Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Dat is nog een dingetje inderdaad. Lijkt me niet onoplosbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik herinner mij van afgelopen zomer de lange rijen van Nederlandse Tesla's die in Duisland allemaal rond dezelfde afstand en tijd wilde "tanken".

 

Er zijn voor elk nieuw energie concept nog een paar details welke verbeterd moeten worden.

 

Waterstof in Nederland is slechts op ongeveer 5 locaties leverbaar, op dit moment is het nog niet geschikt voor dagelijks huis, tuin en keukengebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd nadelen aanhalen in een discussie

Waar het echter over gaat is dat wij die nadelen gedurende nu en enkele jaren (en dat gaat snel) allemaal hebben opgelost.

Het grootste voordeel is dat ons milieu er op vooruit zal gaan,

 

qua geluidoverlast (de waterstof auto is geen verbrandingsmotor maar combinatie brandstofcel naar elektrisch)

qua schadelijke chemische verbindingen in de lucht (geen benzeen meer geen tolueen meer geen CO2 meer)

qua infrastructuur die bestaat en hergebruikt kan worden

 

maar het valt gewoon op dat drZ niets uit het topic in het verleden eens gelezen heeft en zelf onderzocht heeft

hij lijkt wel een oude brandstofmotor monteur die zijn vak ziet verdwijnen

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we een toekomstig praktijkvoorbeeldje nemen, waarvan we aannemen dat er zowel voor full-elektrische als waterstofauto's zat laad en tankpunten zijn in nederland, vergelijkbaar met benzine stations.

 

1. Het tanken met een waterstofauto duurt tussen de 5 en tien minuten, mits er net niet iemand voor je is geweest.

Als de voorraadtank op druk gebracht moet worden, duurt het al snel een half uur voordat je kunt tanken. (zoals het nu gaat)

Wat dat betreft is een waterstofauto in het voordeel.

Actieradius 600km.

 

2. "tanken" of laden met een elektrische auto duurt nu nog ongeveer een kwartier tot 20 minuten voordat de accu 80% vol is en 3 kwartier tot een uur voordat deze helemaal vol is.

De waterstofauto wint weer. actieradius eveneens 600km en met 80% lading 300km

 

Maar dan een kleine toekomstvisie:

3. De elektrische auto staat thuis aan de lader wanneer wij liggen te slapen, of op ons werk waar laadpalen staan.

Tanken duurt minder dan tien seconden.

De elektrische auto wint fors.

 

Mensen zullen thuis, op een enkeling na, nooit een waterstofproductie installatie willen, want, het vergt ontzettend veel ruimte en veel mensen wonen in flatgebouwen.

Elektrisch laden kan in de straat, elke parkeerplaats een laadpaal.

De elektrische auto wint weer fors, want geen tijdverlies om naar tankstations te rijden.

 

4. Een full-elektrische auto is een stuk compacter doordat er geen grote tanks ingebouwd hoeven te worden. Minder wegenbelasting etc etc.

De elektrische auto wint weer fors.

Een waterstofauto is nogal groot uitgevallen door de waterstoftanks en je hebt minder ruimte om goederen te vervoeren.

 

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ok, er moet het eea nog uitontwikkeld worden, maar zoals het er nu uit ziet heeft de waterstofauto geen enkele kans om te overleven.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja Tonski, blijf jij maar gissen wie ik ben en wat ik doe. Ik weet dat je mijn bloed wel kan drinken, maar wacht daar even mee tot ik een fles whisky achterover heb geslagen... Dan smaakt het beter. 😁😉

 

Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en inschatten wat er "zou kunnen" gebeuren.

Misschien zitten we er allemaal wel naast en komt er een slimmerik die met koude kernfusie voertuigen weet te ontwikkelen..

 

Misschien kan ik nog iets toevoegen aan mijn verhaal waarom het niets gaat worden met de waterstofauto:

De techniek is te ingewikkeld.

Een elektrische auto bestaat uit een accu en een motortje, hoe eenvoudig kun je het bedenken.

Dit alles bepaald de prijs en wat is populair bij de consument??? Juist.

Flikker die waterstofauto maar aan de kant, het gaat hem niet worden....denk ik.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ceesv zei:

op dit moment is het nog niet geschikt voor dagelijks huis, tuin en keukengebruik

 

Nou ja voor het huis en de keuken, acht men het ook zeer geschikt,

zo bleek uit dit topic enkele maanden geleden al!

