Ga naar inhoud


Formule 1 in 2019


Sprietje

Aanbevolen berichten


Max Verstappen kon afgelopen weekeinde met zijn Red Bull-bolide weer niet opboksen tegen de Mercedessen en Ferrari’s, die oppermachtig waren in Rusland. Vader Jos uitte maandag met het oog op 2020 nog zijn zorgen, maar adviseur Helmut Marko kwam vervolgens met een hoopgevende boodschap.

 

Meer op de Telegraaf :https://www.telegraaf.nl/sport/1507713340/hoopgevende-boodschap-voor-verstappen

 

Naast super Benzine, zal ook een Super Drankje hem vleugels geven

Maximum%20Strength%20Mucinex%20Fast%20Ma

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat formule 1 gebeuren is en blijft een soort van soap.

Valse mediaberichten met opzwepende verhalen, die inmiddels al tig jaar duren net zoals "goede tijden, slechte tijden", steeds hetzelfde verhaal en steeds worden de kijkers weer in de maling genomen.

 

Onderhand verdenk ik dat de formule 1 in Amerikaanse handen onder de vleugels van Ross Brawn en het Amerikaanse 'Liberty Media' Chase Carey zo langzamerhand een soort van gemotoriseerde versie van WrestleMania is geworden.

Van te voren staat al vast wie er gaat winnen, van te voren worden de soapverhalen geschreven om ons als kijker te blijven boeien en meer geld uit te laten geven aan deze gemotoriseerde klucht.

 

Alles is in mijn ogen een beetje toevallig.

Ferrari die na de zomerstop plotseling veel snelheid heeft gevonden, iets wat volgens de regels niet mag omdat tijdens de zomerstop de teams niet aan de auto mogen werken..

Maar ja, FIA en Ferrari zijn onderhand verstrengeld, zeker nadat de topman van de FIA bij Ferrari is gaan werken.

 

Ik zeg je dat deze hele autosport is verziekt door die achterlijke Amerikanen! Wat een kansloos volk is dat toch ook. (althans, het bedrijfsleven)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei drz:

net zoals "goede tijden, slechte tijden", steeds hetzelfde verhaal en steeds worden de kijkers weer in de maling genomen

kijk jij daar dan naar?

 

natuurlijk is formule 1 een heel stuk leuker geworden om te zien, maar niet toegankelijker qua gratis kijken of als sport voor een groot aantal mensen

voetbal is dan toch nummer één

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

kijk jij daar dan naar?

Ehm, eh...van horen zeggen natuurlijk!😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eerlijk bekennen dat ik heeeel lang geleden op bezoek bij een vriendin een keer een half uur naar goede tijden heb gekeken, me verbaasd heb en besloten er nooit weer naar te kijken.

 

Verder is voor mij de F1 alleen leuker geworden doordat Max meedoet.

 

Doet hij het trouwens nu met de Honda beter dan met de Renault vraag ik me af? Wie heeft de cijfers?

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redbull nog steeds het derde team, dus nee, hij doet het niet beter dan de voorgaande jaren.

Het chassis loopt steeds te ver achter omdat ze nog steeds een oude seniele idioot met potlood een auto laten ontwerpen.

Volgens de verhalen uit de wandelgangen is max nu zelf aan het meehelpen het chassis te ontwerpen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild, het lijkt mij een interessant boek.

Ik heb de commentaren er onder gelezen en het antwoord op het achterblijven van de hedendaagse successen van Newey zit in dit commentaar:

 

Citaat

 

Dec 04, 2018 Bill Leach rated it really liked it
An autobiography with a twist. Newey concentrates on his professional life as a race car developer, the chapters covering successive projects. His work started with Indy cars but moved into the Formula 1. His most successful years were with Red Bull where they won four championships.

Formula 1 is largely about designing around very specific specifications. Newey feels that he is particularly good at finding opportunities to improve performance within these constraints. Frequently, new regulations are put in place with the objective of moderating speeds, but careful design work allowed much of this lose to be recovered through new design ideas.

