Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Big fellow:

Waar haal jij de arrogantie vandaan om te schrijven "Dan bereken ik wel de juistheid"??? Denk jij nu echt alles beter te weten / kunnen? Als een fabrikant "A" zegt en jij komt tot je eigen conclusie "B", dan geloof ik de fabrikant (ongeveer!) 10000000000x dan jou... Want als er iets is wat je bewezen hebt is dat je heel vaak 0.0000 verstand van zaken hebt. (Zoals in dit onderwerp, en vele andere!)

't is em weer gelukt iemand op de kast te krijgen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


och je mag hier geen kritische vragen stellen. 

een tank met 100 of 200 liter waterstof gas bij 20 graden bij 1 bar heeft heel weinig energie inhoud. 

daarom mijn vraag hoeveel kilo zit er in. 

als het vloeibaar is moet het onder een temperatuur zijn van bijna absoluut nulpunt of onder een druk van zo een 700 bar. 

Niemand weet het dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei trust:

't is em weer gelukt iemand op de kast te krijgen .

Ik hoop dat S4A een regel kan toevoegen in de huisregels waarin staat dat continue ruis genereren een reden kan zijn tot uitsluiting van deelneming.... Het probleem is dat het te gemakkelijk is een nieuw account aan te maken en opnieuw te beginnen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
43 minuten geleden zei luisteraar:

Niemand weet het dus. 

Wanneer je niet zoekt zul je het ook niet vinden.

Jij weet het dus niet, terwijl het gemakkelijk te vinden is, ik had je de weg gewezen.

Veel plezier met het rekenen.

 

Citaat uit de "Bestelauto":

de Kangoo ZE heeft één waterstoftank met een capaciteit van 74 liter of 1,78 kg waterstof.

Tanken is in vijf tot tien minuten te doen.

De Master ZE heeft twee waterstoftanks van 53 liter, goed voor 4,18 kg waterstof.

De Kangoo levert de brandstofcel maximaal 29,7 kWh extra vermogen bovenop de 30 kWh van de accu’s.

De Master ZE krijgt 56 kWh extra vermogen door de brandstofcel, die komt bij de 33 kWh van het accupakket.

 

Bron

 

 

43 minuten geleden zei luisteraar:

een tank met 100 of 200 liter waterstof gas bij 20 graden bij 1 bar heeft heel weinig energie inhoud.

Dat betekent eigenlijk, dat die tank dan leeg is, of wil je hem vacuüm trekken?

 

Doe je dit expres, of ben je werkelijk zo ......

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei ceesv:

Wanneer je niet zoekt zul je het ook niet vinden.

Jij weet het dus niet, terwijl het gemakkelijk te vinden is, ik had je de weg gewezen.

Veel plezier met het rekenen.

 

de Kangoo ZE heeft één waterstoftank en de Master ZE twee. De Kangoo heeft met die ene tank een capaciteit van 74 liter of te wel 1,78 kg waterstof. Tanken moet in vijf tot tien minuten te doen zijn. De Master ZE heeft twee waterstoftanks van 53 liter, goed voor 106 liter dan wel 4,18 kg waterstof. Bij de Kangoo levert de brandstofcel maximaal 29,7 kWh extra vermogen bovenop de 30 kWh van de accu’s. De Master ZE krijgt 56 kWh extra vermogen door de brandstofcel, die komt bij de 33 kWh van het accupakket.

 

Bron

 

 

Dat betekent eigenlijk, dat die tank dan leeg is, of wil je hem vacuüm trekken?

Doe je dit expres, of ben je werkelijk zo ......

 

ok tnx heb ik morgen wat reken werk ben benieuwd op het resultaat. 

kijk nu een brexit discussie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal je iets verklappen, het werkt gewoon.

In Frankrijk rijdt den facteur al sinds 2013 proef met den waterstof auto.

Deze 2 modellen zijn het resultaat van de in de praktijk opgedane ervaringen.

 

Er zit dus niemand te wachten op jouw conclusie of het "juist" is of niet.