 

Maar als er een groot programma op touw gezet wordt in Duitsland en dergelijke financiën beschikbaar komen om het zeer bruikbaar en geschikt te maken voor onze "auto" mobiliteit is dat een goede zaak.

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is het een goede zaak?

De enige reden waarom overheden de waterstofauto er door zouden drukken, zijn de accijnzen op waterstof.

Elektriciteit valt veel lastiger te controleren omdat iedereen zijn eigen elektriciteit kan maken met eenvoudige middelen.

 

Zullen we het nog even hebben over de levensduur van de brandstofcel?

Ik weet het antwoord maar wil jullie allen zelf laten zoeken en nadenken.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drz

Je moet je echt beter inlezen hoor. Stop even met termen als full-elektrisch want dat slaat nergens op. Het zijn beide chemische processen. Noem het dan accu auto en waterstof auto.

 

Nou daar gaan we dan.

 

40 minuten geleden, drz zei:

3. De elektrische auto staat thuis aan de lader wanneer wij liggen te slapen, of op ons werk waar laadpalen staan.

Tanken duurt minder dan tien seconden.

De elektrische auto wint fors

 

Ik zou me eens verdiepen in de laadpalen problematiek. Tanken aan huis duurt vaak de hele nacht. Daarnaast kan ik ook zo'n drogredenatie geven. Mijn auto staat met een vrijwel volle tank benzine voor de deur terwijl jij na ieder flutritje al weer aan het stopcontact moet. De benzineauto wint fors.

 

46 minuten geleden, drz zei:

Mensen zullen thuis, op een enkeling na, nooit een waterstofproductie installatie willen, want, het vergt ontzettend veel ruimte en veel mensen wonen in flatgebouwen.

Elektrisch laden kan in de straat, elke parkeerplaats een laadpaal.

De elektrische auto wint weer fors, want geen tijdverlies om naar tankstations te rijden.

 

Hoe kom je daar nou weer bij? Er is nog geen sprake van thuis waterstofproductie. Zou misschien wel mooi zijn voor grote gebouwen en flats. En hoe "ontzettend veel ruimte" dat gaat kosten weten we helemaal niet.

 

49 minuten geleden, drz zei:

4. Een full-elektrische auto is een stuk compacter doordat er geen grote tanks ingebouwd hoeven te worden. Minder wegenbelasting etc etc.

De elektrische auto wint weer fors.

Een waterstofauto is nogal groot uitgevallen door de waterstoftanks en je hebt minder ruimte om goederen te vervoeren.

 

Alweer, hoe kom je daar nou weer bij? Hoezo grote tank? Je tankt geen 60 liter!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie, ga je nou eens inlezen over de voor en nadelen van de elektrische auto en laat jezelf nu eens niet hersenspoelen door al die "hosanna" verhalen van voorstanders.

Zoek informatie over de levensduur van de brandstofcel, die in de regel maximaal 150.000 km mee gaat en verdiep je eens in de techniek.

 

Niet zomaar wat roepen want alles wat ik heb neergezet is informatie die overal te vinden is.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, :grin:

en jij bent zelf geen complot denker? of ben je complot maker?

Belasting en accijns zijn al sinds de Romeinen een vast deel van onze westerse maatschappij.

Als ik er morgen een nieuwe verzin ben ik de redding voor de staatskist die leeg gezogen wordt door de kosten van alle voorzieningen die men als normaliteit verwacht.

 

overigens EBZ Dresden met wie ik bekend was tijdens m'n verblijf in Dresden maken ook systemen voor huishoudens met brandstofcellen en laagspanningsgelijkstroom

de levensduur is helemaal geen probleem

de systemen zijn net zo groot als een dikke vette koelvries combinatie die in elke berging past

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Mercedes stopt ontwikkeling waterstofauto en investeert in waterstofvrachtwagens

Daimler, het moederbedrijf van onder meer Mercedes-Benz, staakt de ontwikkeling en productie van waterstofauto's. Het bedrijf maakte de Mercedes-Benz GLC F-Cell, een suv voor de zakelijke markt. De fabrikant gaat nu samen met Volvo waterstofvrachtwagens ontwikkelen.

Het artikel..

 

Voor het vrachtvervoer kan ik mij waterstof nog wel indenken, maar om nou een koel/vries combie in mijn auto te vervoeren en mijn koffers of gereedschap per trein over te laten komen, gaat mij te ver.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...