Much of the narrative is about the engineering that the author had done. As much of Newey's background was in aerodynamics, the work largely involved the airflow around the body, the wheels and the rear (the diffuser) where the various airflows rejoin. The airflow at high speeds creates a downward force that increases the maximum cornering force to as much as 5 G's.

After discussing the challenges associated with each year's design, Newey describes the races. The interplay between the performance gains, equipment failures and driver performance makes for exciting reading.

In 2014, the controlling body for Formula 1, the FIA, changed the regulations toward a hybrid design with more restrictions on body design, making for fewer opportunities to develop a winning car. At this point, Newey transitions to a new role of providing advanced technology. The last project covered is the development of the Aston Martin Valkyrie. Again, the design decisions are interesting, as Newey believes that current sports cars have become big, heavy and clumsy.

 

Hij heeft blijkbaar moeite met moderne hybride systemen waarbij zijn leeftijd hem parten speelt, iets wat ik al ergens schreef..

Bovendien is Newey ook met andere zaken bezig dan de Formule 1, wat de huidige auto niet ten goede komt.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei drz:

een oude seniele idioot met potlood een auto laten ontwerpen

heftige taal voor zo een genuanceerd man als jij

 

nu weet je wellicht alles over ontwerpen en technische verwezenlijking?

de verwezenlijking of ook wel uitwerking doe je samen met een groot team engineers

dus het is niet een man die de schroefjes op de cad-cam draaibank draait

of in de 3dprinter

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DrZ wat kan jij kromme conclusies trekken.

 

Er staat nergens dat hij moeite heeft met moderne hybride systemen, alleen dat ontwerpen moeilijker word door de restricties die er door worden opgelegd.

Dat geld voor alle ontwerpers en over leeftijd word er al helemaal niet gesproken.

 

Aan meerdere projecten werken kan heel positief uitpakken omdat ervaring uit het ene project gebruikt kunnen worden in het andere en om tunnelvisie te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newey is zeer goed omringd met specialisten die de allerlaatste ontwerp en design (Digitaal) beheersen, zij werken zijn ontwerpen verder uit, vergeet ook de simulaties niet die bij de topteams hoge toppen scheren.

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbie De man is dik in de 60 en gebruikt nog pen en papier om een auto te ontwikkelen, is het begrijpelijk dat hij er moeite mee heeft?

Newey is een genie, maar in deze tijd gaat alles via CAD systemen en windtunnels.

Nu is het gebruik van een windtunnel niet het probleem, maar ontwerpen met een potlood gaat nu eenmaal een stuk trager.

Natuurlijk werkt hij er niet alleen aan en zijn er meerdere mensen die aan de aerodynamica werken.

Er zijn mensen die de auto op de computer invoert en in een windtunnel test, maar feit is dat die tekentafel de vertragende factor is.

 

@Tonskidutch, ik laat mijn emoties nog wel eens gaan, een manco van mijn persoonlijkheid en wil nog wel eens denigrerend zijn naar andere mensen.

Ik weet het, zwaar fout, want tenslotte weet ik het zeker niet beter en kan alleen de vinger op de zere plek leggen.

Mijn excuus.

 

@Tripleboy, je was mij net voor :)

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei drz:

De man is dik in de 60 en gebruikt nog pen en papier om een auto te ontwikkelen, is het begrijpelijk dat hij er moeite mee heeft?

Newey is een genie, maar in deze tijd gaat alles via CAD systemen en windtunnels.

nu ja ik ben 58 en werk dagelijks met Autocad en tegenwoordig Arkey Adomi en mijn schetspennen en potloden

niet al mijn college doen dat

dus het is maar dat je het niet te ver in ouderdom verzinkte verzonken :)stereotypes afdaalt

aangepast door Tonskidutch
gramma

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...