Ga naar inhoud


VPN, welke regio stel je in.


Con

Aanbevolen berichten

Vandaag (net) heb ik VPN geïnstalleerd met de tut van Computertotaal

icm de manual van Private Internet access.

 

Ik krijg alleen niet helder wanneer je welke regio instelt?

Iemand advies?

Nu wordt ik omgeleid via Londen. Ik vind het prima maar die andere

regionen zijn er, lijkt mij, niet voor niets.

 

En hoe kun je, in je browser, zien dat je een beveiligde surfverbinding hebt? 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is je doel van je VPN?

Ik denk dat je browser niks merkt van de VPN verbinding.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Con:

Vandaag (net) heb ik VPN geïnstalleerd met de tut van Computertotaal

icm de manual van Private Internet access.

 

Ik krijg alleen niet helder wanneer je welke regio instelt?

Iemand advies?

Nu wordt ik omgeleid via Londen. Ik vind het prima maar die andere

regionen zijn er, lijkt mij, niet voor niets.

 

En hoe kun je, in je browser, zien dat je een beveiligde surfverbinding hebt? 

Welke VPN? Er zijn er legios.

 

En ik stel altijd de regio in waar ik wat wil kunnen zien, wil ik wat van de BBC kunnen zien wordt het de UK, wil ik wat bekijken in Amerika wordt het de US en ga zo maar door.

 

In je browser kun je niet zien of je veilig bent dat staat juist weer vermeld bij de gene waarvan jij de VPN servers gebruikt, dus daar doorlezen op de website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Psychosammie:

Wat is je doel van je VPN?

Ik denk dat je browser niks merkt van de VPN verbinding.

 

Wil een beetje van Big Brother af en het gevoel krijgen dat ik toch nog een beetje aan veiligheid doe.

 

 

11 uur geleden zei Penthe:

Welke VPN? Er zijn er legios.

 

En ik stel altijd de regio in waar ik wat wil kunnen zien, wil ik wat van de BBC kunnen zien wordt het de UK, wil ik wat bekijken in Amerika wordt het de US en ga zo maar door.

 

In je browser kun je niet zien of je veilig bent dat staat juist weer vermeld bij de gene waarvan jij de VPN servers gebruikt, dus daar doorlezen op de website.

 

Internet Private Access.

 

Helder, tnx.

 

In het systeemvak staan een slotje.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je met VPN niet echt van Big Brother af bent.

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=uEjrW4zHKZKjwAK4pIi4AQ&ins=false&q=is+vpn+echt+anoniem&oq=Is+vpn+annonie&gs_l=mobile-gws-wiz-hp.1.1.0i22i30j0i8i13i30.3020.15709..18050...0.0..0.582.2757.9j0j1j2j0j2....2..0....1.......3..0j41j46j0i131j46i131j0i22i10i30j33i21j33i160j0i13j0i13i30.8uYTDLQ0ClY

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Psychosammie:

Ik denk dat je met VPN niet echt van Big Brother af bent.

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=uEjrW4zHKZKjwAK4pIi4AQ&ins=false&q=is+vpn+echt+anoniem&oq=Is+vpn+annonie&gs_l=mobile-gws-wiz-hp.1.1.0i22i30j0i8i13i30.3020.15709..18050...0.0..0.582.2757.9j0j1j2j0j2....2..0....1.......3..0j41j46j0i131j46i131j0i22i10i30j33i21j33i160j0i13j0i13i30.8uYTDLQ0ClY

 

image.png.266ee2498c63924b55f4e43828deb6e5.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fragment uit het artikel van april jongstleden;

Met de naderende sleepwet speelt de overheid straks nog meer voor Big Brother  dan

het nu al doet. Zit je niet op pottenkijkers te wachten, dan maskeer je het dataverkeer

eenvoudig met een vpn-dienst. Door via de server van de vpn-dienst te  surfen, blijf je

anoniem. In dit artikel leggen we uit hoe je zo’n beveiligde verbinding  instelt op een

computer, tablet, smartphone én router.

