Ga naar inhoud


Satellietforum ter ziele


Sprietje

Aanbevolen berichten


6 uur geleden zei Psychosammie:

 

Kan het zijn dat bij jou in de buurt de voertaal geen Nederlands meer is? Hier in het dorp zie ik nergens een schotel, alleen bij afgelegen boerderijen.

Dat kan kloppen voor een groot deel van de schotels maar er zitten er toch enkele bij die naar Astra 3 gericht zijn.
De vreemde eend in de bijt is de schotel van m'n ex-buurman die pal naar het noorden gericht is en waarschijnlijk om die reden nooit met een coaxkabel werd aangesloten :grin: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet erg, maar wel jammer. 

 

Op dat andere forum zaten een aantal hobbyisten, die hier al heel lang niet meer komen. En af en toe kon je ook leuke discussie's hebben met de moderatoren daar. Die hebben hier ook wel een account, maar zijn hier maar zelden.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2019 om 13:23 zei Psychosammie:

 

Ja, maar dat lijkt mij ook een groep die prima zonder TV kan tijdens hun vakantie.

 

Dat is een aanname die ik niet kan bevestigen.

Misschien kunnen er een aantal kampeerders die tijdens een vakantie wel even zonder TV kunnen maar die overwinteraars die ik tegenkom kunnen stuk voor stuk echt niet zonder TV.

Al moet ik toegeven dat het aantal dat niet meer via schotel kijkt steeds groter wordt, dit hoofdzakelijk door de steeds beter wordende WiFi capaciteit op de campingplaatsen.

Nu is dit echter ook een groep die best wat geld kan besteden aan allerhande nieuwe technieken om TV op een alternatieve wijze te kunnen bekijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noordzee schrijft:
En af en toe kon je ook leuke discussie's hebben met de moderatoren daar. Die hebben hier ook wel een account, maar zijn hier maar zelden.

 

Nou, nou Noordzee, de moderator van het satellietforum heeft op het sat4all forum meer dan 2500 berichten geschreven, de laatste 4 weken geleden nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was 't boekje met een extra bijlage met satfrequenties. In de tijd met TV1000 en D2-mac waren er idd waren er weinig met  sat tv.

Op reis, wat doet men , men koopt een simcard ginds voor je tablet/notebook/laptop of tethering via phone en je hebt bijna alles voor een paar tientallen €'s.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...