 

Bijkomend voordeel voor onze regio is dat de warmte wlke de brandstofcel genereert, rechtstreeks gebruikt kan worden voor de verwarming van het voertuig, en de elektriciteit in zijn geheel gebruikt kan worden voor de tractie.

 

Met meer als 300 km bereik is deze bedrijfswagen in het dagelijks gebruik prima te gebruiken voor de handel.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Big fellow:

Waar haal jij de arrogantie vandaan om te schrijven "Dan bereken ik wel de juistheid"??? Denk jij nu echt alles beter te weten / kunnen? Als een fabrikant "A" zegt en jij komt tot je eigen conclusie "B", dan geloof ik de fabrikant (ongeveer!) 10000000000x dan jou... Want als er iets is wat je bewezen hebt is dat je heel vaak 0.0000 verstand van zaken hebt. (Zoals in dit onderwerp, en vele andere!)

Hier kunnen we nog een goede discussie over voeren.

Ik ben van mening dat fabrikanten bij voorbaat niet te vertrouwen zijn, want, verkoop, marketing, liegen om troep te verkopen, zelfverrijking en ga zo maar door.....

Deze bewering is (helaas) maar al te vaak aan het tegendeel bewezen.

 

...maar dit even geheel ter zijde en valt buiten deze discussie. :)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, jullie wonen natuurlijk niet in een stadscentrum lijkt me

maar als je alle vrachtauto's en bestelbussen op waterstof zou laten rijden, wordt het hier heel erg veel stiller en schonere lucht voor ons bewoners en de winkelende passanten

(stikt weer van de hollanders met herfstvakantie in de stad je kunt beter na 11:30 komen want daarvoor staan straten vol met ronkende diesels)

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

nou, jullie wonen natuurlijk niet in een stadscentrum lijkt me

Kan ik niet betalen in Amsterdam... Ik woon net buiten centrum, maar daar is het net zo erg. Maar ik ruik de weed lucht misschien nog wel meer, met 4 coffeeshops in een radius van nog geen 100 meter.... :-(

 

Ja, ik ben een groot voorstander van schone brandstoffen voor voertuigen, helemaal voor de voertuigen van bezorgdiensten....!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:
15 uur geleden zei ceesv:

De Master ZE heeft twee waterstoftanks van 53 liter, goed voor 4,18 kg waterstof.

maar als je alle vrachtauto's en bestelbussen op waterstof zou laten rijden, wordt het hier heel erg veel stiller en schonere lucht voor ons

Dan staan er wel flinke files bij de H2 tankstations.

https://www.waterstofnet.eu/_asset/_public/Pdf-Ppt/waterstoftabel.pdf

heeft veel rekenwerk weggenomen

een kg waterstof heeft 120 Mj

een kilo (liter) benzine heeft 46 Mj

2*4,18 kg waterstof heeft ongeveer de energie inhoud van 24 liter benzine bij een tank van 106 (2*53) liter.

Verder spreken ze van energie uit een accu pakket dus moet ook nog eens stroom gebruikt worden om

de accu´s op te laden dus bij H2 tanken ook stroom ernaast tanken.

Zoals ceesv slim opmerkt kan de tank inhoud niet helemaal gebruikt worden dan komt een vacuum

 

Ben benieuwd op reacties

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga je nu benzine vergelijken met waterstof?

Je gaat de waterstof toch niet in een benzinemotor aandrijfketen stoppen.

 

Terug naar je telraam!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tonskidutch:

een brandstofcel... is geen verbrandingsmotor beste luisteraar

Heb ik ook niet gezegd het gaat om de energie inhouden je hebt toch energie nodig om je

te verplaatsen zoals je ook energie nodig hebt om te stoken.

Het aardgas netwerk is gelukkig bestand om het 4 voudig aan volume door te geven bij een

zelfde druk val over de leidingen als bij aardgas.

Bij een auto/bus ziet het anders uit daar heb je grote tanks nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei luisteraar:

Heb ik ook niet gezegd het gaat om

ik weet niet wat je zegt, allemaal formuleringen die de eigenlijke zin ( informatie over waterstof als energie drager ) van dit topic compleet lam legt

omdat je geen structuur hebt en geen bewijs voor je beweringen

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...