Ga naar inhoud


Formule 1 in 2019


Sprietje

Aanbevolen berichten

De bedoeling van die budgetregel is dat het er voor moet zorgen dat de niveauverschillen op de baan kleiner worden.

Onder de 175 miljoen vallen niet de salarissen van coureurs, marketingkosten en reiskosten. Hierdoor kan het totale budget makkelijk oplopen tot 250 miljoen.

 

Een van de kritiekpunten van het budgetplafond is de controleerbaarheid. Hiervoor stelt de FIA een plan op, waarbij de accountantscontrole door een externe partijen wordt verzorgd. Bij eventuele overtreding van het reglement volgt een zware straf.


Voordat de voorgestelde regels definitief zijn, moeten deze nog akkoord bevonden worden door de teams en het World Motor Sport Council.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, maar er zal toch iets moeten gebeuren. Nu is het al jaren zo dat Mercedes steeds wint omdat ze bergen geld in de ontwikkeling van betere auto's kunnen steken. Dat maakt het racen niet spannend want je weet bijna op voorhand al dat ze winnen.

De beste motorbouwers zijn volgens mij nog steeds de Italianen. Die zetten de hoogste snelheden weg op de rechte stukken maar ja, een goede F1 auto bouwen wordt niet alleen bepaald door de sterkste motor. Het ontbreekt Ferrari nu eenmaal aan de gigantische bak geld die Mercedes heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Sprietje:

Onder de 175 miljoen vallen niet de salarissen van coureurs, marketingkosten en reiskosten.

 

De motor ook niet,  alleen de motor is jaarlijks al een budget van zo'n $150 miljoen voor de topteams. Bovendien is het nauwelijks te controleren, vooral als een topteam ook een 2e team heeft zoals Red Bull met Toro Rosso waar veel dezelfde spullen in zitten, zoals die motor. Ontwikkelingskosten over twee teams verspreiden verdubbelt het budget...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

misschien moeten ze eens stoppen met de sport tot in de details te willen reguleren en elk jaar weer regels uitvaardigen die impacht hebben op de bouw van de auto. Leuk dat de motoren verkleind zijn, maar dit maakt het er alleen maar saaier op. Al die wijzigingen in de regels kosten de teams ook het nodige om daar dan weer mee om te kunnen gaan. Als ze daar nou eens als eerste mee stoppen dan kan het budget wat daarmee bespaard wordt worden gebruikt voor verbeteringen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Sprietje:

Ja, maar er zal toch iets moeten gebeuren. Nu is het al jaren zo dat Mercedes steeds wint omdat ze bergen geld in de ontwikkeling van betere auto's kunnen steken. Dat maakt het racen niet spannend want je weet bijna op voorhand al dat ze winnen.

De beste motorbouwers zijn volgens mij nog steeds de Italianen. Die zetten de hoogste snelheden weg op de rechte stukken maar ja, een goede F1 auto bouwen wordt niet alleen bepaald door de sterkste motor. Het ontbreekt Ferrari nu eenmaal aan de gigantische bak geld die Mercedes heeft.

1 - De F1 draait niet om de hoogste topsnelheid, maar om de snelste rondetijd, men rijdt immers op circuits waar men van ene bocht naar de andere gaat, en daar primeert de acceleratie.

2 - De snelste F1 op het rechte stuk (waar de topsnelheid amper 1 a 2 seconden word bereikt), is geen garantie voor de snelste rondetijd.

3 - De aerodynamica en de bijhorende downforce zijn doorslaggevend om het bochtenwerk heel snel te maken, hier gaat ook het grootste budget naar toe, Windtunnel testen en tegenwoordig ook heel veel op de Simulators die gekoppeld zijn aan zeer krachtige servers om in real time aan de aero te werken.

4- Het budget van Ferrari doet niet onder voor dat van de andere topteams, Mercedes heeft wel de beste mensen in dienst en beste organisatie en een zeer goede strategie.

 

Mercedes 450 miljoen
Ferrari 430 miljoen
Red Bull 350 miljoen
Force India 110 miljoen
Williams 135 miljoen
Renault 200 miljoen
Toro Rosso 125 miljoen
Haas 110 miljoen
McLaren 250 miljoen
Sauber 135 miljoen

 

Tip voor Sprietje, graag concrete F1 info plaatsen, eigen verzonnen zaken zijn niet relevant gebleken 😙

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

dit geneteerd een zwarte markt van onder tot boven de harware producenten krijgen minder aftrekposten 

1- Geneteerd = onbestaand woord  https://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php?woord=geneteerd

2- harware =  ook

 

Bericht is verder pure Lulkoek 🤣

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Iemand" heeft weer niet tot 10 geteld voordat die op de verstuur knop drukte!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ceesv:

"Iemand" heeft weer niet tot 10 geteld voordat die op de verstuur knop drukte!

 

 

We bieden Hulp aan, 1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Tripleboy:

1 - De F1 draait niet om de hoogste topsnelheid, maar om de snelste rondetijd, men rijdt immers op circuits waar men van ene bocht naar de andere gaat, en daar primeert de acceleratie.

2 - De snelste F1 op het rechte stuk (waar de topsnelheid amper 1 a 2 seconden word bereikt), is geen garantie voor de snelste rondetijd.

3 - De aerodynamica en de bijhorende downforce zijn doorslaggevend om het bochtenwerk heel snel te maken, hier gaat ook het grootste budget naar toe, Windtunnel testen en tegenwoordig ook heel veel op de Simulators die gekoppeld zijn aan zeer krachtige servers om in real time aan de aero te werken.

4- Het budget van Ferrari doet niet onder voor dat van de andere topteams, Mercedes heeft wel de beste mensen in dienst en beste organisatie en een zeer goede strategie.

 

 

Allemaal belangrijk, maar niet erg bepalend dit jaar. Het gaat er nu om om de banden aan het werk te krijgen en te houden, meer niet Mercedes is erg gelukkig met de 2019 Pirelli's, dun loopvlak en stevige constructie.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verstappen dus 11e bij de race op de startgrid. Geen Q3 voor Verstappen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei moonchild:

Allemaal belangrijk, maar niet erg bepalend dit jaar. Het gaat er nu om om de banden aan het werk te krijgen en te houden, meer niet Mercedes is erg gelukkig met de 2019 Pirelli's, dun loopvlak en stevige constructie.

Volgens Max klopt dit niet op Ziggo Sport, kijk naar Formule 1 Café

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Startopstelling F1 GP Canada

 

1.     Sebastian Vettel         Ferrari
2.     Lewis Hamilton          Mercedes
3.     Charles Leclerc           Ferrari
4.     Daniel Ricciardo          Renault
5.     Pierre Gasly                  Red Bull-Honda
6.     Valtteri Bottas              Mercedes
7.     Nico Hülkenberg          Renault
8.     Lando Norris                McLaren-Renault
9.     Carlos Sainz                 McLaren-Renault
10.     Kevin Magnussen      Haas-Ferrari
11.     Max Verstappen         Red Bull-Honda
12.     Daniil Kvyat                 Toro Rosso-Honda
13.     Antonio Giovinazzi     Alfa Romeo-Ferrari
14.     Alexander Albon         Toro Rosso-Honda
15.     Romain Grosjean        Haas-Ferrari
16.     Sergio Perez                Racing Point-Mercedes
17.     Kimi Raikkonen           Alfa Romeo-Ferrari
18.     Lance Stroll                 Racing Point-Mercedes
19.     George Russell           Williams-Mercedes
20.     Robert Kubica             Williams-Mercedes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...