij willen . Totaal negeren van je publiek , daar gaat dus het aan kapot in de mediawereld . 

 

Groeten

ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet alle jaren 60  muziek SUBIET uit, wat een simpele troep is dat. Maar ik luister dan ook geen enkele commerciele radio zender, en ook geen NPO. Je hebt het allemaal helemaal niet nodig want het Internet staat vol met veel betere alternatieven en dat helemaal voor noppes.

 

Als je geen rekening houd met het kijk en luister publiek gaan deze elders heen en ze doen allemaal hard hun best dit te realiseren. Erg dom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn muziek , maar de jaren 50 60 muziek is wel de muziek waar alles van nu op gebaseerd is . En simple ???? simpeler als rapp kan volgens mij niet , om over lets  go to 

funky town maar niet te spreken . En de meeste huidige artiesten zouden zonder een bak techniek niks kunnen en klinken als ik in de auto ( wil je niet horen ) Als radio wil overleven zouden ze volgens mij meer stations met dezelfde muziek moeten hebben dus een rapp station , een rockstation , een metal station , een oldies station , een jazz station , een nederlandstalig enz . want dat zoekt iedereen blijkbaar .

 

Groeten 

Ad

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet ik zoek een zender die vanalles draait maar dan geen commerciele troep, daarom luister ik al jaren online. Jaren 50 en 60 muziek doen me niets die irriteren me zelfs de jaren 80 echter zijn geweldig tot zo ongeveer 88, in de jaren 90 zijn er ook een paar jaar die het erg goed doen daarna ging en gaat het nog steeds bergafwaarts. De kwaal is het eindeloos herhalen van dezelfde riedels terwijl er 99x meer is uitgebracht en gewoonweg niet opgezet wordt. Aangezien de commercielen en zelfs de NPO enkel maar de zelfde zooi afspeelt jaar na jaar na jaar en werkelijk niets veranderd wordt je er doodziek van. De huidige muziek kun je niet eens muziek meer noemen want het is 100% afval.

 

Iedereen haakt uiteindelijk af als alles maar herhaalt blijft worden en als daar dan ook nog reclames bij komen is het einde helemaal zoek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij rammelt er het een en ander aan je redenering , je wil niet hetzelfde , maar alleen de jaren 80 zijn goed , hoe wil jij  muziek uit de jaren 80 horen zonder herhalen ?

Je zegt dat er heel veel nieuws uitkomt ,maar tegelijk zeg je dat alles na jaren 90 slecht is . Luister je dan naar nieuwe muziek omdat het nieuw is ? Maar tegelijk vind je het slecht ?

Je luistert dus naar nieuwe muziek terwijl je het slecht vind ? ?!!

 

Maar je raakt wel een punt , heel veel mensen vinden alles wat nieuw is goed , terwijl als je even verder kijkt dat in heel veel gevallen niet zo is .

Heel veel updates zijn dikwijls downgrades maar als ze maar hard genoeg roepen vinden veel mensen het echt een verbetering . Nadenken ? Waarom ?

 

Heel veel midlife crisis Harley rijders rijden met blérpijpen voor het mooie geluid , waarom hebben ze dan zelf oordopjes in ????? Sorry ik dwaal af .

 

Groeten 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ging dit onderwerp niet over de daling van het aantal TV aansluitingen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei aanj:

Heel veel midlife crisis Harley rijders rijden met blérpijpen voor het mooie geluid , waarom hebben ze dan zelf oordopjes in

that's a full life crisis driving a Harley not a midlife crisis :grin:

 

 

 

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

En het gaat steeds harder. Ik lees op Mediamagazine de cijfers van een onderzoek in Vlaanderen:

 

Het onderzoek gaat over de groep jonge volwassen tussen de 18 en 24 jaar. 

36% van deze groep kijkt nog regelmatig lineaire TV. Dat betekent minimaal eenmaal per week. Dus 64% kijkt minder dan één keer per week naar TV. 

Daarentegen heeft 47% van deze groep een abonnement op Netflix of PlayMore van Telenet. 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat er dan toch zulke verschillen zijn in de diverse landen...

Ik lees in InfoDigital dat lineaire TV onafgebroken nummer 1 is, en vrijwel niet daalt niet in kijkduur.

Ik denk dat het programma aanbod daar toch wel iets mee te maken heeft.......

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...