 

 

Zie verder; https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zet-een-vpn-op-al-je-apparaten/

 

En daar heb ik mij door laten leiden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link doet het wel als je hem volledig selecteert. Maar het is gewoon een Google search met de tekst "is vpn echt anoniem".
Je krijgt dan een hoop uitleg waarom vpn niet anoniem is.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VPN is uiteraard veiliger "surfen" maar natuurlijk niet anoniem als een dienst/overheid via gerechtelijk besluit een VPN aanbieder vraagt om gegevens vrij te geven gaat dit gewoon gebeuren zonder twijfel. VPN is erg populair omdat veel mensen al gauw in paniek raken als ze een filmpje o.i.d. downloaden allemaal kul tenzij je een "big fish" bent. Als ze je willen vinden gebeurt dit dus echt wel maar niet als je af en toe eens wat "stouts" download dat is veels te veel gedoe en zij moeten komen met de bewijzen niet de downloader bewijslast is in NL niet omgekeerd.

 

"only my 2 cents"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom denk ik ook dat je een vpn aanbieder van buiten de EU moet nemen. Dan zit je al een stuk veiliger, ook omdat er niet zomaar je data opgevraagd kan worden... Bovendien moet je een vpn aanbieder nemen die je data niet logt. Er zijn er die daar garantie op geven dat ze het niet doen...  of het echt zo is weet ik uiteraard niet.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een fragment uit ComputerTotaal waarbij een en ander wordt genuanceerd;

Ben ik echt anoniem met VPN?

Nee, echt anoniem op internet ben je nooit. Je internetprovider weet met wie je contact maakt, bijvoorbeeld je VPN-dienst. Je VPN-dienst weet wel wat je doet, maar houdt daar normaal gesproken geen logs van bij. Toch hoeft er maar iemand een tap te plaatsen en je bent gezien. Gelukkig kan dat niet zomaar, dat is zelfs voor een overheid, geheime dienst of andere kwaadwillige geen koud kunstje.

 

En over de logbestanden zegt CT over Private Internet Access;

Al jaren is Private Internet Access (PIA) een grote favoriet onder vpn-gebruikers, met name door de spotgoedkope prijs die door maar weinig concurrenten kan worden geëvenaard. Ondanks de lage prijs hoef je bijna nergens op in te leveren: snelheid, servers, gebruiksgemak – ze zijn allemaal aanwezig. Bovendien is Private Internet Access een van de weinige bedrijven dat kan aantonen geen gebruiksgegevens te loggen. Niet dat andere vpn-diensten dat per se wél doen, maar PIA bewees tijdens een rechtszaak met de FBI niets bij te houden. Een van de beste keuzes voor... nou ja, eigenlijk iedereen!

 

Dus heb ik geen illusies maar wel het idee dat ik iets tegen veiligheid heb gedaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Con:

maar wel het idee dat ik iets tegen veiligheid heb gedaan

 

Tegen of voor? :D

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De marketingterm 'veiligheid' vind ik persoonlijk wat overdreven.

VPN biedt een versleuteling, van de computer tot aan de VPN-provider; daarachter niet meer.

Hoe veilig die versleuteling is, is altijd maar de vraag. Ook 'beveiligde' telefoons die veel door criminelen werden gebruikt bleken onlangs real time gevolgd door 'veiligheidspersoneel' van de Nederlandse overheid. Ben benieuwd hoeveel extra vissen ze gevangen hebben, die ze nog niet eerder op de radar hebben gehad, alleen door het kijken wie van de versleutelde diensten gebruik maakten.

En behalve de versleuteling is er natuurlijk de 'het dwaalspoor' van de VPN, handig voor het ontwijken van geo-blocks, maar 'anonimiteit' is niet 100% zeker zoals hierboven al geschreven werd.

 

Ik herinner me een bericht van een hele tijd geleden over hoe extremistische elementen het onderscheppen van hun berichtenverkeer omzeilden: ze verzonden onderling geen email, maar ze logden allemaal in op één emailaccount, en sloegen hun berichten aan elkaar op onder 'concepten'. Slim veiligheidsconcept! (Voor zolang als het werkt(e)....)

 

Hoe meer mensen gebruik maken van versleuteling, hoe meer overheden wellicht zullen investeren in het kraken ervan. Ik weet niet zo goed hoe nuttig het is, om mee te doen met die versleutelingswedloop....

 

groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

 

Tegen of voor? :D

 

Met 😄

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...