Ga naar inhoud


de vegetarisch slager is een groenteboer?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

idd, leuk om terug te lezen.

wordt meer en meer actueel. 

Vergissing volgens mij is dat een vegetariër überhaupt een vleesvervanger nodig heeft.  M.i. worden die producten gemaakt om vleeseters te overhalen.

Dat zal nooit lukken.

In onze familie een paar vegetariërs (al 10 tallen jaren) en zij hebben een bijzonder gezond gestel. Eten geen vleesvervangers, maar wel eieren 😉

Geen probleem met vit B12 (is trouwens ferm overroepen door de vleeseters dat probleem)

dus een vegetarische slager draagt die naam, om andere redenen.

Ik eet sinds vele jaren enkel nog goede stukjes vlees, nooit bewerkt (dat doe ik zelf) een VEEL minder dan vroeger.

De mens is een omnivoor, die slecht in beperkte mate nuttige stoffen uit vlees kan halen (althans, dat zegt mijn dokter mij)

maar af een toe een echt lekker stukje moet kunnen (en dan is dat geen rundvlees meer, daarvoor is de impact te groot)

ik eet veel vis, en als ik kip koop, dan enkel een hele Mechelse Koekoek of een kip van Bresse. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag maar 2 x een hoeveelheid van 35 gram rood vlees per week schrijven veel voedingsdeskundige. Dus als je één tartaartje van 65 gram eet mag je eigenlijk maar de helft ervan voor die ene maaltijd. { één tartaartje voor jou en je partner, waarmee dus ook vast staat dat de verpakte TWEE tartaartjes in de supermarkt veel teveel zijn maar dat is een probleem dat terzijde vermeld moet worden }

 

En opdat de juiste stoffen van het vertering systeem hun werk kunnen doen mag je naast vlees geen koolhydraten eten, omdat die het afbreken van vlees in de nuttige stoffen van het vlees stoppen. Daarmee komt er onverteerd vlees in je dikke darm en dat kan gaan rotten en verzuren met een heel negatieve invloed op je darm.

Die koolhydraten en suikers mogen dus ook niet overmatig in het sausje zitten.

Ergo de meatburger is de slechtste van alle, brood, suiker in het tomatensausje en verbrand rood vlees.

 

Neem je 's ochtend volkoren brood { koolhydraten } en salades, 's middags enkel vlees, 's avonds wat fruit dan verdeel je de tijd dat je verteringssysteem met de producten overweg kan.

 

Bovendien is het wel apart dat "lang gestoofde vleesgerechten" een veel betere opname van nuttige stoffen in het lichaam hebben dan gebraden vlees, echter zonder al die vitaminen en daarvoor moeten er groenten en salades bij. Dus aardappel => de gezondste groente, kijk maar op de voedingsinhoud van aardappels.

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dus als je één tartaartje van 65 gram eet mag je eigenlijk maar de helft ervan voor die ene maaltijd.

 

Eén keer uitademen en hij waait van je bord 🤣

 

Dacht jij nou echt dat we in het stenentijdperk bij de voedingsdeskundige langsgingen om te horen dat de mammoetburger niet tegelijk met koolhydraten gegeten mag worden? Welnee, we aten alles wat we op dat moment beschikbaar hadden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan72 zei:

De mens is een omnivoor, die slecht in beperkte mate nuttige stoffen uit vlees kan halen (althans, dat zegt mijn dokter mij)

@Psychosammie ik reageerde natuurlijk op hetgeen de dokter gezegd heeft

Maar dacht je echt dat die steentijdperk jager en verzamelaars familie al meerdere voedingsmiddelen op de schoot hadden? Met een toetje daarna?

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Met een toetje daarna?

 

Tuurlijk, een handje bramen als toetje. Gezien de beestjes daarin is dat eigenlijk ook een hartige hap 😝

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat ze die bramen tijdens het plukken al verorberde

er was geen koelbox

In Denemarken heb je enkele steentijdperk dorpen als experiment en als toeristische trekpleister, ga maar eens kijken als je op vakantie gaat in het najaar.

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was inderdaad van plan naar Denemarken te gaan. Ik kan alleen geen geschikte accommodatie (aangepast huis) in de buurt van Kopenhagen vinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Psychosammie said:

Dacht jij nou echt dat we in het stenentijdperk bij de voedingsdeskundige langsgingen

In die tijd was je levensverwachting 30 tot hooguit 40 jaar.

Doordat de mens steeds slimmer werd en zijn kennis kon doorgeven werd de levensverwachting gaandeweg steeds hoger.

Inmiddels zitten we zo'n beetje aan de top waarbij we het laatste decennium van het leven doormodderen met een overmaat medicamenten en aanvullende noodzakelijke zorg.

Ben je van de groente club helemaal prima als ze ook maar verantwoording nemen voor lange termijn gevolgen van hun keuze.

Als ze na 40 jaar "gezonde" vega lifestyle bij bosjes omvallen dan moeten ze niet zo laf zijn om de schuld bij fabrikanten, regering en voedingsdeskundigen neer te leggen.

Net zo goed dat als ze gezond 110 jaar worden dat ze dan iedereen maar proberen te verplichten tot dezelfde levensstijl door "ongezonde" producten onredelijk duur te maken.

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Op 7-8-2022 om 12:32, Tonskidutch zei:

als je het zo als die oermens die het vuur ontdekt had om vlees genietbaar te maken ook nog zelf moet gaan koeien vangen kost het meer dan 50€ per kilo

😁

 

er zijn geen vleesvervangers, wel andere ingrediënten die hun eigen recept verdienen

 

vet geschreven

 

Het is natuurlijk alweer een tijd geleden, maar de prijzen zijn dusdanig hoog in de supermarkt en bij de groenteboer dat je eerst op je hoofd krabt of je vlees of vega koopt en dus eet.

En twee Vega burgers van nog geen 230 gram te samen kosten je 5,45€ t.o.v. twee rundvlees burger van 220 gram a 3,29€.

 

Mislukte actie over de volle linie met de propaganda voor vegetarisch.

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit dat ca 10% van de Nederlanders een gluten-allergie heeft en vindt dan maar eens een vegaburger die ook nog eens een bio-rundervink qua kwaliteit van smaak kan benaderen en betaalbaar is. M'n lief heeft jaren gezocht maar het opgegeven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-9-2018 om 12:37, Tonskidutch zei:

waar er sprake is van een vegetarische slager dat is toch een contradictio in terminis


volgens mij moet dan een carnivorische groenteboer een slager zijn. Of heb ik het mis?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt lekker over, ook al eten alle gasten zich ongans in de bio-rundervinken.

Ik zal onze jongste er op wijzen. Zij vindt die 3,5 uur werk geen probleem, ik wel. Zij staat met plezier 6 uur in de keuken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgegroeid met vlees en zal dat die paar jaar die ik nog heb ook blijven doen.. Dat ze de jonge generatie van het vlees afwijken moeten ze zelf weten al vind ik de argumentatie erg hoog geitenwollensokken agoog gehalte hebben. We zijn omnivoor en dus in staat om 'alles' te eten. Uitsluitend vegetarisch eten gaat niet eens omdat we daarvoor de verteringmogelijkheid niet hebben. Een herkauwer heeft niet voor niets 4 magen en een langer darmstelsel..

En dan die verplichte vegaweek met gratis Voucher. Ooit geprobeerd

Niet te vreten! Geen textuur en vooral geen smaak....

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...